همه آنچه درباره "فروشنده" باید بدانید

همه آنچه درباره "فروشنده" باید بدانید
کد خبر : ۲۴۹۲۱
بازدید : ۳۹۲۷
فرادید | فروشنده هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است. فیلم جدید اصغر فرهادی نامزد نخل طلا جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ شد، و در نهایت جایزه بهترین فیلم‌نامه به فرهادی رسید و شهاب حسینی هم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد.

کارگردان اصغر فرهادی نویسنده اصغر فرهادی بازیگران شهاب حسینی ترانه علیدوستی بابک کریمی مینا ساداتی موسیقی ستار اورکی فیلم‌برداری حسین جعفریان تدوین هایده صفی‌یاری توزیع‌کننده کوهن مدیا گروپ مدت زمان ۱۲۵ دقیقه

قصه فرهادی داستان یک زوج را روایت می‌کند. قصه از اینجا شروع می‌شود: یک ساختمان متشکل از چندین آپارتمان آماده فروریختن است و ساکنان آن که شامل شخصیت‌ای اصلی فیلم یک زوج به نام عماد (با بازی شهاب حسینی) و رعنا (ترانه علیدوستی) است، با عجله در حال خروج از ساختمان هستند. در نهایت، آپارتمان سرجایش باقی مانده، اما ترک‌های عمیق برداشته و گاز نشت دارد. عماد و رعنا باید فوری یک آپارتمان دیگر پیدا کنند و به سرعت این کار را می‌کنند و به یک آپارتمان کهنه اما بزرگ روی پشت بام ساختمانی نزدیک آپارتمان خودشان می‌روند. اما سرنوشت این جا نیز دست از سرشان برنمی‌دارد. مستاجر قبلی بخشی از وسایلش را آنجا گذاشته و از آمدن و بردن آنها خودداری می‌کند. وقتی آنها درباره دلیلش سوال می‌کنند، این جواب را می‌شوند که زنی که با مردان زیادی ارتباط داشته آنجا ساکن بوده و بعد چیزهای دیگری اتفاق می‌افتد که همه چیز را به سمت فضایی تیره‌تر سوق می‌دهد. رعنا که در خانه تنهاست، صدای ورود کسی را می شنود و به هوای این است که عماد است، اما عماد نیست.

شب که عماد بازمی‌گردد و از پله‌ها بالا می‌آید، روی پله‌ها خون می بیند و در داخل آپارتمان رعنا را می بیند که به سرش ضربه خورده و در حمام است. در بیمارستان، او سرش بخیه می‌خورد. رعنا خیلی ضعیف شده و می‌خواهد عماد که معلم ادبیات مدرسه است، در خانه بماند، اما در عین حال می خواهد تنها باشد. او دچار مشکلات عصبی و بیش از آن، دچار تناقضات رفتاری شده است. عماد با رفتاری جوانمردانه می‌خواهد از همسرش حمایت کند، اما این موقعیت با رفتارهای غیرمنطقی رعنا مشوش می شود و به او اجازه نزدیک شدن به ماجرا را نمی‌دهد. از اینجا عماد شروع به بی‌تاب شدن می کند...

شناسنامه:
کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مارال بنی‌آدم، نیوشا جعفریان، عماد امامی، مجتبی پیرزاده، سام ولی‌پور، محمد امامى، فرشته الماسیان، کامران محسنی، حشمت خواجه‌زارع و چهل نفر از نوجوانان شرکت‌کننده در فراخوان بازیگری..

در جدول زیر به نفکیک عوامل فروشنده معرفی شده‌اند:

همه چیز درباره فروشنده

درباره فرهادی و فروشنده بیشتر بدانید:

"فروشنده" پس از فیلم های "رقص در غبار" (1381)، "شهر زیبا" (1382)، "چهارشنبه سوری" (1384)، "درباره الی …" (1387)، "جدایی نادر از سیمین" (1389) و "گذشته" (1392) هفتمین فیلم سینمایی اصغر فرهادی است.

فرهادی همچنین سریال "داستان یک شهر" (1378 تا 1390) و فیلمنامه های "دایره زنگی" و "کنعان" (به صورت مشترک با مانی حقیقی) را در کارنامه دارد.

اصغر فرهادی طی فراخوانی در شبکه اجتماعی "تلگرام" تعدادی از بازیگران نقش های دوم و سوم فیلم "فروشنده" را انتخاب کرد.

شهاب حسینى پیش از این در فیلم هاى "درباره الى…" و "جدایی نادر از سیمین" با فرهادى همکارى داشته و ترانه علیدوستى پس از فیلم هاى "شهر زیبا"، "چهارشنبه سورى" و "درباره الى…" چهارمین تجربه همکارى اش را با فرهادى در پیشرو دارد.

جوایز بین المللی فروشنده

همه چیز درباره فروشنده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید