هرج و مرج در کاخ سفید!

کاخ سفید این روزها در هرج‌و‌‌مرج به سر می‌برد. تداخل فرامین ترامپ با قواعد حاکم بر کاخ سفید باعث ایجاد دشمنی‌‌هایی در قلب آمریکا شده است.

کد خبر : ۳۳۶۶۳
بازدید : ۲۵۶۰
کاخ سفید این روزها در هرج‌و‌‌مرج به سر می‌برد. تداخل فرامین ترامپ با قواعد حاکم بر کاخ سفید باعث ایجاد دشمنی‌‌هایی در قلب آمریکا شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، رینس پریبوس، رئیس کارکنان کاخ سفید تاکید کرده است که برای پیشبرد امور به اختیارات بیشتری نیاز دارد؛ به این امید که بعد از دو هفته سخت و غیرآرام در کاخ سفید، امور را آرام و به حالت عادی بازگرداند.

ترامپ نیز در خفا به او قول همکاری داده است؛ چراکه نه‌تنها در کاخ سفید دشمنی‌ها در حال عیان شدن است، بلکه قانون‌گذاران را نیز دچار نگرانی کرده است. لابی‌گرها، کارکنان کنگره و سایر جمهوری‌خواهان می‌گویند: آنها شک دارند که روزی کاخ سفید به نظم و انضباط برسد.

دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده به دنبال برقراری نظم و انضباط در کاخ سفید است، برای همین گوش‌ها منتظر اخبار بهتری از واشنگتن هستند. به گزارش سی‌ان‌ان، در هفته سوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، مشاوران ارشد کاخ سفید به دنبال ایجاد اصطکاک و دشمنی در داخل کاخ سفید هستند، از این‌رو جمهوری‌خواهان و مقامات رسمی واشنگتن نگران ادامه این رفتارها هستند. برای مثال مقامات رسمی واشنگتن می‌گویند که رینس پریبوس، رئیس کارکنان کاخ سفید تاکید کرده است که برای پیشبرد امور به اختیارات بیشتری نیاز دارد،

به این امید که بعد از دو هفته سخت و غیرآرام در کاخ سفید امور را آرام و به حالت عادی بازگرداند. رئیس‌جمهوری در خفا قول داده است برای اینکه امور از دور باطل خارج شود، کاخ سفید را سر و سامان دهد، زیرا در حال حاضر بین دستورات اجرایی و اولویت‌های قانونی تضاد ایجاد شده است. برای مثال جنجال‌هایی که برای قانون ممنوعیت ورود به آمریکا به دستور ترامپ اجرا شد موجب به هم ریختن و از بین رفتن نظم در درون کاخ سفید شده است.

جیسون میلر، سخنگوی سابق ترامپ در کمپین انتخاباتی وی می‌گوید: در 10 روز اول کاری ترامپ، عایدی بسیار اندک بوده است.

آنها در حال پیدا کردن خود هستند و به زودی مشکلات حل خواهد شد. با این حال برخی همچون لابی‌گرها و کارکنان کنگره و سایر جمهوری‌خواهان می‌گویند: آنها شک دارند که روزی کاخ سفید به نظم و انضباط برسد.

یکی از نیروهای فعال سیاسی جمهوری‌خواهان که خواسته نامش فاش نشود تا مواضع ضدترامپی‌اش آشکار نشود به سی‌ان‌ان می‌گوید: من واقعا متوجه نمی‌شوم که این پلنگ وحشی (ترامپ) چگونه می‌خواهد تغییرات را سرلوحه کار خود قرار دهد. او ادامه می‌دهد: او هر روز سوخت موشک به خود تزریق می‌کند، به یکباره نمی‌توانی انتظار داشته باشی که سرجای خود بنشیند و برای فرمان‌های اجرایی‌اش پاسخگو باشد.

سرعت دیوانه‌وار
یکی از جمهوری‌خواهان نزدیک به کاخ سفید می‌گوید که نیت ترامپ این است که هرچه زودتر مشکلاتی که درون کاخ سفید وجود دارد، حل کند. این جمهوری‌خواه که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید: «بیشترین درگیری بین استفان بانن، مشاور ارشد ترامپ و رینس پریبوس، رئیس کارکنان کاخ سفید است.»

او تصریح می‌کند: «هرکس که می‌گوید مشکلات بین این دو رفع شده اشتباه می‌کند.» البته گفته می‌شود که ترامپ به این مسائل اهمیت نمی‌دهد و او عادت دارد که در محیط‌های جنجالی و پر سروصدا کار کند. شاهدان عینی می‌گویند وقتی در باب موضوعی توافقی به‌وجود نمی‌آید کارکنان کاخ سفید دوست دارند پیش از اینکه دفتر بیضی شکل را ترک کنند به قصد کشت همدیگر را بزنند و همین امر منجر به شکاف بزرگ در تیم ترامپ می‌شود.

عمده منابع اطلاعاتی می‌گویند که اختلاف اصلی در تیم ترامپ مربوط به پریبوس و بانن است. پریبوس یک فرد محتاط است که به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهد اما بانن از اقدامات اخلال‌گرانه لذت می‌برد و از جار و جنجال‌ها و اعتراض‌های عمومی هم هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهد و اساسا به تغییرات عمده اهمیت می‌دهد. این در حالی است که افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند سرعت تحولات دیوانه‌وار است و شخص رئیس‌جمهوری مسبب اصلی این سرعت دیوانه‌کننده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا ابتدا به ساکن به قول‌های برجسته‌اش عمل کند. به‌عنوان مثال فرمان اجرایی «ممنوعیت سفر به آمریکا» جزو قول‌های برجسته ترامپ است و وی وقتی به شرایط سخت رسیده حالا از پریبوس خواسته است تا اوضاع را آرام کند. یکی از جمهوری‌خواهان که با کاخ سفید کار می‌کند به شرط ناشناس ماندن اینگونه یک سال آینده کاخ سفید را پیش‌بینی می‌کند: این شرایط تا یک سال آینده در کاخ سفید پابرجا خواهد ماند اما امید می‌رود این اوضاع سر و سامان پیدا کند.

این جمهوری‌خواه ناشناس البته تاکید می‌کند اوضاع زمانی سر و سامان پیدا خواهد کرد که وزن افراد کاخ سفید بالا برود و در حال حاضر این امید به‌وجود آمده است وضع افراد کاخ سفید بهبود پیدا کند. با این وجود سرعت تحولات با فرمان‌های اجرایی ترامپ در دو هفته نخست دیوانه‌کننده بوده است. ترامپ در این دو هفته فرمان کشیدن دیوار را در لب مرز مکزیک صادر کرده است. همچنین با فرمانی ورود مسلمانان 7 کشور را به آمریکا ممنوع اعلام کرده است. از سویی با فرمان اجرایی آمریکا را از قرارداد تجاری ترانس پاسیفیک بیرون کشید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید