آشپزخانه دوای درد شماست!

تحقیقات بسیاری نشان داده است که دارچین می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد. مصرف روزانه یک یا دوبار دارچین در اندازه کپسول قرص در این زمینه موثر است.

کد خبر : ۱۶۴۳۶
بازدید : ۱۲۵۳
حداقل به یکی از مواد خوراکی در آشپزخانه تان فکر کنید که زمانی مادربزرگ تان برای درمان های جزئی مانند سوختگی های سطحی استفاده می کرد. به نظر خیلی از افراد عجیب می آید اما از محصولات غذایی معمول داخل آشپزخانه می توان به عنوان کمک های اولیه استفاده کرد. از برخی از این خوراکی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یر تازه
تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند همچون آنتی بیوتیک عمل کند. مصرف سیر بسیار مفید است زیرا علاوه بر تنظیم فشار خون، سیستم دفاعی بدن در برابر حساسیت ها و عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا را بالا می برد. سیر با رهاسازی پلاک از دیواره های سرخرگ، قند خون را تنظیم می کند.

همچنین در کشتن انواع انگل ها مانند کرم سوزنی در بدن بسیار موثر است. عفونت های جزئی گوش را می توان با سیر درمان کرد. بدین ترتیب که چند تکه سیر را درون پارچه ای تمیز قرار داده و با احتیاط وارد گوش کنید. درد گوش تقریبا بلافاصله خوب می شود و سیر آرام آرام شروع به پاک کردن عفونت می کند. برای نتیجه بهتر گرفتن، اجازه دهید سیر یک شب کامل در گوش تان بماند.

این روزها که سرو کله حشرات و نیش هایشان پیدا می شود، سیر می تواند درد جای گزش حشراتی مانند هزارپا را درمان کند. آب سیر تازه و نمک، برای برطرف کردن کبودی ها، رگ به رگ شدگی ها و عفونت های قارچی مناسب است. با استفاده از نعناع و یا آب لیمو می توانید بوی بد سیر را از بین ببرید.

دارچین
تحقیقات بسیاری نشان داده است که دارچین می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد. مصرف روزانه یک یا دوبار دارچین در اندازه کپسول قرص در این زمینه موثر است.

سرکه سیب
سرکه سیب ماده خوراکی مفید دیگری است که در کمک های اولیه کاربرد دارد. این سرکه سرعت کاهش وزن را بالا می برد و برای رفع شوره سر، آرام کردن درد نیش زنبور و خارش ناشی از نیش حشرات، آفتاب سوختگی ها وگلودرد مفید است. مصرف روزانه آن با آب گرم، از درد مفاصل می کاهد. سرماخوردگی ها را به سرعت از بین می برد. زگیل ها را هم درمان می کند.

درمان سوختگی با مواد خوراکی
آشپزخانه های شلوغ معمولا موجب حوادثی مانند سوختگی و یا بریدگی هایی در دست می شوند. با یکسری از مواد خوراکی می توان سوختگی های سطحی که تاولی نشده اند را درمان کرد:

عسل
ابتدا سوختگی را با آب خنک بشویید و سپس روی آن یک لایه نازک عسل بکشید. درد و سوختگی درمان خواهد شد.

ماست
مقداری کافی ماست روی ناحیه سوختگی ریخته و 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید. ماست علاوه بر اینکه پوست را خنک می کند و از درد می کاهد، سوختگی های سطحی را هم درمان می کند.

پیاز
یکی دیگر از مواد خوراکی است که در درمان سوختگی موثر است. یک برش از پیاز را روی محل سوختگی قرار دهید.

شیر
محل سوختگی را داخل ظرفی از شیر فرو کنید تا دردتان آرام شود.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ در درمان سوختگی بسیار مفید است. آن را چند دقیقه روی سوختگی بمالید.

ویتامین E
برای از بین بردن تیرگی های ناشی از سوختگی پس از درمان، روغن ویتامین E را به روی پوست بمالید یا محتویات کپسول ویتامین را به روی محل بریزید.

منبع: زندگی آنلاین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید