هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۵

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۵

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۵ مهرماه در برخی مناطق شمالی کشور بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۹۷۳۱
بازدید : ۴۲۱۸

فرادید | با توجه به رخداد ابرناکی و تحلیل نقشه های هواشناسی ایران، امروز ۲۵ مهرماه گاهی بارش پراکنده و وزش باد در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان اردبیل و آذربایجان شرقی پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

فردا و سه‌شنبه با گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز‌های میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود همچنین وزش باد و کاهش دما در شمال غرب کشور قابل توجه است.

همچنین روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی طی پنجشنبه (۲۹ مهر) بارانی خواهند بود و شدت این بارش‌ها در استان مازندران خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان نیز افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید مورد انتظار است.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران ، روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و در شمال شرق کشور وزش باد افزایش و دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است که خلیج فارس از فردا تا پنجشنبه و دریای خزر طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود. همچنین از روز پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به‌ویژه منطقه زابل احتمال رخداد پدیده گردوخاک وجود خواهد داشت.

آسمان تهران فردا صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه نیز صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۱ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و رشت با بیشینه دمای ۲۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید