زادروز کسی که «بوئینگ» را پدید آورد

بوئینگ خط هوایی دایر کرد که به اسم حمل‌ونقل هوایی بوئینگ (BAT) نامیده ‌شد. یک سال بعد BAT به‌عنوان حمل‌ونقل هوایی اقیانوس آرام معروف شد و با شرکت هواپیمایی بوئینگ به‌صورت یک کمپانی ادغام شدند.

کد خبر : ۲۶۹۳۴
بازدید : ۱۷۴۷
ویلیام بوئینگ، یکی از پیشگامان صنعت هواپیماسازی آمریکا در نخستین روز از ماه اکتبر سال 1881 در دیترویت، ایالت میشیگان به دنیا آمد.

او در دانشگاه ییل درس خواند؛ اما دانشگاه را به خاطر گرایش به کسب‌وکار و تجارت ترک کرد. بوئینگ در ۱۵ ماه ژوئیه سال ۱۹۱۶، شرکتی تحت عنوان «شرکت محصولات و تولیدات هوایی اقیانوس آرام» را به کمک شریکش جرج کونراد وسترولتس بنیان گذاشت در ۹ ماه مه سال ۱۹۱۷ این شرکت به‌عنوان «شرکت هواپیمایی بوئینگ» با صد هزار دلار سرمایه در سیاتل ثبت شد و سفارش تولید 50 فروند بوئینگ را از ارتش آمریکا دریافت کرد.

اولین هواپیمایی که در این شرکت تولید شد، کمتر از 8 متر طول داشت و تا ارتفاع ۹۰۰ پایی پرواز می‌کرد.

در سال ۱۹۲۷، بوئینگ خط هوایی دایر کرد که به اسم حمل‌ونقل هوایی بوئینگ (BAT) نامیده ‌شد. یک سال بعد BAT به‌عنوان حمل‌ونقل هوایی اقیانوس آرام معروف شد و با شرکت هواپیمایی بوئینگ به‌صورت یک کمپانی ادغام شدند.

این شرکت در سال ۱۹۲۹ اسم خود را به هواپیماسازی ایالات و اتحادیه حمل‌ونقل عوض کرد و رعایت اصول پرات و ایتنی استانداردهای صحیح شرکت هامیلتون و چانس ووگت را لازم دانست. سپس هواپیمایی ایالات شرکت حمل‌ونقل هوایی ملی را در سال ۱۹۳۰ خریداری کرد.

قانون پست هوایی مصوب ۱۹۳۴ که بودن خطوط هوایی و سازندگان و تولیدکنندگان را تحت چتر یک اتحادیه قدغن می‌کرد، باعث شد که این شرکت به سه شرکت کوچک‌تر تقسیم شود- شرکت هواپیمایی بوئینگ، خطوط هوایی ایالات و اتحادیه هواپیمایی ایالات و تکنولوژی‌های ایالات.

در نتیجه ویلیام بوئینگ سهام خود را فروخت و برای همیشه از صنعت هواپیماسازی کناره گرفت و باقی عمرش را در مزرعه خصوصی‌اش به پرورش اسب گذراند. این صنعتگر برجسته قرن بیستم سرانجام در سپتامبر ۱۹۵۶ در قایق تفریحی‌اش از جهان رفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید