قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۴

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۴

قیمت بیت کوین امروز ۱۴ مهر ماه با ۴.۱۹ درصد افزایش نرخ به ۵۱,۲۲۲ دلار معادل ۱,۴۴۴,۵۲۵,۹۱۷ تومان رسید.

کد خبر : ۹۹۳۱۰
بازدید : ۵۶۶۵

فرادید | روند صعودی قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد. امروز ۱۴ مهرماه قیمت بیت کوین با ثبت رشد ۴.۱۹ درصد به ۵۱,۲۲۲ دلار معادل ۱,۴۴۴,۵۲۵,۹۱۷ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۶۵.۰۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۱.۹۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۳۵.۲۵ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۱.۰۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۴ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

بیت کوین برای نزدیک شدن به سقف‌های قیمتی خود مستلزم است که روند صعودی خود را ادامه داده و از محدوده رنجی چند هفته‌ای خود خارج شود.

بنا به گزارشات پیشین کوین تلگرف، چشم اندازبسیاری از سرمایه گذاران برایی سه ماهه چهارم سال جاری و سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) صعودی است و انتظار می‌رود بیت کوین تا ۶ ماه آینده ویا بعد از آن، به اوج جدیدی برسد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند دلیل اصلی رشد بیت‌کوین قطعی فیسبوک و زیرمجموعه‌هاش بود.

اگرچه بیت‌کوین رشد خوبی داشته، اما هنوز از شکستن مقاومت خود ناتوان است و به نظر می‌رسد عرضه در محدوده قیمتی ۵۰ هزار دلار بسیار زیاد است.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند بیت‌کوین در چند ماه آخر سال رشد می‌کند و هدف اول این ارز ۶۳ هزار دلار و هدف بعدی ۹۳ هزار دلار است. اما برخی از کارشناسان هم عقیده دارند هدف ۱۰۰ هزار دلاری برای بیت‌کوین امسال محقق نمی‌شود.

بیت‌کوین روی محدوده ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود و اگر بالای مقاومت ۵۲ هزار دلار تثبیت شود هدف بعدی این ارز ۶۰ هزار دلار است.

بر اساس شاخص Fear and Greed Index، احساسات نسبت به بیت کوین طی هفته گذشته به میزان قابل توجهی بهبود یافت و نشان دهنده دور شدن از وحشت بازار است. شاخص‌های فنی نیز بهبود شتاب کوتاه مدت را نشان می‌دهند که با افزایش احساسات صعودی مطابقت دارد.

کتی استاکتون، مدیر عامل شرکت استراتژی Fairlead، یک شرکت تحقیقاتی فنی، می‌گوید: «ما انتظار داریم شرایط خرید بیش از حد کوتاه مدت به اندازه کافی برای آزمایش مقاومت در حدود ۵۲.۹ هزار دلار جبران شود، که شکست بالاتر از آن می‌تواند بالاترین سطح را هدف قرار دهد.»

مدیرعامل JPMorgan (بانک بین المللی) اعلام کرد: چه دوست داشته باشید یا نه، بیت کوین تحت کنترل قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بیت کوین بیش از ۵۱ هزار دلار معامله می‌شود. جیمی دیمون در رابطه با ارز‌های دیجیتالی اظهار داشت: «من همیشه معتقد بودم این ارز دیجیتالی غیرقانونی می‌شود مانند چین که آن را غیرقانونی کرد، بنابراین فکر می‌کنم بیت کوین، طلای احمق‌ها است.»

رکت کپیتال (Rekt Capital)، معامله‌گر و تحلیلگر مطرح بازار ارز‌های دیجیتال، در توییتی امروز به پرایس اکشن اخیر بیت کوین اشاره کرد و آنرا را "تله نهایی خرسی " توصیف کرد.

پس از صعود بیت کوین به ۵۰,۰۰۰ دلار برای نخستین بار در ماه و افزایش آن به سقف قیمت ۵۰,۴۰۰ دلاری، بیت کوین بار دیگر به موضوع اصلی بحث‌های فعالان بازار تبدیل شد. این که آیا جفت ارز BTC/USD می‌تواند سطح قیمت ۵۰,۰۰۰ دلاری را تثبیت کند و یا اگر موفق به حفظ آن نشد، تا چه حدی سقوط خواهد کرد؟ این ابهامات با ادامه نوسانات، موضوع اصلی روز است.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید