آموزش پخت کیک اسفنجی ساده

آموزش پخت کیک اسفنجی ساده

توجه داشته باشید باید سفیده‌های تخم مرغ کاملا خالص باشند، در صورتی که زرده با آن‌ها قاطی شده باشد کیک به خوبی پف نمی‌کند. در ادامه سفیده تخم مرغ را با همزن برقی مخلوط می‌کنیم تا به طور کامل کف کند.

کد خبر : ۹۹۴۳۶
بازدید : ۵۴۹۰

کیک اسفنجی یکی از پر مصرف‌ترین کیک‌ها در جهان است که به عنوان پایه برای انواع کیک‌ها تولد، خامه‌ای و .. استفاده می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

مرحله اول: برای تهیه کیک اسفنجی ساده و خوشمزه ابتدا مواد یخچالی را از یخچال خارج می‌کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می‌دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سپس قالب مورد نظرمان را کمی چرب کرده و با کاغذ روغنی پوشش می‌دهیم.

مرحله دوم: توجه داشته باشید باید از قالبی با قطر ۱۵ سانتی متر و ارتفاع حداقل ۷ سانتی متر استفاده کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم. فر‌های برقی مثل توستر را باید با ۱۰ تا ۱۵ درجه حرارت کمتر روشن کنیم.

مرحله سوم: برای تهیه کیک ابتدا زرده‌های تخم مرغ را به همراه نمک و وانیل داخل یک کاسه با هم ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند. در ادامه سفیده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه جداگانه کاملا خشک و بدون رطوبت می‌ریزیم.

مرحله چهارم: توجه داشته باشید باید سفیده‌های تخم مرغ کاملا خالص باشند، در صورتی که زرده با آن‌ها قاطی شده باشد کیک به خوبی پف نمی‌کند. در ادامه سفیده تخم مرغ را با همزن برقی مخلوط می‌کنیم تا به طور کامل کف کند.

مرحله پنجم: حالا شکر را در سه مرحله کم کم به سفیده اضافه می‌کنیم و در همین حین با دور تند همزن مخلوط می‌کنیم تا سفیده فرم بگیرد و در صورت برگرداندن کاسه از داخل آن نریزد. در ادامه مخلوط زرده تخم مرغ را به سفیده اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مرحله ششم: در این مرحله یک سوم از آرد را روی مواد درون کاسه الک می‌کنیم، سپس با لیسک از یک سمت فولد می‌کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را در دو مرحله دیگر اضافه می‌کنیم و به همین صورت ترکیب می‌کنیم تا پف سفیده نخوابد.

مرحله هفتم: حالا کمی از مایه کیک را با شیر و روغن داخل یک کاسه با هم ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند، سپس ترکیب مواد را به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک از یک سمت فولد می‌کنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله هشتم: در این مرحله مایه کیک را درون قالب می‌ریزیم و با کمک یک چاقو آنرا درون قالب به صورت یکدست پخش می‌کنیم. این کار باعث می‌شود که حباب‌های بزرگ درون مایه کیک نیز از بین بروند و کیک بیشتر پف کند.

مرحله نهم: حالا قالب را یک تا دو مرتبه روی سطح کار می‌کوبیم، سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را با انگشت دست تست می‌کنیم.

مرحله دهم: برای این منظور با دست روی کیک را کمی فشار می‌دهیم، اگر جای انگشتمان روی کیک فرو برود یعنی کیک هنوز به طور کامل نپخته است. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت آنرا از فر خارج می‌کنیم، سپس روی توری فلزی قرار می‌دهیم تا خنک شود.

مرحله یازدهم: پس از اینکه کیک از حرارت افتاد لبه‌های آنرا با چاقو از قالب جدا می‌کنیم، سپس کیک را از قالب خارج می‌کنیم. در ادامه کیک را بر می‌گردانیم و کاغذ روغنی را جدا می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم کیک کاملا خنک شود.

منبع: معجزه چاشنی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید