قتل مرد جوان در بازار تجریش

قتل مرد جوان در بازار تجریش

در حالی که قدم می‌زدیم ناگهان بین پسرخاله‌ام و آن‌ها درگیری ایجاد شد و یکی از آن‌ها با چاقو به قفسه سینه پسرخاله‌ام زد و هر دو به سمت بازار تجریش دویده و در شلوغی متواری شدند.

کد خبر : ۹۹۶۷۲
بازدید : ۴۸۳۵

قتل مرد کارتن خواب، جنایت در میدان تجریش، تیراندازی مرگبار در بزرگراه و مرگ سارق هنگام فرار، حوادثی بودند که آخر هفته گذشته در پایتخت رقم خوردند.

نخستین حادثه شامگاه چهارشنبه ۲۱ مهر رخ داد و مأموران کلانتری ۱۱۶ مولوی را به یکی از بیمارستان‌های پایتخت کشاند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوانی که کارتن خواب بوده با ضربه‌های کارد به قتل رسیده است.

با اعلام موضوع به بازپرس محمدحسن زارعی تحقیقات به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول صبح همان روز با کارتن خواب دیگری درگیر شده و با دو ضربه چاقو به کتف و رانش زخمی شده و متهم نیز فرار کرده است.

با انتقال مرد کارتن خواب به بیمارستان حدود ۱۲ ساعت بعد وی تسلیم مرگ شد و بدین‌ترتیب تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

جنایت در میدان تجریش

ساعت ۱۱:۴۵ شامگاه پنجشنبه مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش در تماس با بازپرس مصطفی واحدی از مرگ پسر جوانی خبر دادند. طبق اعلام کلانتری پسر جوان با ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش مصدوم و توسط پسرخاله‌اش به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش کادر درمان جان باخت.

با اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته پسرخاله مقتول به تیم جنایی گفت: من و پسر خاله‌ام از یکی از شهر‌های غربی کشور برای میهمانی به خانه خاله‌ام آمدیم. شب حادثه برای تفریح راهی میدان تجریش شدیم که ناگهان دو نفر از همولایتی‌هایمان را دیدیم.

او ادامه داد: در حالی که قدم می‌زدیم ناگهان بین پسرخاله‌ام و آن‌ها درگیری ایجاد شد و یکی از آن‌ها با چاقو به قفسه سینه پسرخاله‌ام زد و هر دو به سمت بازار تجریش دویده و در شلوغی متواری شدند. من در جریان دقیق علت درگیری نیستم، اما از حرف‌های بین آن‌ها اینطور به نظر می‌رسید که از پسرخاله‌ام پول طلب داشتند.

ولی پسرخاله‌ام گفت دروغ می‌گویند و طلبی در کار نبود. دعوایشان هم سر همین بود که پسرخاله‌ام اصرار می‌کرد پولی از آن‌ها نگرفته است. به دستور بازپرس جنایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری و دوستش ادامه دارد.

تیراندازی شبانه در بزرگراه

ساعت ۳:۳۰ بامداد جمعه ۲۳ مهر نیز مرد جوانی هراسان به یکی از بیمارستان‌های پایتخت رفت و از آن‌ها کمک خواست. زمانی که امدادگران به سمت خودروی رانا مرد جوان رفتند با بدن نیمه جان دو مرد مواجه شدند که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بودند.

دو مرد جوان تحت درمان قرار گرفته، اما یکی از آن‌ها تسلیم مرگ شد. با مرگ مرد جوان بر اثر شلیک گلوله، موضوع از سوی مأموران کلانتری ۱۳۰ نازی آباد به بازپرس مصطفی واحدی اعلام شد.

در تحقیقات صورت گرفته راننده خودروی رانا به تیم جنایی گفت: من و دوستانم در بازار کار می‌کنیم و عصر پنجشنبه رفتیم پارک و شام را هم در سفره‌خانه خوردیم و بعد تصمیم گرفتیم به بهشت زهرا برویم که در بزرگراه تندگویان، راننده یک خودروی ساینا تعمدی به خودروی ما زد بعد هم کمی جلوتر ایستاد و راه را بر ما سد کرد.

او ادامه داد: راننده شروع به تیراندازی کرد و بعد از شلیک چند تیر به راه افتاد، اما هنگامی که وارد دور برگردان شد دوباره شروع به تیراندازی کرد. او ۱۲ تیر شلیک کرد که تیر‌ها به دو دوستم اصابت کردند و یکی از آن‌ها را به کام مرگ کشاندند. دوستم که کشته شده در چاپخانه کار می‌کرد و ۲۶ سال داشت.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که تیر‌ها از اسلحه کلت کمری شلیک شده و بازپرس جنایی دستور بازداشت راننده ساینا را صادر کرد. تحقیقات برای بررسی علت تیراندازی و دستگیری عامل آن در دستور کار قرار گرفت.

مرگ سارق

ساعت ۷ صبح جمعه گزارش دیگری به بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مأموران کلانتری ۱۰۵ سنایی حین گشت به موتورسواری با دو سرنشین مشکوک شدند. موتورسواران با دیدن مأموران اقدام به فرار کردند.

با فرار موتورسواران مأموران به تعقیب آن‌ها پرداخته و پس از چندین بار اخطار ایست مجبور به شلیک شدند. آن‌ها تیر هوایی شلیک کرده و از موتورسواران خواستند که تسلیم شوند. اما موتورسواران هنگام فرار تعادل شان را از دست داده و به زمین افتادند.

همین موضوع باعث مجروح شدن هر دوی آن‌ها شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند، اما یکی از موتورسواران بر اثر جراحات وارده تسلیم مرگ شد. تحقیقات در این خصوص به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید