قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

قیمت بیت کوین امروز ۳ آبان ماه با ثبت افزایش ۰.۹۷ درصد به ۶۱,۷۵۵ دلار معادل ۱,۶۹۴,۵۶۷,۷۹۷ تومان رسید.

کد خبر : ۹۹۹۷۹
بازدید : ۴۵۷۶

فرادید | بیت کوین علیرغم افزایش ۰.۹۷ درصد؛ همچنان از رکورد تاریخی دور مانده است. امروز ۳ آبان ماه قیمت بیت کوین به ۶۱,۷۵۵ دلار معادل ۱,۶۹۴,۵۶۷,۷۹۷ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱۶ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۳۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۲۸.۳۸ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید، بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ معادل ۶۶,۹۴۹.۶۰ دلار بوده که همینک %۷.۷۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۵ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

سرانجام بعد از سال‌ها انتظار اولین صندوق قابل معامله بیت کوین در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد. پیش بینی چنین رویدادی به نوبه خود اتفاق بزرگی بود که توانست تاثیر مثبتی بر قیمت دارایی‌های اصلی داشته باشد.

برهمین اساس قیمت بیت کوین از ۵۷ هزار دلار تا بالای مرز ۶۰,۰۰۰ دلار جهش پیدا کرد و همچنان به افزایش خود ادامه داد. این روند افزایشی تا جایی ادامه پیدا کرد که روز چهارشنبه به ثبت رکوردی تازه بالاتر از مرز ۶۷ هزار دلار منتهی گردید.

از آن زمان تا کنون بر خلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد، قیمت به جای افزایش مجدد روندی معکوس در پیش گرفت و ظرف ۴۸ ساعت گذشته دو مرتبه تا زیر تراز ۶۰ هزار دلار سقوط کرد. در حال حاضر بیت کوین تا حدودی توانسته است سطوح از دست‌رفته را بهبود بخشد و بالاتر از مقاومت ۶۰ هزار دلاری بایستد.

صندوق پوشش ریسک پنترا کپیتال در یادداشتی به معامله گران هشدار منتظر ریزش بسیار شدید قیمت بیتکوین پس از پایان چرخه صعودی فعلی باشند تا جایی که مدل سازی‌های صورت گرفته توسط این موسسه نشان می‌دهد ارزش بیتکوین ممکن است در این مرحله تا ۸۰درصد ریزش کند.

ریزش ۸۰ درصدی بیتکوین برای این رمز خیلی دور از دسترس نیست و بررسی‌های تاریخی نیز نشان می‌دهد قیمت بیتکوین در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نیز چنین سقوط‌هایی را تجربه کرده است.

کوین تلگراف گزارش داد، بزرگ‌ترین ریزش قیمت بیتکوین مربوط به رسیدن قیمت ان از ۲۰ هزار و ۸۹ دلار به ۱۱۱۱ دلار بود. این رمز در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز در مقاطعی ریزش‌های ۶۱ درصدی و ۵۴ درصدی را تجربه کرد و چرخه خرسی ۲۰۲۱ می‌تواند قیمت آن را به چیزی حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار برساند.

دن مورهد- مدیر موسسه پنترا کپیتال- گفت: چرخه‌های ریزشی همیشه در بازار هستند و در آینده نیز اتفاق خواهند افتاد. قرار نیست یک روند صعودی تا ابد ادامه داشته باشد همان طور که قرار نیست قیمت‌ها تا همیشه روز به روز بیشتر ریزش کنند.

از طرف دیگر تحلیلگران مرکز تحقیقات مستقل فاندسترات اعلام کردند، بعد از رشد قیمت و ثبت سقف جدیدی در کانال ۶۷ هزار دلاری، در آینده نزدیک بیت‌کوین احتمالا به سطح ۹۰ یا ۱۰۰ هزار دلاری می‌رسد.

در حال حاضر بیت‌کوین بالاتر از محدوده ۶۱ هزار دلاری معامله می‌شود، با این حال تحلیلگران تکنیکال معتقدند که سیگنال‌های صعودی زیادی برای بازار رمزارز‌ها وجود دارد. فاندسترات می‌نویسد: «اهداف اولیه بیت‌کوین نزدیک سطح ۷۲ هزار و ۵۰۰ دلاری است و بعد از آن نوبت ۸۹ هزار دلار می‌رسد.»

بر اساس تحلیل‌های جی‌پی مورگان، رشد قیمتی بیت‌کوین به خاطر این ETF نبوده و خروج پول از ETF‌های طلا و ورود آن به محصولات بیت‌کوینی، دلیل اصلی افزایش قیمت پادشاه رمزارز‌ها بوده است.

در این تحلیل آمده است: «ما معتقدیم علت اصلی روند صعودی فعلی بیت‌کوین این است که در حال حاضر بیت‌کوین نسبت به تورم سپر تورمی بهتری است و همین موضوع باعث شده که از ابتدای سپتامبر، پول از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا بیرون امده و به سمت صندوق‌های بیت‌کوین سرازیر شود.»

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید