استفان هاوکینگ و مهاجرت به سیاره دیگر!

استفان هاوکینگ و مهاجرت به سیاره دیگر!

پرفسور استفان هاوکینگ، فیزیکدان معروف در جدیدترین اظهار نظرش بیان داشته است که بشریت در یک قرن آینده نیاز دارد که به جز کره زمین در چند سیاره دیگر نیز سکونت داشته باشد، در غیر اینصورت با خطر انقراض روبروست.

کد خبر : ۴۱۲۳۸
بازدید : ۶۳۴۰
استفان هاوکینگ بشر را به مهاجرت به سیاره ای دیگر در 100 سال آینده فرا می خواند
فرادید | پرفسور استفان هاوکینگ، فیزیکدان معروف در جدیدترین اظهار نظرش بیان داشته است که بشریت در یک قرن آینده نیاز دارد که به جز کره زمین در چند سیاره دیگر نیز سکونت داشته باشد، در غیر اینصورت با خطر انقراض روبروست.

به گزارش فرادید به نقل از نیوزویک ، هاوکینگ این پیشگویی را در مستندی با عنوان "سفر به زمینی جدید" مطرح نموده است. این مستند تابستان امسال از شبکه بی بی سی پخش می‌شود.

تغییرات آب و هوایی، جمعیت بیش از حد، بیماری‌های واگیردار، و برخورد سیارک‌ها از جمله خطراتی هستند که هاوکینگ معتقد است بشر در ۱۰۰ سال آینده با آن‌ها روبرو خواهد شد.
دنبال کنید:

در این برنامه، هاوکینگ از جدیدترین دستاوردهایش در زمینه نجوم، زیست شناسی، و تکنولوژی فضاپیما‌ها صحبت می‌کند. او در ادامه می‌گوید که با توجه به پیشرفت‌های بشر در ۱۰۰ سال آینده، امکان زندگی برای انسان در کره مریخ فراهم می‌شود.

خبرگزاری بی بی سی در این باره می‌گوید: "در این مستند، پرفسور هاوکینگ به همراه پرفسور دانییله جورج و شاگرد سابق خود، کریستوف گالفارد به بررسی امکان و چگونگی دستیابی بشر به ستاره‌ها و همچنین زندگی در دیگر سیاره‌ها می‌پردازند. در ادامه این برنامه شما مشاهده خواهید کرد که سخنان این دانشمندان بر خلاف آنچه که برخی رویاپردازی می‌خوانند، به چه میزان به واقعیت نزدیک است".

تلاش برای برپایی یک جامعه انسانی در کره مریخ هم اکنون نیز در جریان است. ایلان ماسک، میلیاردر معروف امیدوار است تا توسط شرکت خود به نام "اسپیس ایکس" بتواند در چند دهه آینده اولین گروه از انسان‌ها را به مریخ مهاجرت دهد. او در سال ۲۰۱۶ گفت: "من به پایان نسل بشر در کره زمین معتقد نیستم، ولی تاریخ به ما می‌گوید که سرانجام آن روز فرا خواهد رسید".

هاوکینگ به دفعات بشر را به مهاجرت به ماه و مریخ فرا خوانده است، چرا که او معتقد است این کار، بهترین راه فرار از فاجعه آخرالزمانی است. او در سخنرانی خود در سال ۲۰۰۸ که به مناسبت ۵۰ سالگی سازمان ناسا صورت گرفته بود، گفت: "ماه می‌تواند به عنوان اولین انتخاب برای مهاجرت فضایی در منظومه شمسی باشد و قطعا مریخ گزینه بعدی خواهد بود".

هاوکینگ سال گذشته پیشگویی کرد که احتمال انقراض بشر بر روی زمین در حال افزایش است. او در مصاحبه‌ای که در نوامبر گذشته با دانشگاه آکسفور داشت، گفت: "اگر چه نمی‌توان که یک روز به خصوص را به عنوان روز پایان زمین نامید، ولی احتمال بروز یک فاجعه عظیم در کره زمین در ۱۰۰۰ یا نهایت ۱۰۰۰۰ سال دیگر قطعی است. بدین منظور ما بایستی که در فضا پخش شویم و امکان زندگی در سیاره‌های دیگر را برای خود فراهم آوریم تا بتوانیم در هنگام وقوع فاجعه بزرگ، نسل بشر را حفظ کنیم. "

با وجود هشدارهای مکرر، هاوکینگ به این نکته نیز اشاره می‌کند که دانش بشر در رابطه با جهان به طرز غیر قابل باوری در حال پیشرفت است. او می‌گوید: "زمان حال حاضر، دوره‌ای طلایی برای زندگی و انجام تحقیقات در رابطه با علم فیزیک است. در ۵۰ سال گذشته، تصویر ما از جهان به کلی تغییر کرده است و من خوشحالم که سهم کوچکی در آن ایفا کرده ام. حقیقت این است که ما انسان‌ها خود جزء ناچیزی از این جهان هستیم و اینکه ما توانسته ایم به این میزان از دانش و آگاهی از جهان برسیم، یک دستاورد و پیروزی عظیم است".
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید