مقایسه خصوصیات سخت افزاری آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل در ابعاد نمایشگر و طراحی بدنه آیفون 7 و 7 پلاس تغییرات چندان قابل توجهی نسبت به آیفون های قدیمی انجام نداده.

کد خبر : ۲۵۵۷۶
بازدید : ۲۴۱۱
بالاخره امشب مشخص شد که بسیاری از شایعات ماه های گذشته در مورد آیفون های 7 و 7 پلاس صحت داشته اند.

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل در ابعاد نمایشگر و طراحی بدنه آیفون 7 و 7 پلاس تغییرات چندان قابل توجهی نسبت به آیفون های قدیمی انجام نداده.

اما برای نخستین بار از سال 2014 تا کنون، آیفون های جدید از نظر خصوصیات سخت افزاری با یکدیگر برابری نمی کنند. در ادامه تفاوت های سخت افزاری آیفون 7 و 7 پلاس را با یکدیگر مرور می کنیم:

ابعاد
تغییری نسبت به آیفون های قدیمی تر صورت نگرفته. آیفون 7 دارای نمایشگری 4.7 اینچی و 7 پلاس نیز دارای صفحه نمایشی با ابعاد 5.5 اینچ است.

صفحه نمایش
باز هم بدون تغییر. آیفون کوچک تر دارای رزولوشن تصویر 750×1334 پیکسل بوده و مدل بزرگ تر از رزولوشن 1080×1920 پیکسل بهره می برد.

باتری
اولین تفاوت را در زمینه باتری دو دستگاه مشاهده می کنیم. آیفون 7 باتری کوچک تری نسبت به مدل 7 پلاس دارد، با این وجود طوری طراحی شده که عمر باتری اش تفاوت چندانی با دستگاه بزرگتر نداشته باشد.

برای روشن شدن این موضوع لازم است که منتظر انتشار نتایج تست های رسمی بمانیم. اما نکته واضح از همین حالا این است که آیفون 7 پلاس با داشتن باتری بزرگتر مطمئنا شارژ بیشتری از برادر کوچک تر خود نگه می دارد.

رم
اپل طی رویداد امشب هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد. اما پیش بینی ها حاکی از آنند که آیفون 7 دارای دو گیگابایت رم و 7 پلاس دارای 3 گیگابایت رم در ساختار خود خواهند بود. علت این تفاوت به وجود دوربین دوقلو در مدل 7 پلاس بر می گردد.

دوربین اصلی
آیفون 7 از یک دوربین تک لنزی بهره می برد، اما این در حالیست که ستاره اپل را باید مدل 7 پلاس بدانیم که از یک دوربین دوقلو برخوردار است و مطمئنا اپل خصوصیات ویژه ای را برای آن در نظر گرفته است.

قیمت
آیفون 7 پلاس 120 دلار گران تر از برادر کوچکتر خود است. در مقایسه با آیفون های قبلی که مدل های پلاس آن ها فقط 100 دلار با مدل های معمولی اختلاف قیمت داشتند، این اختلاف بیست دلار بیشتر شده است.

منبع:BGR | ترجمه: دیجیاتو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید