هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۹

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۹ مهرماه در اغلب مناطق شمالی کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود.

کد خبر : ۹۹۹۲۳
بازدید : ۷۰۷۳

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز پنجشنبه ۲۹ مهرماه فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌ها سمنان، تهران، البرز و بخش‌هایی از شمال غرب کشور ادامه دارد.

بیشینه بارش برای سواحل دریای خزر و شرق اردبیل پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

همچنین فردا در اکثر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود و ازبعدازظهر شنبه با ورود موج تراز میانی از شمال غرب کشور، در نواحی شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، روز یکشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکرشده در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز نیز حاکم است. طی روز‌ها دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌ها گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد ییش بینی می‌شود.

همچنین امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل کاهش دما و طی روز‌های جمعه و شنبه روند افزایشی دما برای این نواحی دور از انتظار نیست. طی دو روز آینده برای نوار شرق کشور، دامنه جنوی البرز و همچنین بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد، کرمان و اصفهان کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی خلیج فارس وزش باد شدید و گاهی گردوخاک انتظار می‌رود. طی این مدت خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی است.

آسمان تهران فردا صاف، تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی شنبه قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب نیمه ابری به همراه بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است. همچنین امروز اردبیل با بیشینه دمای ۷ درجه سانتی گراد و فردا بجنورد با بیشینه دمای ۱۶ درجه سانتی گراد خنک‌ترین مراکز استان کشور خواهند بود.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید