مأموریت مرگبار جناب سرهنگ

مأموریت مرگبار جناب سرهنگ

حالا دیگر افسر ارشد پلیس راه فقط به نجات رانندگان دیگر می‌اندیشید که ناگهان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ با سرعت هنگام عبور از آزادراه با این افسر فداکار وطن برخورد کرد و او خون آلود نقش بر زمین شد.

کد خبر : ۹۹۹۵۵
بازدید : ۷۴۴۵

یکی از افسران ارشد پلیس راه خراسان رضوی که برای روان سازی ترافیک جاده‌ای وارد عمل شده بود تا از جان رانندگان عبوری محافظت کند، خود دچار سانحه شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شب جمعه گذشته برخورد هولناک دودستگاه کامیون و تریلی در آزادراه شهید شوشتری در حالی به نیرو‌های امداد جاده‌ای اعلام شد که گزارش‌ها از محبوس شدن دو راننده در میان آهن پاره‌های ناشی از این تصادف دلخراش حکایت داشت.

به همین دلیل بلافاصله نیرو‌های امدادی هلال احمر از پایگاه جاده‌ای شهید جعفری عازم محل وقوع تصادف شدند و عملیات امداد رسانی را آغاز کردند؛ بنابراین گزارش، این درحالی بود که با توجه به شدت تصادف، نیرو‌های آتش نشانی ملک آباد و مشهد نیز به همراه امدادگران اورژانس به یاری حادثه دیدگان شتافتند و دو مصدوم را با استفاده از تجهیزات سنگین امدادی از میان آهن پاره‌ها بیرون کشیدند و برای درمان به بیمارستان انتقال دادند.

این صحنه‌های غرورآمیز امدادرسانی برای نجات جان شهروندان درحالی رقم می‌خورد که برخی رانندگان در آن سوی جاده متوقف شده بودند یا با کاهش سرعت خودرو در فضای مه آلود جاده سعی می‌کردند نظاره گر صحنه دلخراش تصادف باشند.

در این هنگام، افسران زحمتکش پلیس راه نیز که از همان دقایق اولیه وقوع تصادف، اوضاع را در کنترل داشتند تا از بروز سانحه دیگری جلوگیری کنند، ناگهان متوجه کندی ترافیک در آن سوی آزادراه شدند.

در این شرایط بود که سرهنگ سهراب عارفخانی (افسر ارشد پلیس راه) جان رانندگانی را در معرض خطر دید که در آن سوی جاده و برای مشاهده صحنه تصادف از سرعت خود کاسته بودند. او بی درنگ خود را به آن سوی جاده رساند و در حالی که لباس‌های شبرنگ به تن داشت، همه تلاش خود را به کار گرفت تا رانندگان عبوری را از خطر وقوع تصادفات دیگر نجات دهد.

سرهنگ عارفخانی که دیگر خود را فراموش کرده بود، با نگرانی از رانندگان عبوری تقاضا می‌کرد برای تماشای صحنه تصادف توقف نکنند چرا که هرلحظه احتمال وقوع سانحه دیگری وجود داشت. حالا دیگر افسر ارشد پلیس راه فقط به نجات رانندگان دیگر می‌اندیشید که ناگهان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ با سرعت هنگام عبور از آزادراه با این افسر فداکار وطن برخورد کرد و او خون آلود نقش بر زمین شد.

همکاران وی و نیرو‌های امدادی با دیدن این صحنه تاسف بار، بلافاصله به آن سوی جاده دویدند و پیکر این مرد فداکار را درون خودرو‌های اورژانس حاضر در محل قرار دادند.

دقایقی بعد نیرو‌های امدادی اورژانس، او را به بیمارستان شهید کامیاب مشهد رساندند، اما تلاش کادر درمانی برای نجات این مرد بزرگ به نتیجه نرسید و او درحالی جان به جان آفرین تسلیم کرد که برای نجات جان دیگر هموطنانش در سرزمین خورشید لباس سپید خدمت به تن داشت.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد در این باره به خراسان گفت: به محض تقاضای نیرو‌های کمکی از آتش نشانی مشهد، بلافاصله گروه‌های امدادی از ایستگاه‌های ۹ و ۳۹ عازم محل وقوع حادثه شدند تا با امکانات و تجهیزات کامل امدادی به کمک دیگر نیرو‌ها بشتابند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی افزود: نیرو‌های آتش نشانی در کنار زحمت کشان هلال احمر، اورژانس و پلیس راه به وظیفه خود برای پیشگیری از حریق و دیگر خدمات امدادی عمل کردند، اما متاسفانه وقوع تصادف دیگر در آن سوی جاده که منجر به عروج ملکوتی سرهنگ عارفخانی شد، غم سنگینی را بر دل‌های امدادگران نهاد.

در همین حال سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) نیز با ارسال پیامی، عروج ملکوتی این بزرگ مرد فداکار را به خانواده بزرگوار سرهنگ سهراب عارفخانی و همه ملت ایران به ویژه مجاوران و زائران امام مهربانی‌ها تسلیت و تبریک گفت.

شایان ذکر است سرهنگ سهراب عارفخانی متولد ۱۳۵۷ بود که از وی دو دختر و یک پسر نوجوان به یادگار مانده است.

مأموریت مرگبار جناب سرهنگ

منبع: روزنامه خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید