قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

قیمت بیت کوین، امروز ۲۱ مهرماه با ۱.۵۳ درصد کاهش نرخ به ۵۶,۲۸۰ دلار معادل ۱,۵۳۴,۵۸۱,۰۱۱ تومان رسید.

کد خبر : ۹۹۵۸۱
بازدید : ۵۷۷۹

فرادید | بیت کوین به کانال ۵۶ هزار دلار سقوط کرد. امروز ۲۱ مهرماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۱.۵۳ درصد به ۵۶,۲۸۰ دلار معادل ۱,۵۳۴,۵۸۱,۰۱۱ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۶ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۸۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۴۰.۰۹ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۱۳.۲۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۴ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

عملکرد بیت کوین در چند روز گذشته تفاوت زیادی با آلتکوین‌ها داشته است. همین امر باعث شده است دامیننس بیت کوین دوباره افزایش یابد و به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته یعنی نزدیک ۴۷ درصد برسد. گفتنی است که این معیار دو هفته پیش تا زیر ۴۴ درصد کاهش یافته بود.

دارایی بیت کوین از زمانی که به بالای ۵۰ هزار دلار رسید، روند رو به رشد آرام و پیوسته‌ای را در پیش گرفته است. این ارز مقاومت‌های مهم ۵۵,۰۰۰ دلار، ۵۶,۰۰۰ و ۵۷,۰۰۰ دلار را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت تا رکورد پنج ماهه جدیدی را به ثبت برساند.

قیمت این رمزارز شب گذشته در بالاترین حالت به بیش از ۵۷,۷۰۰ دلار رسید. امروز کمی افت نمود، اما همچنان بالاتراز سطح حمایت ۵۶,۰۰۰ دلار قرار دارد.

داده‌های درون شبکه‌ای از صرافی‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از معامله گران در حال فروش آلتکوین‌ها و تبدیل آن‌ها به بیتکوین هستند که همین فشار فروش سنگین نیز باعث عقبگرد قیمتی قابل توجه آن‌ها و ثبت بازده‌های منفی روزانه و هفتگی شده است.

در صورتیکه بیت کوین نتواند سطح مقاومت ۵۷,۵۰۰، دلار را شکست دهد، به سمت پایین اصلاح خواهد شد. در این حالت، اولین حمایت در سطح ۵۶,۲۰۰ دلار خواهد بود. هم اکنون، حمایت اولیه در سطح ۵۶,۰۰۰ دلار در حال شکلگیری است. شکست نزولی پایین‌تر از سطح حمایت ۵۶,۰۰۰ دلا، موجب افت بیشتر قیمت خواهد شد.

همچنین لازم به توضیح است که صندوق بین‌المللی پولی در گزارش جدید ثبات مالی خود اعلام کرد که پذیرش دارایی‌های رمزنگاری شده و استیبل کوین‌ها در اقتصاد‌های درحال توسعه می‌تواند ثبات اقتصادی و مالی این کشور‌ها را در خطر بیاندازد.

این صندوق اعلام کرد خطرات ارز‌های دیجیتال فعلا مهار شده، اما از نهاد‌های نظارتی خواست تا ارز‌های دیجیتال را تحت نظر و کنترل خود داشته باشند.

هیئت ثبات مالی IMF در این گزارش اعلام کرد خطر هک شدن، عدم شفافیت در صدور و توزیع توکن‌ها، ریسک‌های عملیاتی و نوسانات شدید بزرگترین خطرات این حوزه هستند.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید