بهترین ویتامین‌ها برای کاهش استرس کدامند؟

کد خبر : ۲۴۶۰۳
بازدید : ۲۰۸۲
همه ما روش‌هایی برای کاهش استرس داریم: پیاده‌روی طولانی در اطراف خانه، خواندن کتابی که ماه‌هاست قصد مطالعه آن را دارید.

به گزارش سلامتی، اگر بگوییم که آزاد کردن تمام اضطراب اضافی می‌تواند به آسانی جای دادن یک یا دو قرص ویتامین در برنامه روزانه شما باشد، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟

تحقیقات نشان داده است که در واقع برخی از ویتامین‌های مشخص ٬ توانایی کاهش استرس را دارند.این ویتامین ها استرس روزانه و اضطراب شما را کاهش می دهد ،تمام این ویتامین ها را منزل خود جای دهید.

ویتامین B
ویتامین B های مختلف زمانی‌که با ب کمپلکس ترکیب ‌شوند، تبدیل به یک نیروگاه واقعی برای تسکین استرس می‌شوند.

یافته‌های مجله Best Health Magazin، در پژوهشی در ارتباط با افراد مبتلا به اختلالات هراسی، وسواس یا افسردگی حاکی از این است که زمانی که شرکت‌کننده‌ها مقدار مشخصی از اینوزیتول که یک جزء از ویتامینBکمپلکس است را دریافت کردند، دوز ویتامین موثر بود و اثرات جانبی کم‌تری نسبت به داروهای ضد‌اضطراب قبلی داشت.

از آن‌جا که ویتامین B1، B3، B5 ، B12 و فولیک اسید بر قند خون، ترکیب سروتونین، افسردگی و سلامت غدد فوق‌کلیوی ما تاثیر می‌گذارند، به عنوان کلیدی برای سرکوب کردن اضطراب در نظر گرفته شده‌اند. اگر دنبال منابع غذایی هستید که شامل مقدار زیادی از ویتامینB باشند، توصیه می‌کنیم گوشت بیشتر، ماهی (مخصوصا سالمون)، غلات سبوس‌دار، سیب‌زمینی، موز، سبزیجات با برگ تیره و لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منیزیم
منیزیم برای سلامتی روحی و جسمی ما ضروری است، تخمین زده شده که حدود ۷۵درصد از جمعیت آمریکا کمبود منیزیم دارند.

با در نظر گرفتن فواید این ماده معدنی ممتاز، این کمبود بسیار ناراحت‌کننده است. منیزیم به تقویت سیستم عصبی ما کمک می‌کند و هم‌چنین می‌تواند نقش بزرگی در سرکوب اضطراب، ترس، عصبانیت، بی‌قراری و زودرنجی ایفا کند. همین‌طور به محافظت از قلب و عروق خونی نیز کمک شایانی می‌کند. اگر تشخیص داده شده که کمبود منیزیم دارید، اضافه کردن یک مکمل روزانه به رژیم غذایی شما ضروری است.

اگر چه میزان مصرف روزانه توصیه‌شده در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم برای هر روز است، اما میزان جذب متوسط منیزیم حدود ۱۷۵میلی‌گرم در روز است. اگر قصد دارید منیزیم بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، خوردن سبزیجاتی با برگ تیره، آجیل، ماهی، لوبیا، غلات سبوس‌دار، آووکادو، ماست، موز، میوه خشک‌شده و شکلات تلخ (در حد اعتدال!) را توصیه می‌کنیم.

ویتامین D
حالا که با هوای گرم و روزهای آفتابی پیشِ رو هستیم، واقعا می‌توانیم از فواید ویتامین D بهره ببریم. برای آن ‌دسته از افرادی که در اقلیم آفتابی‌تری زندگی می‌کنند، بدن عملاً می‌تواند دوز مورد نیاز روزانه از ویتامین دی را از طریق اشعه ماوراءبنفش خورشید دریافت کند.

افرادی که تشخیص داده شده که کمبود ویتامین D دارند، اغلب متوجه می‌شوند که از اضطراب و افسردگی فصلی رنج می‌برند. این ویتامین ضروری هم‌چنین برای سیستم ایمنی، سلامت استخوان و سلامت قلب مهم است و این باور وجود دارد که از بدن در مقابل سرطان محافظت می‌کند. این ویتامین محلول در چربی را می‌توان در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، روغن‌ها و ماهی‌های چرب مانند سالمون یافت.

امگا ۳
اکثر ما با فواید روغن‌‌ماهی آشنا هستیم، اگرچه ممکن است ندانید که عناصر خاصی از امگا ۳ ، مانند EPA - ایکوزاپنتانوئیک اسید: اسید چرب موجود در روغن‌‌ماهی، که می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد - و DHA - دوکوزاهگزانوییک اسید - در واقع به عنوان عواملی در جهت کاهش افسردگی و خشم شناخته می‌شوند.

مطالعات نشان داده افرادی که ماهی و روغن‌ماهی را به طور منظم مصرف نمی‌کنند، اغلب از اضطراب رنج می‌برند. زمانی که این افراد به مدت سه ماه مکمل روغن‌ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، متوجه شدند که خشم و اضطرابشان تا حد زیادی کاهش می‌یابد. بهترین راه برای ادامه دادن مصرف امگا۳ مصرف کردن سالمون، ماهی خال‌مخالی (اِسْقُمْری)، ساردین، تخم کتان ، گردو و حتی گل‌کلم می‌باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید