جزئیاتی از یک جنایت تکان دهنده

می‌گویند نفرت و کین، روی دیگر سکه عاشقی است که گاه می تواند فاجعه‌ای به بار بیاورد؛ اما چگونه می‌توان تصور کرد قلب یک زن، یک مادر به عنوان جلوه‌گاه شورانگیزترین عشق چنان آماج تیر زهرآلود کینه‌توزی شود که فرزندانش را با خشم جنون‌‌آمیزی به قربانگاه بکشاند.

کد خبر : ۱۸۰۵۸
بازدید : ۵۳۳۳
می‌گویند نفرت و کین، روی دیگر سکه عاشقی است که گاه می تواند فاجعه‌ای به بار بیاورد؛ اما چگونه می‌توان تصور کرد قلب یک زن، یک مادر به عنوان جلوه‌گاه شورانگیزترین عشق چنان آماج تیر زهرآلود کینه‌توزی شود که فرزندانش را با خشم جنون‌‌آمیزی به قربانگاه بکشاند.

در شهرستان کنگان، زن جوانی که مادر دو فرزند خردسال بود با همسرش اختلاف داشت و ادامه زندگی زناشویی را قابل تحمل نمی‌دانست.

«ثمین» زن 29 ساله در شرح جنایت هولناکش به پلیس گفته: شوهرم با بدخلقی‌ها و رفتار خشونت‌بارش زندگی را برایم به جهنمی تبدیل کرده بود و هر چه از او می‌خواستم رفتارش را اصلاح کند و آرامش را به زندگی‌مان برگرداند گوشش بدهکار نبود تا اینکه برای چند روزی به شیراز سفر کرد. من هم صبح که از خواب بیدار شدم در تنهایی گرفتار خشم و عصبانیت شدم و به فکر افتادم خودم را نابود کنم و از تلخکامی‌ها خلاص شود. تصمیم گرفتم اول بچه‌هایم را بکشم. دختر 4 ماهه‌ام و پسر دو ساله‌ام هر دو خوابیده بودند اول به بالین دخترکم رفتم. در حالت جنون‌آمیزی دستم را روی دهانش گذاشتم و خفه‌اش کردم. بعد به کنار بستر پسرم رفتم و با فشردن دهان و بینی‌اش او را هم کشتم. پس از خفه کردن هر دو بچه‌ام با یک تیغ رگ دستم را زدم و در کنار اجساد بچه‌هایم دراز کشیدم و منتظر ماندم مرگ به سراغم بیاید تا از این زندگی جهنمی رهایی پیداکنم اما پس از ساعاتی به علت لخته شدن خون نیمه جان شدم و خونریزی بند آمد.
یک شبانه روز گذشت و در این حال که از کارم سخت پشیمان شده بودم به زحمت توانستم با اورژانس تماس بگیرم و درخواست کمک کنم.

دادستان شهرستان کنگان درباره این حادثه غم‌انگیز گفت: این زن از مدت‌ها قبل با شوهرش اختلاف داشته و بارها تهدیدش کرده بود که دست به چنین اقدامی خواهد زد.

وی یادآور شد: پس از تماس این زن با اورژانس، امدادگران روانه محل واقعه شدند. پس از انتقال اجساد بچه‌ها به بیمارستان در همان خانه به پانسمان دست مادرشان پرداختند.

این زن در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر در حال بررسی است.

سرهنگ دشتیان، فرمانده انتظامی کنگان می‌گوید: پس از انتقال اجساد بچه‌ها به بیمارستان گمان کردیم هر دو به علت گازگرفتگی مرده‌اند. مادر این دو کودک که یک دستش از ناحیه مچ بریده شده بود به بازجویی احضار شد که ابتدا خفه کردن بچه‌ها را انکار کرد اما در ادامه بازجویی اقرار کرد که هر دو را خفه کرده و از قبل انگیزه این جنایت را داشته است.

برخی از خبرنگاران حوادث که همراه با کارآگاهان در صحنه این گونه جنایات حضور می‌یابند در بررسی اقدام های جنایتکارانه به نیروی ویرانگرانه‌ای پی می‌برند؛ نیرویی ناشی از خودخواهی کینه‌توزانه‌ای که تحت تأثیر انتقامجویی، عشق را به مسلخ کشانده است. همان گونه که کودکی از سر کین آنچه را که دوست می‌داشته نابود کرده است.

در این حادثه هم زنی که در زیر ضربه‌های تازیانه نامرادی‌ها احساس می‌کرد رؤیاهای شیرین دوران جوانی‌اش چون قاصدکی در تندباد زندگی مشترک برباد رفته و از خوشبختی چیزی نصیبش نشده با کین و نفرت از علایق زندگی بریده و از سر خشم رشته مهر مادری را با انجام یک جنایت هولناک گسسته تا لجوجانه با کمال بی‌رحمی در زمان مرگ از همه دلبستگی‌ها رها شده باشد که این جنایت نوعی انتقام از همسر جفاکار و از خویشتن «خود» است.

خشم را چگونه مدیریت کنیم؟
بسیاری از رفتارهای پرخاشگرانه زمانی رخ می‌دهد که افراد در رابطه یا مذاکره‌ای احساس ناکامی و شکست می‌کنند. ناکامی یک احساس است و زمانی تجربه می‌شود که فرد به هدف مورد انتظارش نمی‌رسد. به طور معمول در کنار ناکامی احساس خشم بخوبی خود را نشان می‌دهد و منجر به شکل‌گیری رفتارهای پرخاشگرانه می‌شود. چنانچه شخص پس از این احساس به گفت‌و‌گوی خود ادامه دهد به احتمال بسیار زیاد درگیر بحث و جدل شده و پرخاشگری می‌کند. چرا که گمان می‌کند با ادامه موضوع یا بالا بردن تن صدای خود می‌تواند بر آن احساس غلبه کرده و پیروز میدان شود.

چنانچه این سیکل برای شما آشناست بدانید که به طور کامل در اشتباه هستید. ولی ما برای این شرایط پیشنهاد دیگری برای شما داریم. حقیقت این است که با ادامه بحث اگر در ظاهر امر هم پیروز میدان باشید احساس خوشایندی نخواهید داشت. هیجان هایی که به‌طور معمول در این شرایط تجربه می‌شوند خشم، اضطراب، ناکامی غرور و کینه هستند. البته باید به یاد داشته باشـــــید که اگر در یک حالت بدون تنش صحبت می‌کنید و در لحن و کلام شما احساس خشم و اضطراب استنباط نمی‌شود بسیار ماهرانه عمل کرده و رفتار جرأتمندانه انجام داده اید. پیشنهاد می‌شود چنانچه عصبانی شدید برای جلوگیری از هر رفتار یا عملی ابتدا به بدن خود توجه کنید.

به‌طور کلی همه انسان‌ها هنگام عصبانیت دچار فعل و انفعالاتی در جسم خود می‌شوند که از آن جمله می‌توان به تپش قلب، سفت شدن عضلات، بالا رفتن حرارت بدن، تعریق، تنگی نفس، بغض، سوزش معده، سردرد و... اشاره کرد. اگر هرکدام از این موارد را در خود مشاهده می‌کنید قبل از داد زدن، توهین، درگیری فیزیکی، تحقیر و خودخوری از تکنیک‌های مدیریت خشم استفاده کنید.

این تکنیک‌ها بسیار کارآمد بوده و ضمن جلوگیری از رفتارهای آسیب زا شما را از احساس گناه پشیمانی و سرزنش پس از آن ایمن نگه می‌دارد. مجموعه کلیدهای مدیریت خشم را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: تکنیک‌های مقدماتی و تکنیک‌های پیشرفته.

در راهکار‌های مقدماتی رفتارهایی همچون تنفس عمیق، شمارش اعداد، ذکر گفتن، تغییر حالت بدن و نوشیدن آب سرد توصیه می‌شود. این واکنش‌ها بسیار مهم بوده و فرد را برای انجام تکنیک‌های اصلی آماده می‌سازد و حتی در غالب شرایط زندگی به تنهایی اثرگذار هستند.

تکنیک‌های پیشرفته همان طور که از نامش پیداست زمانی انجام می‌شود که فرد به‌طور نسبی بر افکار و احساسات و رفتارهایش مسلط شده و توانایی کنترل خود را در موقعیت دارد. به‌عنوان مثال می‌تواند بر مدیریت افکار خود تمرکز کند. با به کار بردن این راهکارها افراد براحتی می‌توانند خود را از چرخه معیوب تجربه افکار و احساسات منفی و رفتارهای مخرب و به دنبال آن کاهش اعتماد به نفس رها سازند.

منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید