ازدواج مبلغ 60 ساله افغان با دختر 6 ساله!

ازدواج مبلغ 60 ساله افغان با دختر 6 ساله!
کد خبر : ۲۲۹۲۱
بازدید : ۲۹۲۳۴
ازدواج مبلغ 60 ساله افغان با دختر 6 ساله!

فرادید | مبلغ 60 ساله پس از ازدواج با دختر شش ساله او را یک «پیشکش مذهبی» خواند که به عنوان «هدیه» برایش فرستاده شده بود.

به گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، این مرد مدعی شده که پدر و مادر دختر 6 ساله از ازدواج صورت گرفته در ولایت غور در مرکز افغانستان مطلع بوده‌اند. این در حالی است که والدین کودک ادعا کرده‌اند که دخترشان در ماه ژوئن از ولایت هرات در غرب افغانستان ربوده شده بود.

سید محمد کریم، مبلغ 60 ساله افغان، در یک گفتگوی رادیویی از ازدواج صورت گرفته دفاع کرده و گفته: «آن دختر به عنوان یک هدیه به من داده شد تا بتوانم او را بزرگ کنم. پس از اینکه والدین کودک او را به من سپردند، گفتند که هر جا بخواهم می‌توانم او را با خود ببردم.»

عروسی این دو در ماه رمضان و با حضور 40 میهمان برگزار شد. محمد زمان اعظمی، معاون فرمانده پلیس ولایت غور افغانستان می‌گوید: «این مرد مدعی است که ازدواجش با دختر 6 ساله با موافقت والدین کودک صورت گرفته. ما با والدین کودک صحبت کردیم و آن‌ها حضور در مراسم عروسی را قویا تکذیب کردند. آن‌ها از پشت گوشی به من گفتند که دخترشان ربوده شده.»

ازدواج مبلغ 60 ساله افغان با دختر 6 ساله!
سید محمد کریم می‌گوید که او یک هدیه بوده است

دختربچه 6 ساله از دست آن مرد 60 ساله نجات داده شده و به پناهگاهی زنانه در ولایت غور منتقل شده است. معصوم انوار، مدیر دپارتمان امور زنان در غور، می‌گوید: «این دختر اصلا حرف نمی‌زد. تنها چیزی که می‌گوید که این است: من از آن مرد می‌ترسم.»

مسئولان بیمارستان نیز می‌گویند که به دختر هیچ آسیب فیزیکی وارد نشده و همچنین هیچ نشانی از آسیب روانی در او مشاهده نمی‌شود.

سن قانونی ازدواج در افغانستان تحت قانون مدنی 16 سال برای دختران و 18 سال برای پسران است. این در حالی است که فرزندان زیر سن قانونی تحت قانون شریعت و با کسب اجازه از پدر یا پدربزرگ می‌توانند ازدواج کنند. گفته می‌شود که خانواده‌های فقیر افغان دخترانشان را در سنین پایین شوهر می‌دهند تا آینده آن‌ها را تضمین کنند.

منبع: Express
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید