مقتول، قربانی کینه قدیمی شد

مقتول، قربانی کینه قدیمی شد

اما باتوجه به اینکه متهم قبل از اینکه به سراغ هاشم برود به خانه رفته و چاقو برداشته و از طرفی بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول چاقویی به همراه نداشته و در حین درگیری یکی از چاقو‌های متهم را برداشته است، فرضیه دفاع مشروع رنگ باخت.

کد خبر : ۹۸۷۴۴
بازدید : ۴۰۱۵

پرونده مرد زندانی که به جرم قتل هم محلی خود به قصاص محکوم شده بود با اجرای حکم اعدام در زندان رجایی شهر بسته شد.

رسیدگی به این پرونده از روز یکشنبه ١٨ بهمن سال ۹۴ و به‌دنبال اعلام درگیری خونین دو جوان در پارکی در منطقه فلاح به مأموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر آغاز شد.

با حضور مأموران در پارک آن‌ها با بدن نیمه جان دو مرد جوان روی زمین مواجه شدند. بلافاصله با ورود امدادگران در محل، دو مجروح به بیمارستان منتقل شدند، اما در راه بیمارستان یکی از آن‌ها تسلیم مرگ شد. با مرگ مرد جوان به نام هاشم موضوع به بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عامل جنایت همان مرد مجروح در این درگیری بوده وی پس از بهبودی درباره این جنایت گفت: ۱۰ سالی است که هاشم و خانواده‌اش را می‌شناسم، او بچه محلمان بود. اختلاف ما از مرداد سال ۹۴ شروع شد، در یک مراسم عروسی شرکت کرده بودم که برادر مقتول با چاقو به من ضربه‌ای زد و من از او شکایت کردم.
اما بعد از مدتی رضایت دادم، ولی متوجه شدم که آن‌ها به خاطر زخمی شدن من خیلی خوشحال شدند و من از اتفاقی که افتاده بود دلخور و ناراحت شدم. خواستم دوباره شکایتم را پیگیری کنم که متوجه شدم برادر مقتول از ایران رفته است.

درگیری در پارک

روز حادثه برای انجام کاری بیرون رفته بودم که به من گفتند هاشم دنبال من می‌گردد. به تصور اینکه می‌خواهد با من دعوا کند به خانه رفتم و دو چاقو برداشتم و به محل قرار رفتم هاشم به محض دیدن من با چاقو حمله کرد وچند ضربه به من زد.
می‌خواستم فرار کنم که روی شمشاد‌های داخل پارک افتادم هاشم سعی داشت با چاقو مرا بکشد و من هم از خودم دفاع کردم در همین گیرودار بود که صدای فریاد هاشم که می‌گفت سوختم را شنیدم و نمی‌دانم چه اتفاقی برای او رخ داد.

با اعتراف متهم و ادعای او در خصوص دفاع مشروع تحقیقات در این رابطه ادامه یافت. اما باتوجه به اینکه متهم قبل از اینکه به سراغ هاشم برود به خانه رفته و چاقو برداشته و از طرفی بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول چاقویی به همراه نداشته و در حین درگیری یکی از چاقو‌های متهم را برداشته است، فرضیه دفاع مشروع رنگ باخت.

در نهایت با اعتراف به جنایت، بازسازی صحنه قتل، اظهارات شاهدان و مدارک موجود در پرونده او در شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. قضات دادگاه کیفری نیز باتوجه به درخواست اولیای دم پرونده برای قصاص، حکم مجازات مرد جوان را صادر کرد.

با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، متهم در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته و پرونده این جنایت نیز بسته شد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید