نمونه‌عکس‌هایی از دوربین آيفون ۷ پلاس با افکت بوکه

نمونه‌عکس‌هایی از دوربین آيفون ۷ پلاس با افکت بوکه

آیفون ۷ پلاس توانست اولین گوشی‌ای باشد که عکس‌های بوکه‌ی چشم‌نواز ثبت می‌کند.

کد خبر : ۲۵۵۷۲
بازدید : ۲۸۸۵
دوربین آیفون ۷ پلاس یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این گوشی است. اگر پیگیر مراسم معرفی این گوشی بوده‌اید، حتما در جریانید که دیشب دوربین آیفون ۷ پلاس با «بوکه» حسابی به چشم آمد.

آیفون ۷ پلاس توانست اولین گوشی‌ای باشد که عکس‌های بوکه‌ی چشم‌نواز ثبت می‌کند.

بوکه، افکت محو کردن پس‌زمینه‌ی عکس بوده و کاربرد آن در اغلب‌مواقع برای تاکید روی سوژه‌ و ثبت عکس‌های پرتره یا کلوزآپ است.

امکان استفاده از افکت بوکه با دوربین‌های رده‌بالایی که به لنزهایی با دیافراگم باز مجهز هستند، وجود دارد اما بعضی گوشی‌های تلفن همراه در گذشته با به کار بردن حقه‌های مختلف سعی در تقلید از آن داشتند.

به‌هرحال هیچ‌کدام از این گوشی‌ها نتوانستند نتایج چندان شگفت‌آوری به بار بیاورند و در بیش‌تر موارد بوکه در عکس‌ها خیلی مصنوعی به نظر می‌آمد.

اما آیفون ۷ پلاس توانست اولین گوشی‌ای باشد که عکس‌های بوکه‌ی چشم‌نواز ثبت می‌کند. نمونه‌عکس‌هایی که اپل در مراسم معرفی آیفون ۷ پلاس نشان داد، نسبت آن‌چه از یک گوشی هوشمند برمی‌آید، فوق‌العاده هستند.

جالب است بدانید که بوکه در آیفون هفت پلاس بیش‌تر از طریق نرم‌افزار انجام می‌شود. دروبین دوتایی به‌همراهی پردازنده‌ی عکس یک نقشه‌ی سه‌بعدی از محیط عکس می‌دهند که بعدا از عمق آن برای محوشدگی پس‌زمینه‌ی عکس استفاده می‌شود.

البته نتایج احتمالا از صحنه‌ای به صحنه‌ی دیگر تفاوت خواهد داشت اما نمونه‌هایی که در ادامه می‌بینید، مطمئنا همان چیزی است که اپل وعده داده است.

ناگفته نماند آيفون ۷ پلاس با قابلیت‌های بوکه عرضه نمی‌شود و به‌زودی با دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزار، یک حالت پرتره جدید را در اپلیکیشن دوربینش دریافت خواهد کرد.
iphone-7-plus-bokeh-photo-2

iphone-7-plus-bokeh-photo-1

iphone-7-plus-bokeh-photo-3

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید