پشیمانی دختر انتحاری در واپسین لحظات!

پشیمانی دختر انتحاری در واپسین لحظات!

دختر نوجوان مجهز به کمربند انفجاری که توسط بوکوحرام فرستاده شده بود، کمی پیش از شروع عملیات نظرش را تغییر داد.

کد خبر : ۱۱۵۱۹
بازدید : ۵۴۳۸
پشیمانی دختر انتحاری در واپسین لحظات

فرادید | دختر نوجوان مجهز به کمربند انفجاری که توسط بوکوحرام فرستاده شده بود، کمی پیش از شروع عملیات نظرش را تغییر داد.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، دختر نوجوان برای انجام عملیات انفجاری از طرف گروه تروریستی بوکوحرام روانه اردوگاه پناهندگان شده بود، اما در آخرین لحظه نظرش را تغییر داد. او می‌گوید که از کشته شدن مردم ترسیده بود.

دو شخص همراه این دختر کمربندهای انفجاری خودشان را در اردوگاه پناهندگان دیکوا در شمال شرقی نیجریه منفجر کردند. در نتیجه این انفجارها دست کم 58 نفر جانشان را از دست دادند.

آن دختر نوجوان که در لحظات آخر پشیمان شد، در نهایت توسط نیروهای امنیتی محلی دستگیر شد. او در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و به مقامات اطلاعاتی در مورد بمب گذاری‌های برنامه ریزی شده‌ی دیگر داده است. او به نیروهای امنیتی کمک کرده تا امنیت اردوگاه افزایش یابد.

مادو اوامی، مبارزی که در بازجویی این دختر شرکت داشت، می‌گوید: «او گفت که ترسیده بود، زیرا می‌دانست جان انسان‌های بی‌گناه زیادی را می‌گرفت. از طرفی هم از اینکه مخالف دستورات بوکوحرام عمل کند، هراس داشت.»

پشیمانی دختر انتحاری در واپسین لحظات

الگونی لاوان، سخنگوی محلی انگالا می‌گوید: «آن دختر جزو هزاران نفری بود که ماه‌ها توسط افراطی‌ها به اسارت گرفته شده بودند. آن دختر در بازجویی‌های نیروهای امنیتی ما اعتراف کرد که اگر کارش را ادامه می‌داد، ممکن بود پدر خودش را هم که در اردوگاه بود، بکشد.»

وی همچنین در ادامه گفت که آن دختر تلاش‌هایی برای منصرف کردن دو تروریست انتحاری دیگر نیز انجام داده بود، گرچه موفقیت آمیز نبود. ماجرای دختر زمانی تایید شد که خودش کمربند انفجاری را به سربازان نشان داده بود.

شش سال است که گروه تروریستی بوکوحرام فعالیت می‌کند و در طول این مدت جان 20 هزار نفر گرفته شده و 2.5 میلیون نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید