سهام عدالت هم قیمت پراید می‌شود؟!

سهام عدالت هم قیمت پراید می‌شود؟!

برخی از کارشناسان هم می‌گویند شاخص کل امسال کانال دو میلیونی را رد می‌کند. بر این اساس اگر پیش‌بینی کارشناسان محقق شود، می‌توان امیدوار بود ارزش سهام عدالت هم رشد کند و ضرر مالی دارندگان این سهام بالاخره جبران شود.

کد خبر : ۹۹۳۸۳
بازدید : ۴۰۶۶

روند شاخص کل در روز‌های گذشته صعودی بوده و برخی از کارشناسان معتقدند احتمالا در هفته آینده شاخص کل بورس، وارد کانال ۱.۶ میلیون واحدی شود. رشدی که می‌تواند بر ارزش سهام عدالت هم اثر مثبت بگذارد.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در هفته دوم مهرماه ۱۴۰۰ به ۲۶ میلیون تومان رسید و حالا انتظار می‌رود با ادامه رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت هم بیشتر شود. اما آیا ارزش سهام عدالت به روز‌های اوج خود بر می‌گردد؟

مرداد ماه سال گذشته، قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به بالای ۲۰ میلیون تومان رسید. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی هم در آن زمان به بالای ۳۰ میلیون تومان رسیده بود. اما با افت شاخص کل بورس، ارزش سهام عدالت هم نزولی شد.

تا جایی که در برخی از روز‌ها ارزش سهام ۲۰ میلیونی نصف شد و حتی به زیر ۱۰ میلیون تومان هم رسید. اما حالا همزمان با رشد شاخص کل بازار سرمایه، ارزش سبد سهام عدالت هم در حال رشد است. به گونه‌ای که ارزش سبد سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی در ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی هم به ۲۵ میلیون تومان رسید.

کارشناسان می‌گویند احتمالا شاخص کل بورس در هفته سوم مهرماه وارد کانال ۱.۶ میلیون واحدی شود. برخی از کارشناسان معتقدند که کانال ۱.۶ میلیون واحدی مرز مقاومتی بازار سرمایه است و اگر شاخص وارد این کانال شود، می‌توان انتظار رشد‌های بالاتر را هم داشت.

سهام عدالت هم قیمت پراید می‌شود؟

برخی از کارشناسان هم می‌گویند شاخص کل امسال کانال دو میلیونی را رد می‌کند. بر این اساس اگر پیش‌بینی کارشناسان محقق شود، می‌توان امیدوار بود ارزش سهام عدالت هم رشد کند و ضرر مالی دارندگان این سهام بالاخره جبران شود.

چون در زمانی که شاخص کل بورس به بالاترین رقم خود رسیده بود، ارزش سهام عدالت هم رشد قابل توجهی داشت و سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی بیش از ۲۰ میلیون ارزش داشت.

به نحوی که مجموع ارزش سهام یک خانوار چهار نفره حدود ۸۰ میلیون تومان بود. هم قیمت یک پراید در سال ۹۹. یا قیمت سهام عدالت یک میلیون تومانی به بالای ۳۰ میلیون رسید و ارزش سهام یک خانوار چهار نفره حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود.

با این حال اگر شاخص کل بورس به محدوده وعده داده شده برگردد، می‌توان امیدوار بود که مجموع ارزش سهام یک خانوار چهار نفره نزدیک به قیمت یک پراید شود. اگرچه هنوز دولت اعلام نکرده که برای فروش سهام عدالت چه برنامه‌ای دارد و مردم چه زمان می‌توانند برگه‌های سهام خود را نقد کنند.

اما در مجموع به نظر می‌رسد فعلا کاهش ارزش سبد سهام عدالت متوقف شده و می‌توان امیدوار بود که در روز‌های آینده ارزش سهام عدالت بیشتر هم شود. آن زمان باید منتظر ماند و دید آیا مردم توان نقد کردن دارایی خود را دارند یا نه؟

البته پیش از این، در دولت روحانی از مردم خواسته بودند سهام عدالت خود را نگه دارند و گفته شده بود این سهام به زودی هم قیمت ملک و خانه می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید