تصاویر/ پالمیرا، سه هفته پس از داعش

تصاویر/ پالمیرا، سه هفته پس از داعش

سه هفته پیش از این ارتش سوریه توانست شهر تاریخی تدمر را پس از گذشت بیش از 10 ماه از اشغال داعش به‌طور کامل از دست تروریست‌ها آزاد کند.

کد خبر : ۱۵۵۱۸
بازدید : ۱۵۶۷
فرادید | سه هفته پیش از این ارتش سوریه توانست شهر تاریخی تدمر را پس از گذشت بیش از 10 ماه از اشغال داعش به‌طور کامل از دست تروریست‌ها آزاد کند.

به گزارش فرادید، با آزادی تدمر، امکان بازپس گیری دیرالزور و پیشروی نیروهای ارتش سوریه تا مرزهای عراق فراهم شد. ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی و نیروهای همپیمان خود موفق شد، شهر باستانی و تاریخی تدمر را که در حومه شرقی حمص واقع شده است به صورت کامل آزاد کند و آخرین پایگاه های گروه های تروریستی داعش را در این شهر به صورت کامل منهدم سازد.

شهر باستانی-تاریخی چندهزار ساله پالمیرا یا تدمر پایتخت پادشاهی‌ به همین نام است که همزمان با امپراتوری رم باستان وجود داشت. این شهر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و تا 4 سال قبل و پیش از بحران سوریه، میزبان شمار زیادی از گردشگران خارجی بود. با این حال اشغال چند ماهه به دست داعش بخش قابل توجهی از میراث تاریخی این منطقه را نابود کرده است. "اکبر توکلی" عکاس ایرنا که به تازگی هب این منطقه رفته گزارشی تصویری از شهر آزاد شده از دست داعش منتشر کرده است که در زیر می بینید.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید