سقوط مرگبار توپولوف در قزوین

سقوط مرگبار توپولوف در قزوین

پرواز شماره ۷۹۰۸ هواپیمایی کاسپین چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ در بخش مرکزی قزوین دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این هواپیما تجاری متعلق به هواپیمایی کاسپین بود که از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد ایروان در حال پرواز بود.

کد خبر : ۴۰۱۹۶
بازدید : ۳۰۹۴
سقوط مرگبار توپولوف در قزوین
دقایقی پیش از سقوط، هواپیما آتش گرفته بود و تلاش خلبان برای نشستن روی زمین بی‌نتیجه بود و منجر به چرخ زدن هواپیما در حوالی شهرک اقبالیه شد و در حال دور زدن نیز به ناگاه پس از آتش گرفتن دم هواپیما در مزارع گندم سقوط کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، پرواز شماره ۷۹۰۸ هواپیمایی کاسپین چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ در بخش مرکزی قزوین دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این هواپیما تجاری متعلق به هواپیمایی کاسپین بود که از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد ایروان در حال پرواز بود.
در این سانحه کلیه ۱۶۸ سرنشین هواپیما شامل ۱۵۳ مسافر و ۱۵ خدمه آن جان باختند. به گفته شاهدان عینی دقایقی پیش از سقوط، هواپیما آتش گرفته بود و تلاش خلبان برای نشستن روی زمین بی‌نتیجه بود و منجر به چرخ زدن هواپیما در حوالی شهرک اقبالیه شد و در حال دور زدن نیز به ناگاه پس از آتش گرفتن دم هواپیما در مزارع گندم سقوط کرد.
استفاده از هواپیمای توپولوف ۱۵۴ در خطوط هواپیمایی ایران طی چند دهه رایج بود. اما پس از چند حادثه برای هواپیماهای توپولوف سرانجام در ۱ اسفند ۱۳۸۸ طی بخشنامه‌ای استفاده از هواپیماهای توپولوف در خطوط هوایی ایران ممنوع اعلام شد.
مهم‌ترین عامل ممنوعیت استفاده از توپولوف ۱۵۴ در ایران همین پرواز شماره ۷۹۰۸ هواپیمایی کاسپین و فاجعه 24 تیرماه بود. دی ماه سال 1395نیز یک فروند هواپیمای 154 روسی هواپیمای توپولوف 154 متعلق به وزارت دفاع این کشور که حامل 91 سرنشین بود در حومه شهر لاذقیه در سوریه سقوط کرد و همه مسافران آن کشته شدند. این آخرین حادثه مرگبار مربوط به هواپیمای توپولوف بوده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید