قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۶ دلار و ۱۸ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۹۸۰
بازدید : ۴۱۹۶

فرادید | طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار نزدیک شده است. امروز ۳ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۲۱ درصد به ۱۷۹۶ دلار و ۱۸ سنت رسید.

تهدید رو به رشد تورم همچنان اصلی‌ترین عامل در حمایت از بازار طلا است، زیرا تحلیلگران پتانسیل را برای آزمایش مقاومت بحرانی قیمت‌ها در حدود ۱۸۳۰ دلار در کوتاه مدت می‌بینند.

به گزارش فرادید؛ صبح روز جمعه، قیمت طلا به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر رسید، زیرا فشار‌های تورمی فزاینده نرخ‌های سربه سر اوراق قرضه پنج ساله را به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسانده است.

نرخ سررسید تفاوت در بازده بین اوراق قرضه و اوراق بهادار تحت حفاظت تورم خزانه داری (TIPS) است. این تفاوت نشان دهنده نرخ تورم مورد نیاز برای یکسان سازی بازده آن‌ها است.

با این حال، طلا پس از آنکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تلاش کرد تا تهدید افزایش تورم را کاهش دهد، در مدت چند دقیقه با کاهش ۳۰ دلاری روبرو شد. اگرچه این فلز گرانبها از بالاترین سطح خود سقوط کرده است، اما همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد تا هفته دوم صعودی خود به پایان برساند.

اوله هانسن می‌گوید: «با عقب‌نشینی طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار، باید نسبت به طلا صعودی باشید. اما با توجه به عملکرد ناخوشایند طلا تا کنون در سال جاری، می‌توان افرادی در این زمینه ناامید باشند.»

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که رشد اولیه طلا در روز جمعه قیمت‌ها را به بالاتر از یک روند نزولی بحرانی نسبت به رکورد‌های سال گذشته رساند. او گفت طلا شاید به ۱۸۳۰ دلار برسد، اما انتظار نمی‌رود که این سطح را بشکند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید