خبر مهم ضرغامی درباره ویزای ایران

خبر مهم ضرغامی درباره ویزای ایران

عزت‌الله ضرغامی گفت: از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران، آخرین مراحل چگونگی اقدام را می‌گذراند.

کد خبر : ۹۹۳۱۳
بازدید : ۵۸۵۴

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "از سرگیری صدور ویزای گردشگری، آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته تخصصی می‌گذراند.

آمار‌ها حاکی از رضایت بالای ۹۵% گردشگران خارجی از سفر به ایران است. زیر میز ایران‌هراسی خواهیم زد. "

صدور ویزای گردشگری ایران از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ به دستور ستاد ملی کرونا متوقف شد. ضرغامی هفته گذشته از موافقت رییس‌جمهور با ازسرگیری این ویزا خبر داد. در هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا نیز مصوب شد که صدور روادید گردشگری از سوی وزارت امور خارجه از اول آبان‌ماه بدون مانع است.

در تبصره چهار بند ج این مصوبه که به امضای غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر رییس‌جمهور رسیده و به تمام دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و گذرگاه‌های مرزی ابلاغ شده نیز آمده است: صدور روادید گردشگری برای مترددین از مرز‌های بین‌المللی در چارچوب دستورالعمل تردد مسافران از سوی وزارت امور خارجه بلامانع است.

بند ج این مصوبه تاکید می‌کند که ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم (گروهی ـ انفرادی) اتباع ایرانی و خارجی از/به مرز‌های زمینی همانند مرز‌های هوایی با ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آبان‌ماه سال جاری بلامانع است.

تبصره یک این بند قانونی یادآور می‌شود: این مصوبه شامل تردد مستقیم و غیرمستقیم از/به کشور‌های پرریسک اعلامی سازمان بهداشت جهانی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخواهد شد.

تبصره دو نیز تاکید می‌کند: چنان‌چه در روند بیماری کشور‌های همسایه تغییری حاصل شود که نیازمند اعمال محدودیت یا ممنوعیت تردد مسافری باشد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع تخصصی مراتب را اعلام می‌کند و اقدامات بعدی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی صورت می‌گیرد.

مطابق تبصره سه این مصوبه، به منظور مدیریت روند بیماری در داخل، تردد مسافری (انفرادی ـ گروهی) با اولویت مرز‌های زمینی که دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم است از تاریخ یادشده (اول آبان‌ماه) آغاز خواهد شد: شلمچه در استان خوزستان (عراق)، مهران در استان ایلام (عراق)، پل‌دشت در استان آذربایجان غربی (نخجوان)، پرویزخان در استان کرمانشاه (عراق/اقلیم کردستان)، تمرچین در استان آذربایجان غربی (عراق)، بازرگان در استان آذربایجان غربی (ترکیه)، سرو در استان آذربایجان غربی (ترکیه)، باشماق در استان کردستان (عراق/ اقلیم کردستان)، جلفا در استان آذربایجان شرقی (نخجوان)، نوردوز در استان آذربایجان شرقی (ارمنستان)، بیله سوار در استان اردبیل (جمهوری آذربایجان)، آستارا در استان گیلان (جمهوری آذربایجان)، دوغارون در استان خراسان رضوی (افغانستان)، میلک در استان سیستان و بلوچستان (افغانستان) و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان (پاکستان).

تبصره پنج نیز تردد وسایل نقلیه عمومی و شخصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از این مرز‌ها از تاریخ اعلام‌شده بدون مانع می‌داند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید