واکنش‌ها به افتخار آفرینی جهانی یزدانی و زارع

واکنش‌ها به افتخار آفرینی جهانی یزدانی و زارع

قهرمانی حسن یزدانیو امیرحسین زارع سبب خرسندی مردم کشورمان شده؛ تا جایی که در تیتر اول اکثر روزنامه‌های امروز نام یزدانی و زارع به چشم می‌خورد.

کد خبر : ۹۹۲۷۳
بازدید : ۸۸۴۸
فرادید | شب گذشته دو قهرمانی جهان توسط دو تن از کشتی گیران ایرانی با نام‌های حسن یزدانی و امیرحسین زارع رقم خورد. این قهرمانی‌ها تحسین عموم مردم کشور را برانگیخت و افراد سرشناسی، چون هنرمندان، نمایندگان مجلس، وزراء و ... با انتشار تصاویر قهرمان‌های ایرانی در صفحه‌های اجتماعی به قهرمانی یزدانی و زارع واکنش نشان دادند.

به گزارش فرادید؛ در فینال المپیک امسال که دو ماه پیش برگزار شد، حسن یزدانی نتوانست «دیوید تیلور، کشتی گیر آمریکایی» را مغلوب سازد و در نهایت کشتی گیر آمریکایی مدال طلا را به دست آورد. اما شب گذشته ورق برای نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان برگشت و او توانست با شکست دیوید تیلور، مدال طلای جهان را از آن خود کند.

این قهرمانی یزدانی سبب خرسندی او و مردم کشورمان شد؛ تا جایی که در تیتر اول اکثر روزنامه‌های امروز نام حسن یزدانی به چشم می‌خورد.

از طرفی امیرحسین زارع دیگر کشتی‌گیر ایرانی هم دیشب توانست با مغلوب سازی «گنو پتریاشویلی» دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره و برنز المپیک قهرمان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، نخستین مدال طلای قهرمانی جهان خود را در سن ۲۰ سالگی به دست آورد.

قهرمانی زارع هم یک بار دیگر توانست شادی را مهمان خانه‌های هموطنانمان کند و واکنش افراد بسیاری را برانگیزد.

واکنش‌ها به افتخار آفرینی جهانی یزدانی و زارع
واکنش‌ها به قهرمانی حسن یزدانی

برد حسن یزدانی علاوه بر واکنش هموطنان، واکنش سایت‌های خارجی و دیوید تیلور، مغلوب گشته از یزدانی را هم به دنبال داشته است.

شب پیش از دیدار دو کشتی گیر ایرانی و آمریکایی، دیوید تیلور با انتشار پستی در اینستاگرام نوشته بود: «امروز خوش گذشت و فردا (یکشنبه) بیشتر خوش می‌گذرد. ۸ هفته قبل در فینال المپیک با هم مبارزه کردیم و حالا چشم‌انتظار یک مبارزه دیگر برای رسیدن به مدال طلای جهان هستم. سپاسگزارم برای فرصت مبارزه کسب مدال طلای جهان. سپاس از همه حمایت‌ها. شب خوش!»

با گذشت یک روز از انتشار پست و مغلوب گشتن تیلور در مقابل حسن یزدانی، کاربرانی ایرانی به صفحه تیلور هجوم بردند و یادداشتش را به باد سخره گرفتند.

پس از این ماجرا تیلور با انتشار پستی دیگر با حالتی که انگار حرفش را پس گرفته، نوشت: «امشب به شکلی که من می‌خواستم پیش نرفت، اما این بخشی از رقابت است؛ زخم باختن. زندگی ادامه دارد، من سال شگفت انگیزی را پشت سرگذاشتم. برای تمام آن چه در زندگی دارم سپاسگزارم. بی صبرانه منتظر برگشت به خانه نزد همسر و دو دختر زیبایم هستم. از حمایت همه ممنونم!»

از سوی دیگر یک سایت خبری آمریکایی به نام centredaily، مبارزه هوشمندانه را دلیل برتری کشتی گیر ایرانی برابر دیوید تیلور دانست.

اما این واکنش‌ها برای کاربران و افراد سرشناس ایرانی مثبت بوده که از جمله آن‌ها وزیر ورزش، معاون اول رئیس جمهور، شهردار تهران، رئیس مجلس و دیگر نمایندگان مجلس بودند.

بازیگران سینما و تلویزیون، چون نوید محمدزاده و ...، بازیکنان ورزشی مانند یحیی گل محمدی و کریم باقری و ..، مجری‌ها همچون داریوش فرضیایی و...، سرمربی حسن یزدانی و کاربران شبکه‌های اجتماعی هم حسن یزدانی را تحسین کرده و به او تبریک گفته اند.

روزنامه‌ها هم صفحه اول خود در شماره روز دوشنبه را به دلاور مرد کشتی ایران اختصاص داده و نوشته اند: «حسن یزدانی نسخه تیلور را پیچید و طلایی شد.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم گفته اند: «یه عشق دوطرفه بین مردم و این پهلوون به وجود اومده که شاید کمتر ورزشکاری در سال‌های متوالی با این ویژگی‌ها ظهور کنه»

واکنش‌ها به افتخار آفرینی جهانی یزدانی و زارع
دومین افتخار کشور؛ امیرحسین زارع

دیگر کشتی گیر طلایی کشتی ایران هم امیرحسین زارع بود. او که تنها ۲۰ سال دارد توانست گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر پرافتخار گرجستانی را مغلوب سازد.

این قهرمانی او با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و سران کشور مواجه شد.

نام او در کنار حسن یزدانی قرار گرفته و افراد سرشناس او را مایه افتخار و و مباهات کشور می‌دانند.

بازیگران و دیگر هنرمندان و مسئولان کشور هم علاوه بر انتشار پست و استوری برای یزدانی تصویری از زارع را هم جداگانه منتشر کرده، به او تبریک گفته و او را پهلوان جوان خوانده اند.
همچنین صفحه رسمی فدراسیون جهانی کشتی با انتشار ویدئویی از امیرحسین زارع نوشته است: «Do we have a new king at ۱۲۵KG?» (آیا ما پادشاهی جدید در وزن ۱۲۵ کیلوگرم داریم؟)
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید