این خبر دلار را ارزان کرد

این خبر دلار را ارزان کرد

با از دست رفتن حمایت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان، انتظارات کاهشی در بازار دلار قوی‌تر شده است. میزان هیجان فروش در بازار ارز را می‌توان از میزان افت روز‌های اخیر متوجه شد.

کد خبر : ۹۹۴۸۲
بازدید : ۳۵۹۹

دیروز خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که دور بعدی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان تهران و اعضای باقی مانده در توافق، احتمالا پیش از پایان یافتن این ماه [اکتبر]در وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد این خبر قیمت دلار در بازار ارز را نزولی کرد.

با از دست رفتن حمایت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان، انتظارات کاهشی در بازار دلار قوی‌تر شده است. میزان هیجان فروش در بازار ارز را می‌توان از میزان افت روز‌های اخیر متوجه شد. قیمت دلار در ۲ روز کاری آخر خود نزدیک به ۶۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داده و تا سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان عقب نشینی کرده است.

با این حال، اسکناس آمریکایی از ابتدای پاییز به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان نرفته است. اگر امروز قیمت دلار به زیر محدوده یاد شده برود، قدم بعدی حمایت از این ارز محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

به گفته فعالان، دیشب در بازار پشت خطی به دلیل انتشار یک خبر، جو فروش در معاملات برجسته شد. دیروز خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد که دور بعدی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان تهران و اعضای باقی مانده در توافق، احتمالا پیش از پایان یافتن این ماه [اکتبر]در وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد. این خبر انتظارات آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای و احتمال لغو تحریم‌ها را بالا برد.

در حالی که بازیگران کاهشی سعی می‌کردند، احتمال لغو تحریم‌ها را برجسته کنند، بخشی دیگر از معامله گران تلاش داشتند، چنین تصویری را در بازار ترسیم کنند که احتمال توافق ایران با غرب به سادگی ممکن نخواهد بود. آن‌ها اشاره می‌کنند که حتی با آغاز مذاکرات، رسیدن به توافق احتمالی، فرآیندی طولانی خواهد بود.

در این میان، شماری از معامله گران عنوان می‌کردند که نوسان دلار در روز جاری به نوسان حواله درهم بستگی خواهد داشت. حفظ محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی درهم می‌تواند افزایشی‌ها را در بازار ارز داخلی فعال کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید