مرگ پنگوئن‌های آفریقای جنوبی با نیش زنبور‌ها

مرگ پنگوئن‌های آفریقای جنوبی با نیش زنبور‌ها

به گفته آژانس ملی پارک‌های آفریقای جنوبی، یک پنگوئن مرده نیز روز جمعه در این منطقه پیدا شد که چندین نیش زنبور عسل بر روی بدن آن‌ها بود.

کد خبر : ۹۹۲۹۸
بازدید : ۶۷۲۳

به گفته کارشناسان حفاظت از پرندگان در آفریقای جنوبی، ۶۳ پنگوئن از گونه‌های در معرض خطر انقراض توسط گروهی از زنبور‌ها در یک اتفاق نادر در نزدیکی کیپ تاون کشته شده‌اند.

این پرندگان در سیمونستاون در ساحلی پیدا شدند در حالی که نیش متعدد زنبور روی بدنشان بود، اما هیچ آسیب جسمی دیگری نداشتند.

پس از بررسی بدن این پرندگان مشخص شد که زنبور‌ها دور چشم آن‌ها را نیش زده‌اند. دیوید روبرتز، دامپزشک به خبرگزاری فرانسه گفت: "این یک اتفاق بسیار نادر است. ما انتظار نداریم که این اتفاق اغلب بیفتد، این یک اتفاق خیلی کم رخ می‌دهد. "

این متخصص که در بنیاد آفریقای جنوبی برای حفاظت از پرندگان ساحلی (سانکوب) کار می‌کند، گفت که زنبور‌های مرده نیز در محل پیدا شده‌اند. آژانس ملی پارک‌های آفریقای جنوبی (سان پارکس) در آخر هفته گفت: "کارشناسان هنوز در حال بررسی سایر عوامل سمی و بیماری‌ها هستند تا هرگونه علت احتمالی دیگر را رد کنند. "

پنگوئن‌های آفریقایی به دلیل اندازه کوچک خود متمایز هستند و در سواحل و جزایر آفریقای جنوبی و نامیبیا زندگی می‌کنند، اگرچه برخی از آن‌ها در شمال گابن هم مشاهده شده‌اند.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت می‌گوید جمعیت آن‌ها به سرعت در حال کاهش است، عمدتا به دلیل ماهیگیری تجاری و آنچه "تغییرات محیطی" نامیده شده است. زنبور‌های عسل کیپ نیز بخشی از اکوسیستم محلی هستند که دارای چندین منطقه حفاظت شده است.

به گفته آژانس ملی پارک‌های آفریقای جنوبی، یک پنگوئن مرده نیز روز جمعه در این منطقه پیدا شد که چندین نیش زنبور عسل بر روی بدن آن‌ها بود. این نهاد ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع را همچنان زیر نظر خواهد داشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید