سفر با "بدترین ایرلاین جهان" چه طعمی دارد؟

سفر با "بدترین ایرلاین جهان" چه طعمی دارد؟

سفر با بدترین ایرلاین جهان چه طعمی دارد؟ سفری همراه با ترس، جذابیت و کنجکاوی که برخی می‌گویند به امتحانش می‌ارزد: به هواپیمایی کوریو کره شمالی خوش آمدید!

کد خبر : ۱۲۲۲۳
بازدید : ۲۸۸۱۹
سفر با

فرادید | سفر با بدترین ایرلاین جهان چه طعمی دارد؟ سفری همراه با ترس، جذابیت و کنجکاوی که برخی می‌گویند به امتحانش می‌ارزد: به هواپیمایی کوریو کره شمالی خوش آمدید!

به گزارش فرادید به نقل از میرر، «کیم» تو هم سوار شو! سفر به هواپیمایی کره شمالی مزه خاص خودش را دارد که بهتر است پیش از پوست انداختن سوار آن شد.

در فهرست سال ۲۰۱۵ بدترین ایرلاین‌های جهان، «کوریو ایر» هواپیماییِ کره شمالی رتبه اول را دارد. این شرکت هواپیمایی از پنج ستاره رتبه بندی «اسکای ترکس» موفق شد تنها یک ستاره را دریافت کند. کوریو برای چهارمین سال متوالی به عنوان بدترین ایرلاین جهان انتخاب شد. این رتبه بندی یکی از معتبرترین شرکت‌های رتبه بندی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های جهان به شمار می‌شود و به عنوان معیار جهانی استانداردهای ایرلاین شناخته می‌شود.

یک ستاره، کیفیت ضعیف محصول در سراسر بخش‌های مورد ارزیابی به همراه استانداردهای ضعیف خدمات داخل هواپیما و فرودگاه خانگی ایرلاین را نشان می‌دهد. در این رتبه بندی، 681 ایرلاین مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تمام ایرلاین‌ها حداقل یک ستاره را می‌گیرند.

قرار است که ایرلاین کره شمالی پوست بیندازد، بنابراین بهتر است قبل از هرگونه تغییری آن را امتحان کنید. کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی، خواستار انقلابی در هواپیمایی این کشور است. حال قرار است اکثر موارد مربوط مانند خدمه، لباس آن‌ها، سرگرمی‌های حین پرواز و حتی خدمات فرودگاهی شکل دیگری به خود گیرند.

ایرلاین کوریو تنها یک بار در سال 1983 میلادی حادثه جدی داشت. گرچه عمر هواپیماهای آن بالا است، اما چند دلیل وجود دارد که شما را متقاعد خواهد کرد.

کره شمالی دیدن دارد!
غیر از جذابیت‌های ایرلاین کوریو، خود کره شمالی هم دیدن دارد. هر چه باشد کره شمالی یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان است که دیکتاتوری حاکم بر آن قوانین خاصی را در آنجا پیاده کرده است. گردشگران اکثر می‌گویند هرجا که می‌روی عکس بزرگ کیم جونگ اون را مشاهده می‌کند.

سفر با

گردشگران در طول سفر به کره شمالی دسترسی به اینترنت ندارند و اکثرا نمی‌توانند گوشی هوشمندشان را نیز به همراه داشته باشند. راهنمای تور که از طرف دستگاه‌های اجرایی کره شمالی تعیین می‌شود نیز همواره در کنار گردشگران است.

سرگرمی‌های خاص حین پرواز
تمام اعضای گروه موسیقی مورانگ بونگ خانم هستند. این گروه به شدت مورد علاقه کیم جونگ قرار دارد، چرا که آن‌ها سرودهای ملی‌گرایانه در مورد کیم جونگ اون می‌خوانند. پرده‌های سینمایی حین پرواز از سقف هواپیما آویزان می‌شوند و تماما تبلیغ کیم جونگ اون را می‌کنند. در این بین، آهنگ‌های ساخته شده توسط گروه مورانگ بونگ نیز شنیده می‌شود.

سفر با
مهمانداران ایرلاین کوریو

هواپیماها
هواپیماهای ایرلاین کوریو خیلی جدید نیستند. کره شمالی اخیرا دو توپولوف که در دهه 90 میلادی ساخته شده بودند را برای پروازهای بین‌المللی خود خریداری کردند. بلیت پیونگ یانگ به پکن حدود 137 دلار است.

بقیه هواپیماهای ایرلاین کوریو چندان مدرن نیستند! آنتونوف‌های دهه 50 و لیوشین‌های دهه 60 گزینه‌های دیگر پروازی شما هستند. اتحادیه اروپا در سال 2006 مانع پرواز هواپیمایی کوریو بر فراز اروپا شد، زیرا امکان سقوط هواپیماهایش بالا بود. با این حال توپولوف‌ها اجازه پرواز دارند.

سفر با
یکی از توپولوف‌‎ها هواپیمایی کوریو

فرودگاه‌ها صف ندارند!
آن قدرها متقاضی سفر به کره شمالی زیاد نیست که شما مجبور شوید در آنجا در صف بایستید. ایرلاین کره شمالی برای چندمین سال متوالی عنوان بدترین هواپیمایی جهان انتخاب شد، بنابراین تاثیرات منفی آن را نیز دیده است. البته این فرودگاه حالا به ساختمانی جدید و البته زیبا مجهز شده است.

سفر با

«برگر گوشت مرموز» ایرلاین کوریو ایر
یکی از متداول‌ترین عکس‌هایی که از پروازهای کوریو ایر گرفته شده، مربوط به «برگر گوشت مرموز» آن است. سم چویی که 10 بار آن را امتحان کره می‌گوید: «این ساندویچ را همه مسخره می‌کنند، چون کسی نمی‌داند برگر آن از چه چیزی ساخته شده و چرا انقدر این ساندویچ خالی است!»

سفر با

منبع: Mirror
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    امیدوارم کیم احمق سوار این هواپیماهای عهد بوق شده و با سقط شدنش مردم کشوری را از شر خود راحت کند

  • ناشناس ارسالی در

    اینو که همه ما تو ایران تجربه کردیم!

  • ناشناس ارسالی در

    ببینید چه اوضاعی است که دو تا توپولوف آبروی ناوگانشان است!

  • سیمین ارسالی در

    والا از هواپیماهای ما که بهتر هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید