این ویتامین، جلوی سرطان را می‌گیرد

در ۲۰۱۶ ، فقط در ایالات متحده ۱،۶۵۸،۳۷۰ تشخیص جدید سرطان وجود خواهد داشت. این آماری جدی است، به ویژه وقتی‌که در نظر بگیرید این تشخیص‌ها فقط موارد جدیدی هستند که شامل موارد موجود نمی‌شوند. در حالی‌که محققان درمانی هنوز ادعا نمی‌کنند درمانی برای سرطان یافته‌اند، ممکن است با جدیدترین کشف در مورد یک ویتامین ضروری، بسیار به آن نزدیک شده باشند.

کد خبر : ۱۷۳۶۵
بازدید : ۱۷۲۹
در ۲۰۱۶، فقط در ایالات متحده ۱،۶۵۸،۳۷۰ تشخیص جدید سرطان وجود خواهد داشت. این آماری جدی است، به ویژه وقتی‌که در نظر بگیرید این تشخیص‌ها فقط موارد جدیدی هستند که شامل موارد موجود نمی‌شوند. در حالی‌که محققان درمانی هنوز ادعا نمی‌کنند درمانی برای سرطان یافته‌اند، ممکن است با جدیدترین کشف در مورد یک ویتامین ضروری، بسیار به آن نزدیک شده باشند.

تقریبا ۷۰٪ کودکان امریکایی و حدود ۷۵٪ بزرگسالان ایالات متحده میزان کافی ویتامین دی را که "ویتامین درخشش آفتاب" نامیده می‌شود دریافت نمی‌کنند. اگر تقریبا در درمان هر بیماری، از سرطان گرفته تا بیماری‌های قلبی و حتی دیابت نقشی نداشت، شاید این ویتامین چندان مهم نبود. مقدار کافی از این ماده به صورت روزانه‌، عامل سودمندی در سلامت عمومی است و افزایش مقدار مصرفی آن در فرد ممکن است همان حلقه‌ی مفقوده‌ی درمان سرطان باشد.

یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که سرطان را به فقر ویتامین دی گره می‌زند آن است که در واقع افراد بسیار کمی می‌دانند کمبود این ویتامین را چگونه تعیین کنند. در حالی‌که تنها راه تایید یک فقر ویتامین دی آزمایش خون است، نشانه‌های زیادی وجود دارند که کمبود آن را در یک فرد آشکار می‌کنند. نشان‌گرهای متدوال فقر ویتامین دی شامل موارد زیر می‌شود:

افسردگی یا احساس " غم " - سروتونین هورمون مغزی مرتبط با بالا رفتن روحیه است، هنگام افزایش قرارگیری در معرض نور بیشتر و با کاهش قرارگیری در معرض نور کم می‌شود. افرادی که پایین‌ترین سطوح ویتامین دی را دارند تقریبا ۱۱ برابر بیش‌تر احتمال افسردگی دارند.

درد استخوان
ضعف ماهیچه‌ها
آسم (تنگی نفس) شدید، به ویژه در کودکان
اختلالات شناختی به ویژه در افراد مسن
تعریق بیش از اندازه - تعریقی که بدون فعالیت فیزیکی یا افزایش دما باشد یک نشان‌گر متداول ویتامین دی پایین است.
درد مزمن

سرطان
در حالی‌که شواهد کاملا تایید نشده‌اند، مطالعات زیادی وجود دارند که نشان داده‌اند بین ویتامین دی و سرطان رابطه‌ی منحصربه‌فردی وجود دارد. یک از این مطالعات توسط جوآن لَپ و رابرت هینی در ۲۰۰۷ انجام شده است. این مطالعه گروهی از زنان یائسه را شامل می‌شد که ویتامین دی کافی برای رسیدن به سطح ۴۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر را دریافت می‌کردند. بعد از فقط ۴ سال همین زنان کاهش ۷۷ درصدی وقوع انواع سرطان را تجربه کردند.

پژوهش انجام گرفته توسط دکتر سدریک گارلند نیز نشان داد که ویتامین دی به طرز پیچیده‌ای با انواع مشخصی از سرطان، به ویژه سرطان سینه در ارتباط است. در حقیقت، پژوهش او نشان داد وقتی سطح کافی ویتامین دی حاصل شد خطر ابتلای یک فرد به سرطان سینه تا ۵۰ درصد کاهش می‌یافت.

پژوهش‌ها هنوز یک رابطه‌ی علت و معلولی را بین فقر ویتامین دی و سرطان برقرار نکرده‌اند، اما رابطه‌ای انکارناپذیر را بین این دو نشان می‌دهند. ممکن است به این خاطر باشد که ویتامین دی برای بسیاری از عملکردهای بدن مهم است. ویتامین دی برای جذب کلسیم و رشد استخوان لازم است، اما به تنظیم عملکرد دستگاه قلبی عروقی، دستگاه خودایمنی، و سایر دستگاه‌های بدن هم کمک می‌کند.

با یافته‌های جدید در مورد ویتامین دی، مقدار پیشنهادی ویتامین دی مجاز روزانه اصلاح شده است. افراد ۱ تا ۷۰ سال روزانه به ۶۰۰ IU (واحد بین‌المللی) و نوزادان ۰ تا ۱۲ ماهه روزانه به ۱،۰۰۰ IU (واحد بین‌المللی) ویتامین دی نیاز دارند. بهترین کار این است که سعی کنید این مقدار را از منابع غذایی مانند ماهی‌های چرب، شیر، ماست، ماهی تن، قارچ، آب پرتقال و سایر منابع و هم‌چنین گذراندن زمان کافی در معرض آفتاب کسب کنید. با این حال، مکمل‌های خوراکی نیز، به ویژه به به شکل D۳، مفید هستند. مکمل‌ها باید به صورت روزانه مصرف شوند و حدودا ۲ الی ۳ ماه طول می‌کشد سطح کافی از این ماده در بدن برقرار شود.

همان‌گونه که سرطان شبیه یک پازل است، این کشف درباره‌ی ویتامین دی می‌تواند قطعه‌ی گمشده‌ی آن باشد. سطوح کافی ویتامین دی در بدن نه تنها برای بهبود رشد استخوان و سلامت ماهیچه‌ها، بلکه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز ‌مفید است.
ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده_اسما حسنی

منبع: پازتیو مایند
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید