قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۸ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۳۲ دلار و ۲۴ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۰۹۹
بازدید : ۵۵۶۰

فرادید | نوسانات در بازار طلا ادامه دارد و این فلز گرانبها وارد کانال ۱۷۳۰ دلار شد. امروز ۸ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۱ درصد به ۱۷۳۲ دلار و ۲۴ سنت رسید.

در حالی که با ادامه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا تردید‌های جدیدی در مورد ترمیم اقتصاد جهانی مطرح شده است قیمت طلا دیروز شاهد اندکی افزایش بود، اما تقویت دلار سبب شد تا رشد قیمت‌ها محدود باشد.

در پی سخنان جنت یلن از احتمال لغو کمک‌های مالی خزانه داری، دلار در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته رسید و این امر جذابیت طلا را برای خریداران دارای سایر ارز‌ها کم کرد. شاخص دلار برای سومین بار پیاپی در روز چهارشنبه صعودی بود و به ۹۳.۹ رسید.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: آنچه که امروز صبح مشاهده می‌کنید تنها یک بهبود فنی است. خوش بینی بسیار اندکی برای طلا در حال حاضر وجود دارد. ما تا پایان سال ۲۰۲۲ طلا را در حدود ۱۵۰۰ دلار خواهیم دید به خصوص که تا آن زمان روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه تکمیل شده است و بانک مرکزی آمریکا به دنبال آغاز افزایش نرخ‌های بهره خواهد بود.

آلن وانگ تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری پریسیپال گلوباگ گفت: «من فکر می‌کنم در یکی دو ماه آینده تولید ناخالص داخلی چین کاهش خواهد یافت... و این کشور در حوزه بازار کار با مشکلاتی مواجه خواهد شد.» هرگونه نگرانی از وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌تواند موجب کاهش احساس ریسک پذیری و افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار‌های امنی همچون بازار طلا شود.

به گزارش فرادید؛ کاهش محرک‌های بانک مرکزی باعث افزایش بازدهی اوراق قرضه دولتی می‌شود که به نوبه خود هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش می‌دهد.

با این حال، روز چهارشنبه، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده اندکی کاهش یافت. هرچند که بازدهی اوراق بالای ۱.۵ درصد بود با این حال طلا توانست تثبیت شود. اما هنوز این نرخ برای طلا یک چالش محسوب می‌شود.

کارستن فریچ، تحلیلگر کامرزبنک می‌گوید، افزایش بازده اوراق ۱۰ ساله مشکل بزرگی برای طلا ایجاد می‌کند، زیرا جذابیت آن را کاهش می‌دهد.

جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس روز سه شنبه گفت: تداوم تورم بالا ممکن است گام‌های جدی‌تر از سوی بانک مرکزی آمریکا از جمله دو دور افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ را ایجاب کند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا داشت، اظهار کرد: اقتصاد آمریکا هنوز با دستیابی به اشتغال حداکثری فاصله دارد. اشتغال حداکثری معیار بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید