تصاویر/ "استرومبولی"و رسوایی اخلاقی برگمن

تصاویر/ "استرومبولی"و رسوایی اخلاقی برگمن

در آستانه یکصدمین سال تولد اینگرید برگمن نشریه لایف تعدادی عکس از پشت صحنه جنجالی ترین فیلم او که یکی از بزرگترین رسوایی‌های اخلاقی آن زمان را در پی داشت، منتشر کرد. این عکس ها را "گردون پارک" عکاس و فیلمساز امریکایی نشریه لایف از ساخت فیلم "استرومبولی" عکاسی کرده است.

کد خبر : ۳۱۸۴
بازدید : ۲۶۳۲۲

فرادید | در آستانه یکصدمین سال تولد اینگرید برگمن نشریه لایف تعدادی عکس از پشت صحنه جنجالی ترین فیلم او که یکی از بزرگترین رسوایی‌های اخلاقی آن زمان را در پی داشت، منتشر کرد. این عکس ها را "گردون پارک" عکاس و فیلمساز امریکایی نشریه لایف از ساخت فیلم "استرومبولی" عکاسی کرده است.


به گزارش مجله تاریخ فرادید، اینگرید برگمن بازیگر سوئدی الاصل و یکی از ستاره های قدیم سینمای هالیوود گرچه به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند "کازابلانکا"، "طلسم شده"، "قطار سریع السیر شرق" و "سونات پائیری" و به دست آوردن سه جایزه اسکار در تاریخ سینما شناخته می‌شود اما دهه پنجاه میلادی نام او با یکی از بزرگترین رسوایی‌های اخلاقی سینما گره خورد.

برگمن که در همان اولین سال‌های ورودش به هالیوود برنده جایزه اسکار شد پس از ازدواج با یک دندان‌پزشک، صاحب یک دختر به نام "پیا" شد. او در اوج محبوبیت و شهرت بود تا این که در بهار سال 1948 و به طور اتفاقی در یکی از سینماهای آمریکا به تماشای فیلمی از روبرتو روسلینی کارگردان مشهور ایتالیایی به نام "رم شهر بی دفاع" رفت.

فیلم روسلینی چنان تاثیری روی برگمن گذاشت که در تماسی با روسلینی خواستار بازی در فیلمی به کارگردانی او شد. اینگرید که سخت شیفته شخصیت روسلینی شده بود پیشنهاد او را برای بازی در فیلم "استرومبولی" در ایتالیا پذیرفت و علیرغم مخالفت همسرش راهی ایتالیا شد.

فیلمبرداری فیلم روسلینی با بازی برگمن در جزیره "استرومبولی" در شمال شرقی سیسیل کلید خورد و از همان ابتدا رسانه‌ها شایعات درباره رابطه برگمن و روسلینی را منعکس می‌کردند. این شایعات اما با باردار شدن ستاره سوئی به یک رسوایی اخلاقی بین المللی تبدیل شد. این رسوایی اخلاقی آنقدر ابعاد گسترده ای پیدا کرد که در مجلس سنای ایالات متحده برگمن را تهدید کردند که حق بازگشت به امریکا را ندارد.

جدا از شکست تجاری فیلم "استرومبولی" جنجال‌های پیرامون آن، ستاره هالیوود را کاملا منزوی کرد. برگمن پس از جدایی رسمی از همسر سابقش با روسلینی ازدواج کرد و گرچه این ازدواج نیز تا سال 1957 بیشتر دوام نیاورد اما او نتوانست تا 8 سال در انظار عمومی ظاهر شود. او در این مدت با همسرش پروژه‌های فیلمسازی هنری را دنبال کرد.

عکس هایی که آن زمان "گردون پارک" عکاس و فیلمساز امریکایی از مراحل ساخت "استرومبولی" با بازی برگمن و کارگردانی روسلینی در این جزیره عکاسی کرد پس از رسوایی ابعاد وسیعی یافت و در بسیاری رسانه‌ها منتشر شد. "تایم" در آستانه یکصدمین سال تولد ستاره سوئدی این عکس ها را بازنشر کرده است.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)
۱
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    به عنوان یک بازیگر، توانایی بسیار بالایی در نقش آفرینی داشت. شاید باید یاد بگیریم که ما در جایگاه قضاوت شخصیت انسان ها نیستیم. حریم شخصی هر انسانی با هر ایینی و هر اعتقادی محترم است و جای جولان افکار من و امثال من به عنوان یک قضاوت کننده نیست

  • نگار ارسالی در

    چه قيافه ناز و كلاسيكي داره..هميشه عاشقش بودم و بازيهاشو دوست دارم، خيلي خانم محترمي بودند، اما خوب عاشق شدند دست خودشان نبود، عشق به روسيليني چيز كمي نبود..فيلم كازابلانكا فيلم محبوب من و..

  • ناشناس ارسالی در

    اینگرید برگمن زن بی دفاع

  • ناشناس ارسالی در

    چه کسی می داند واقعیت چیست؟ شایعه ها مردان و زنان بسیاری را از بین برده است اما همیشه حقیقت چیز دیگری بوده است.

  • ناشناس ارسالی در

    حرف هایی از قبیل "حریم شخصی هر انسانی محترم است و جای جولان افکار دیگران نیست ..." اصلا مربوط به این ماجرا نیست و در مقام نفی تجسس در حریم شخصی دیگران و یا نفی بدبینی و گمان ناروا و تهمت است. نه این ماجرا که رسوایی آن تمام دنیا را فراگرفته تا جاییکه حتی جامعه آزادی مانند آمریکا ( آنهم از همان جوامع آزادی که برخی به اصطلاح متجددین وطنی دلشان برای آن ضعف می رود) به شدت آنرا محکوم می کند و کنگره برعلیه آن رای صادر می کند. یعنی خیانت شنیعی که حتی جامعه آزاد آمریکا و مردم آن کشور نیز به هیچ روی نتوانستند آنرا توجیه کنند و نادیده بگیرند. گویا برخی هنردوستان وطنی از مردم آمریکا نیز روشنتر(!) و مترقی تر(!) شده اند و به راحتی با عبارات سستی مانند: "خب عاشق شده، عاشق شدن که دست خود آدم نیست!" سعی دارند این کردار زشت را توجیه کنند. یک زن متاهل که در عقد شوهر خود بوده و از وی فرزند داشته است، به همسر خود خیانت می کند و با مردی دیگر رابطه برقرار کرده، از وی باردار می شود. کار از گمان بد و احتمال و تجسس و ... گذشته و یک حقیقت خارجی بوده است. حالا این خوب است یا بد؟ آیا این خیانت شنیع در هیچ قاموس و مرامی قابل پذیرش است؟ آیا مخاطب مترقی و خوش غیرتی که درصدد توجیه آین عمل برآمده، می پذیرد که همسر وی و مادر بچه های وی عاشق مردی دیگر بشود و ...؟!؟ این خیانت شنیع به قدری متعفن است که چهره زیبا و ایفای نقش ممتاز خانم بازیگر هم نمی تواند آنرا بپوشاند. خیانت، همیشه زشت و شرم آور است. چه از سوی زیباروی صورت گیرد چه از سوی زشت روی!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید