گرانی، دانشجویان ترک را کارتن‌خواب کرد

گرانی، دانشجویان ترک را کارتن‌خواب کرد

این دانشجویان جنبشی را با نام «ما نتوانستیم سرپناهی پیدا کنیم» گذاشته‌اند و نخستین فعالیت خود را در پارک Yogurtcu استانبول آغاز کردند و به سرعت این جنبش در سرتاسر شهر‌های ترکیه گسترده شد.

کد خبر : ۹۹۱۸۱
بازدید : ۴۱۸۹

دانشجویان ترکیه‌ای در اعتراض به افزایش هزینه اقامت در خوابگاه‌ها، به اقامت در پارک‌ها روی‌آورده‌اند.پس از ۱۸ ماه تعلیق کلاس‌های دانشگاه در ترکیه به دلیل همه‌گیری کرونا، زمانی که دانشگاه‌های این کشور بار دیگر در‌های خود را باز کردند.

بسیاری از دانشجویان با شگفتی بدی مواجه شدند: هزینه اجاره خوابگاه در این کشور به دلیل افزایش بسیار زیاد، تقریبا غیر قابل پرداخت شده است.

بخشی از افزایش قیمت خوابگاه‌ها در ترکیه به دلیل تورم و بخش دیگر به دلیل نوسانات قیمت مربوطه بوده که تاثیر خود را بر روی بازار مسکن نیز گذاشته است. اما در راس این موضوع، عدم فراهم شدن خوابگاه به اندازه کافی برای دانشجویان است.

بر اساس گزارش‌ها تقریبا ۷۰۰ هزار مکان در خوابگاه‌های ترکیه برای دانشجویان وجود دارد حال آنکه تعداد دانشجویان در این کشور هشت و نیم میلیون نفر است.

این شرایط سخت سبب شده تا بسیاری از دانشجویان اعتراضات خود را در ملأ عام برگزار کنند. چند روز است که تعدادی از دانشجویان در سرتاسر ترکیه، شب‌ها را در پارک‌ها سپری می‌کنند. بر اساس آمار وزارت کشور ترکیه، تعداد این دانشجویان حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر برآورد شده‌اند.

این دانشجویان جنبشی را با نام «ما نتوانستیم سرپناهی پیدا کنیم» گذاشته‌اند و نخستین فعالیت خود را در پارک «Yogurtcu» استانبول آغاز کردند و به سرعت این جنبش در سرتاسر شهر‌های ترکیه گسترده شد.

این فعالان در نامه‌ای سرگشاده نوشتند که افزایش ۷۰ تا ۲۹۰ درصدی اجاره بهای خوابگاه‌ها سبب شده تا آن‌ها بی سرپناه باشند. در نامه آن‌ها آمده است: «چون جایی نداریم تا بتوانیم در شرایط مناسب زندگی کنیم و ما این امکان را خودمان ایجاد می‌کنیم».

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در واکنش به این جنبش از آن‌ها انتقاد کرده و گفته که برخی از این افرادی که بر روی نیمکت پارک‌ها می‌خوابند هیچ ارتباطی به دانشگاه ندارند».

منبع: دویچه وله

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید