طرز تهیه حلیم با بلغور گندم؛ صبحانه‌ای راحت و مقوی

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم؛ صبحانه‌ای راحت و مقوی

هر چقدر بلغور‌ها پخته شوند حلیم بهتری خواهید داشت، زیرا در گذشته که گوشتکوب برقی نبود می‌گذاشتند بلغور کاملا پخته و له شود.

کد خبر : ۹۹۴۳۴
بازدید : ۵۴۸۵

حلیم مرغ از دسته انواع حلیم است که بسیار خوشمزه و سریع‌تر تهیه می‌شود و برای کسانی که طعم گوشت را در حلیم دوست ندارند بسیار خوب است. شما می‌توانید از گوشت بوقلمون نیز در تهیه این حلیم استفاده کنید.

حلیم مرغ هم با جو پرک هم با بلغور گندم تهیه می‌شود که هر دو خوشمزه هستند، ولی با بلغور گندم کمی مغذی‌تر می‌شود. حلیم مرغ گزینه مناسبی برای یک صبحانه است و به دلیل استفاده از مرغ به‌راحتی و سرعت بیشتری تهیه می‌شود. شما می‌توانید در منزل این حلیم خوشمزه را برای خانواده و کودکان خود تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه حلیم مرغ با بلغور گندم

سینه مرغ ۱/۲ عدد
بلغور گندم ۱.۵ پیمانه
آب ۱.۵ لیتر
پیاز ۱ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
کره به مقدار لازم
کنجد و دارچین و نمک به مقدار لازم

مرحله اول: آماده‌سازی

ابتدا بلغور گندم را از ۴ ساعت قبل با مقداری آب بگذارید تا خیس بخورد تا پخت راحت‌تری داشته باشد. سینه مرغ را به صورت فیله دربیاورید و استخوان‌های آن را جدا کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

ابتدا مرغ را به همراه یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و یک تکه چوب دارچین داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود سپس از قابلمه خارج کنید و ریش‌ریش کنید.

بلغور گندم
مرحله سوم: پخت بلغور

بلغور گندم را با هفت برابر آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شود. اصلا نباید بلغور گندم را از ابتدا هم بزنید وگرنه مجبور خواهید بود تا آخر پای گاز بمانید و هم بزنید تا ته نگیرد. سپس بعد از چند ساعت که گندم‌ها پخته و نرم شدند با کمک گوشتکوب برقی مواد را خوب میکس کنید تا گندم پوره شود. می‌توانید صبر کنید تا خنک شود، سپس داخل مخلوط کن بریزید و میکس و پوره کنید.

اصلا نباید بلغور گندم را از ابتدا هم بزنید وگرنه مجبور خواهید بود تا آخر پای گاز بمانید و هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله چهارم: پخت حلیم مرغ

مجدد گندم را داخل قابلمه ریخته و مرغ‌های ریش شده را درون مقداری از آب مرغ با گوشتکوب می‌کوبیم تا کاملا از هم باز شود و به گندم اضافه می‌کنیم و به صورت هفت و هشتی با قاشق هم می‌زنیم. اگر حس کردید حلیم سفت است کم‌کم از آب مرغ یا آب جوش به آن اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم تا به بافت دلخواه حلیم برسید.

در آخر نمک حلیم را اندازه و مقداری کره و به دلخواه دارچین اضافه می‌کنیم و در ظرف سرو ریخته و با دارچین و روغن و کنجد تزیین می‌کنیم. نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه حلیم مرغ‌

می‌توانید در روشی دیگر مرغ و بلغور را با هم داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود.‌
می‌توانید به جای آب جوش یا آب مرغ از شیر استفاده کنید.
هر چقدر بلغور‌ها پخته شوند حلیم بهتری خواهید داشت، زیرا در گذشته که گوشتکوب برقی نبود می‌گذاشتند بلغور کاملا پخته و له شود.

منبع: پارسی دی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید