"شیاد، متقلب و زن‌ستیز"

"شیاد، متقلب و زن‌ستیز"
کد خبر : ۱۳۰۰۹
بازدید : ۱۷۵۵

جان مک‌کین و میت رامنی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه آمریکا و نامزدهای این حزب در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته، درباره چشم‌انداز قدرت‌گیری دونالد ترامپ و رسیدن او به عنوان نامزدی حزب جمهوری‌خواه هشدار داده‌اند.

رامنی گفته دونالد ترامپ فردی "شیاد، متقلب و زن‌ستیز" است و مک‌کین هم او را فردی "بی‌ اطلاع و خطرناک برای امنیت ملی" دانسته است.

اظهار نظر این چنینی دو چهره برجسته جمهوری‌خواه نشان می‌دهد که احتمال رسیدن دونالد ترامپ به نامزدی در تشکیلات حزب جمهوری‌خواه هراس انداخته است.

دونالد ترامپ تاکنون در انتخابات درون حزبی برای تعیین نامزد ریاست جمهوری بیشترین آرا را به دست آورده است. او در ماه‌های اخیر اظهارات جنجالی متعددی بیان کرده و به تندی بر دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه تاخته است.

میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۲، در یک سخنرانی در یوتا گفت ترامپ "نه خلق و خوی مناسب برای ریاست جمهوری دارد و نه قدرت داوری لازم را."

نامزد سابق حزب جمهوری‌خواه که از باراک اوباما شکست خورد، دونالد ترامپ را به زن‌ستیزی، قلدرمآبی و عدم صداقت متهم کرد و گفت اگر او برای نامزدی حزب انتخاب بشود "چشم انداز آینده‌ای توام با امنیت و خوشبختی به شدت رنگ می‌بازد."

دونالد ترامپ رامنی را روی توییتر مسخره کرد و گفت و او "نامزدی بازنده" است که نباید به دیگران درباره انتخاب‌پذیر بودن نامزدها مشاوره بدهد.

جان مک‌کین، سناتور برجسته و نامزد جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۰۸، با انتشار بیانیه‌ای گفت که با نگرانی‌های میت رامنی همدلی دارد.

مک‌کین گفته که است که حرف‌های ترامپ از روی بی اطلاعی زده می‌شود و امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد. او گفت: "از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌خواهم توجه کنند که رهبران مطلع و مورد اطلاع حزبمان و کارشناسان درباره آقای ترامپ چه می‌گویند."

کمیته امنیت ملی جمهوری‌خواهان، که شماری از اعضای رده بالای حزب عضو آن هستند، در نامه‌ای سرگشاده دیدگاه‌های ترامپ نسبت به جایگاه آمریکا در امور بین‌الملل را "شدیدا نامنسجم و سرگردان و فاقد اصول" خواندند.

در این نامه آمده است: "او در یک جمله از موضع انزواگرایی در سطح بین‌الملل به موضع مداخلات ماجراجویانه نظامی می‌پرد."
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید