ماجرای دو آدم‌ربایی عجیب در کهنوج و داراب!

ماجرای دو آدم‌ربایی عجیب در کهنوج و داراب!

با گذشت چند روز از آزاد شدن ابوالفضل، حسن و حسین از چنگ آدم رباها، حالا رئیس دادگستری کرمان روایت دیگری از علت حادثه آدم ربایی و گروگانگیری نوجوانان در کهنوج و داراب دارد. او می‌گوید گروگان گیری ابتدا از سوی خانواده یکی نوجوان‌ها رخ داده است.

کد خبر : ۹۹۲۰۸
بازدید : ۷۹۵۳

فرادید | درست ۶۱ روز قبل بود که دو خانواده اهل داراب خبر از مفقود شدن سه فرزند نوجوان شان دادند. طبق گفته خانواده‌ها، ابوالفضل، حسن و حسین در پارکی در روستای فتح‌آباد از توابع شهرستان داراب مشغول بازی بودند که ناگهان ناپدید می‌شوند.

به گزارش فرادید؛ خانواده این سه نوجوان ۱۲ تا ۱۵ ساله می‌گویند بعد از ناپدید شدن فرزندان‌شان، تمام روستا‌های اطراق و حتی چاه‌های آب را گشتند، اما ردی پیدا نشد. در این میان تلاش‌های پلیس هم به جایی نرسید، تا اینکه چند روز بعد فرد ناشناس با خانواده نوجوان‌ها تماس می‌گیرد.

طبق گفته پلیس، فرد ناشناس در این تماس اعلام کرد که به دلیل اختلاف مالی با یکی از این دو خانواده، اقدام به گروگان گیری کرده و تا پولش را نگیرد، آن‌ها را آزاد نمی‌کند.

گروگان‌گیر همچنین تهدید کرده بودند که اگر پلیس از ماجرا بویی ببرد، سه نوجوان را به قتل می‌رساند.

پس از این ماجرا پلیس، گروگان گیر را شناسایی می‌کند، اما پس از مراجعه به منزل شخصی‌اش متوجه می‌شوند که او چند روز است که به کوه‌های اطراف شهرستان کهنوج در استان کرمان گریخته است.

در نهایت نیز، سه روز قبل سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی داراب و کهنوج، سه نوجوان گروگان گرفته شده از چنگ آدم ربایان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

ماجرای دو آدم ربایی عجیب در کهنوج و داراب! آدم ربایی متقابل بر سر خرید و فروش خودرو!

با گذشت چند روز از آزاد شدن ابوالفضل، حسن و حسین از چنگ آدم رباها، حالا رئیس کل دادگستری استان کرمان روایت دیگری از علت این حادثه بیان کرده است. طبق گفته یدالله موحد، گروگان گیری ابتدا از سوی خانواده یکی نوجوان‌ها رخ داده است.

ماجرا از این قرار است که چند ماه قبل یکی از اهالی روستای فتح آباد شهرستان داراب، خودروی پرادوی خود را به فردی در شهرستان کهنوج استان کرمان می‌فروشد. خریدار ماشین را تحویل می‌گیرد، اما پول فروشنده را پرداخت نمی‌کند. دراین زمان فروشنده که می‌بیند دستش به جایی بند نیست، اقدام به ربودن یکی از بستگان خریدار می‌کند، تا شاید پول خودرو را زنده کند.

پس از ربودن پیرمرد توسط فروشنده پرادو، او با خریدار تماس می‌گیرد و تهدید می‌کند که تنها در صورت دریافت کردن پولش پیرمرد را آزاد می‌کند.

اما خریدار به جای مراجعه به پلیس، به همراه سه فرد دیگر و با خودروی ۴۰۵ به روستای فتح آباد مراجعه می‌کنند و دو فرزند فروشنده و یک نوجوان دیگر را به گروگان می‌گیرد.

با پیچیده شدن دو حادثه، قوه قضائیه نیز وارد گروگانگیری شد و آن‌طور که یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان با ورود مصلحان و حکمین قرآنی و سران طوایف شهرستان کهنوج، در اقدامی هماهنگ، طرفین این معامله گروگان‌ها را آزاد کردند.

ماجرای دو آدم ربایی عجیب در کهنوج و داراب!

روایت یکی از نوجوان‌ها از روز آدم ربایی

ابوالفضل ۱۲ ساله که پس از ۵۹ روز اسارات حالا به خانه برگشته است، در مورد روز آدم ربایی و حوادث بعد از آن به رسانه می‌گوید: آن شب به همراه حسن و حسین که برادرند داخل پارک بودیم. آن‌ها گوشی داشتند و داشتیم کلیپ‌های بامزه می‌دیدیم که یک پژو ۴۰۵ آمد. ۴ نفر داخلش بودند و آدرس تعویض روغنی پرسیدند. بلند شدم که تعویض روغنی نشانشان دهم، اما یکی از آن‌ها به طرفم حمله کرد. خواستم فرار کنم، اما دستم را کشید و افتادم روی زمین. بلندم کرد و داخل ماشین گذاشت و به دست‌هایم دستبند زد.

او گفته که آدم رباها، با قرص هر سه ما را بیهوش کردند و وقتی به هوش آمدیم در کوه بودیم.

ابوالفضل همچنین از رفتار آدم ربا‌ها و گفته‌های شان می‌گوید: خیلی گریه می‌کردیم، اما آن‌ها کتک‌مان می‌زدند و می‌گفتند که باید ساکت باشیم. با چوب و با زنجیر ما را کتک می‌زدند. پشت کمرمان می‌زدند و هنوز ردش هست. زغال داغ می‌کردند و می‌گذاشتند روی بدنمان، بیشتر روی پایمان. می‌گفتند که پدرشان را گروگان گرفته‌اند و تا او را آزاد نکنند، ما هم آزاد نمی‌شویم. همیشه ۳ نفر آنجا و مراقب ما بودند و همان‌ها بودند که ما را کتک می‌زدند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید