هزینه هر بار درمان ناباروری؛ 6 میلیون تومان

هزینه هر بار درمان ناباروری؛ 6 میلیون تومان

رئیس انجمن جنین‌شناسی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد ناباروری در ایران به دلیل مشکلات مردان است، گفت: از ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زوج، ۳.۵ میلیون زوج مشکل ناباروری دارند.

کد خبر : ۳۶۷۹۰
بازدید : ۱۴۱۷
رئیس انجمن جنین‌شناسی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد ناباروری در ایران به دلیل مشکلات مردان است، گفت: از ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زوج، ۳.۵ میلیون زوج مشکل ناباروری دارند.
هزینه هر بار درمان ناباروری؛ 6 میلیون تومان

به گزارش فارس، محمد محمدی آخوندی؛ رئیس انجمن جنین‌شناسی در نشست خبری که در ارتباط با کمپین حمایت از زوجین نابارور برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما متأسفانه در اکثر مواقع زمانی که متوجه مشکل ناباروری می‌شوند، نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند، در حالی که با مراجعه این افراد به مراکز درمان ناباروری بسیار مؤثر بوده و سبب می‌شود زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه تشخیص و درمان به‌موقع ناباروری بسیار حائز اهمیت است، گفت: مشکلات مربوط به غدد، ژنتیک، عوامل محیطی و روانی نیز در بروز ناباروری سهیم است، لذا زوجین نابارور به جای اینکه به پزشک در مطب مراجعه کنند، باید به مراکز ناباروری توجه داشته باشند.

رئیس انجمن جنین‌شناسی اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام‌گرفته حدود 24 میلیون و 200 هزار زوج در کشور داریم که وزارت بهداشت اعلام کرده حدود 3.5 میلیون نفر از آنها، زوج‌های نابارور هستند. همچنین در سال گذشته 50 هزار سیکل درمان ناباروری صورت گرفت.

آخوندی با اشاره به اینکه در مراکز دولتی و خصوصی به صورت میانگین حدود 6 میلیون تومان هزینه برای هر بار درمان نیاز است، البته فرد سه تا چهار بار شاید لازم باشد که برای درمان جهت فرزنددار شدن اقدام کنند.

وی گفت: نسبت به کشورهای اروپایی و منطقه که حدود 15 هزار دلار برای هر بار درمان نیاز است، به طورکلی درمان ناباروری در کشور کمتر است.

رئیس انجمن جنین‌شناسی به برگزاری کمپین حمایت از زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: سی‌ام اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ملی جمعیت است، به همین مناسبت انجمن ملی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل در نظر دارد در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه کمپین حمایت از زوجین نابارور را برگزار کند.

آخوندی گفت: بر همین اساس مشاوره و تشخیص اولیه ناباروری در برخی از مراکز همچون پژوهشگاه رویان، هلال ایران، بیمارستان بهمن، بیمارستان ام‌لیلا، مرکز درمانی رویش کرج، بیمارستان مادر تبریز، بیمارستان بعثت سنندج، بیمارستان شفا در خرم‌آباد، مرکز تحقیقات امید رویانیان در اراک، مرکز ناباروری حضرت مریم در ساری، دانشگاه علوم پزشکی همدان، مرکز ناباروری ارمغان مشهد و مرکز درمان ناباروری ایران در رشت، رایگان است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این کمپین اطلاع‌رسانی به عموم زوجین در ارتباط با تشخیص و علل ناباروری، سلامت باروری، پیشگیری از عوامل خطر باروری، روش‌های متنوع باروری، تأثیر مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی بر ناباروری و روش‌های درمان نوین ناباروری است.

رئیس انجمن جنین‌شناسی اضافه کرد: در سال‌های گذشته اکثر مواقع همه زن را عامل ناباروری دانسته و در این زمینه از مردان غفلت داشتند و امروزه در کشور مشخص شده بیش از 50 درصد ناباروری‌ها و یا گاهی تا 60 درصد مشکل ناباروری از مردان است، در حالی که این آمار در جهان به یک اندازه و حدود 40 درصد است و 20 درصد دیگر علل نامشخص دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید