واکنش وزیر ارشاد به شکایت عوامل فیلم «رستاخیز»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به شکایت عوامل «رستاخیز» تاکید کرد سازندگان این فیلم حاضر به انجام اصلاحیه نیستند و در عوض رفته‌اند شکایت و ادعای خسارت کرده‌اند.

کد خبر : ۲۵۲۴۰
بازدید : ۱۳۰۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به شکایت عوامل «رستاخیز» تاکید کرد سازندگان این فیلم حاضر به انجام اصلاحیه نیستند و در عوض رفته‌اند شکایت و ادعای خسارت کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، علی جنتی در حاشیه همایش فرهنگ و دولت در جمع خبرنگاران در مورد لغو کنسرت‌ها و شکایت عوامل فیلم «رستاخیز» توضیحاتی را ارائه داد.

او در مورد مسئله کنسرت ها، گفت: «شما رسانه ها این کار را عقب نشینی تلقی می کنید. کار جدیدی صورت نگرفته است. حدود ۱۱ سال است که در مشهد اجازه نداده اند هیچ کنسرتی اجرا شود و این چیزی نبوده است که حالا ما پذیرفته باشیم.»

وزیر ارشاد ادامه داد: «اگر می توانستیم تغییری ایجاد می کردیم بنابراین ما گفتیم به احترام مرقد مطهر حضرت رضا(ع) در مشهد، فعلا با توجه به شرایطی که وجود دارد برنامه ای اجرا نخواهیم کرد ولی همانجا هم اشاره کردیم که حتما در تمام شهرهای استان خراسان و سایر نقاط کشور، برنامه ها طبق معمول اجرا می شود.»

جنتی درباره واژه فعلا توضیح داد: «وظیفه ما این است که بر محتوا نظارت داشته باشیم و این کار را هم می کنیم چون جزو وظایف ذاتی ما است حالا اگر برخی از مشکلات گاهی با مسئولان قضایی به وجود می آید باید در سایه همکاری و همفکری و همدلی حل و فصل شود تا مشکلی پیش نیاید.»

او در پاسخ به سئوال دیگری درباره شکایت تیم سازندگان فیلم سینمایی «رستاخیر» گفت: «این فیلم هم مانند برخی فیلم های دیگری است که به آنها اصلاحیه می زنیم. روی برخی از فیلم ها دهها اصلاحیه اعمال می شود و سازندگانشان هم هیچ مشکلی ندارند. آقایان می گویند شورا مجوز داده بود و بعد از آنکه مجوز داده شده در چند سینما اکران شده و شما آن را لغو کرده اید. ادعای خسارتشان در مورد این ماجرا است.»

جنتی تاکید کرد: «ما علیرغم اینکه فیلم «رستاخیز» از نظر برخی از جمله حوزه علمیه ۲۵ اشکال دارد یک اشکال را مورد توجه قرار دادیم. تیم سازنده از ابتدا به ما گفتند که نظر همه مراجع را گرفته اند در حالی که این کار را نکرده بودند ما هم به آنها گفتیم به هر حال تنها اشکالی که ما به شما داریم نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل (ع) است که آن را به صورت نورانی نشان بدهید و دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد. حالا آقایان حاضر نیستند این کار را انجام بدهند و رفته اند شکایت کرده و ادعای خسارت کرده اند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال درباره ملزم شدن وزارت ارشاد توسط قوه قضائیه به پرداخت خسارت به سازندگان فیلم «رستاخیز» گفت: «نه، اصلا چنین چیزی نیست. بحث ۴۰ میلیارد تومان در میان نیست. ۵۷ درصد از بودجه این فیلم با مشارکت کسانی تامین شده که اصلا دنبال برگشت پولشان نیستند. ۳۵ درصد آنها خیرین کویتی هستند که بنده خودم یکی از کسانی بودم که بیشترین تلاش را کردم تا آنها را برای اسپانسر برای این فیلم دعوت کنم. ۲۲ درصد از هزینه فیلم هم توسط خیری در داخل کشور تامین شده است حالا تیم سازنده به‌دنبال چه چیزی از باقی این ۵۷ درصد هستند. به نظر می رسد بیشتر بدنبال مسائل مادی موضوع هستند تا مسائل معنوی.»

برای ورود به کانال تلگرام فرادید کلیک کنید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید