سلامت استخوان زنان با فیبر ذرت

فیبر ذرت محلول (SCF) یک کربوهیدرات غیر قابل هضم است که در غذاها و خوراکی ها مانند غلات، محصولات غذایی پخته شده، آب نبات، محصولات لبنی، مواد غذایی منجمد، نوشابه های گازدار و آب طعم دار استفاده می شود.

کد خبر : ۲۵۰۴۳
بازدید : ۱۷۱۵
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزانه مکمل فیبر ذرت محلول به ساخت و حفظ کلسیم در استخوان دختران نوجوان و زنان یائسه کمک می کند.

به گزارش سلامتی، فیبر ذرت محلول (SCF) یک کربوهیدرات غیر قابل هضم است که در غذاها و خوراکی ها مانند غلات، محصولات غذایی پخته شده، آب نبات، محصولات لبنی، مواد غذایی منجمد، نوشابه های گازدار و آب طعم دار استفاده می شود.

از سوی دیگر این نوع فیبر کمک می کند که محصولات غذایی بسته بندی شده از قند پایین تری برخوردار شوند و در عین حال منبع با ارزشی از فیبر در رژیم غذایی باشند.

شواهد نشان می دهند که فیبر ذرت محلول دارای بسیاری از همان فواید سلامتی مرتبط با فیبر های پردازش نشده در رژیم غذایی است که در غلات، سبزیجات، حبوبات و میوه ها یافت می شود.

فیبر ذرت محلول می تواند باعث تقویت تنظیم کار روده شود، خواص پری بیوتیک دارد، از کنترل سالم قند خون پشتیبانی می کند و با افزایش جذب کلسیم، از سلامت استخوان نیز حمایت می کند.

میزان مصرف روزانه توصیه شده فیبر برای بزرگسالان ۲۵ گرم برای زنان و ۳۸ گرم برای مردان است. اما اغلب افراد تنها بخشی از این میزان توصیه شده را مصرف می کنند.

در مطالعه جدید محققان دانشگاه' پوردو 'در غرب لافایت، آنها درصدد بررسی این موضوع برآمدند که مصرف چه دوزی از فیبر ذرت محلول بر جذب کلسیم، خواص استخوان، میکروبیوم روده بزرگسالان و زنان یائسه، تاثیر می گذارد.

بر این اساس، این فیبر به بدن کمک می کند در دوران نوجوانی و یائسگی بهتر کلسیم بسازد و به گفته محققان، میکروبیوم روده جبهه جدید در سلامتی است.

پژوهشگران متوجه شدند، بعد از اینکه فیبر پری بیوتیکی از روده عبور می کند، فیبر ذرت محلول به دو اسید چرب با زنجیره کوتاه تجزیه می شود که در حفظ سلامت استخوان ها نقش دارند.

این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف برخی انواع فیبر می تواند میکروبیوم روده را به نحوی تغییر دهد که باعث تقویت سلامتی شود.

به گفته محققان، کلسیم به تنهایی تقلیل استخوان را سرکوب می کند اما نمی تواند موجب تقویت استخوان سازی شود.

اما فیبر ذرت محلول موجب تقویت استخوان سازی می شود بنابراین نتایج این مطالعه چیزی بیش از تقویت جذب کلسیم را نشان می دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید