معانی پنهان لوگوهای معروف

معانی پنهان لوگوهای معروف

در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.

کد خبر : ۴۱۴۷۰
بازدید : ۹۹۹۸۶

فرادید | در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.

1. Hyundai

بسیاری از افراد تصور می‌کنند لوگوی "هیوندای" کره جنوبی تنها حرف اول نامش است. اما حرف "H" نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با هم‌دست می‌دهند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


2. Adidas

آدیداس از نام بنیان‌گذارش "آدولف داسلر" گرفته شده. در طول زمان لوگوی شرکت تغییر کرده است، اما همیشه شامل سه خط است. این سه خط در زاویه‌ای قرار دارند که با هم یک مثلث را تشکیل می‌دهند. این مثلث نماد یک کوه است که به‌نوبه خود نشان‌دهنده چالش‌هایی است که هر ورزشکار با آن‌ها روبرو است.

معانی پنهان لوگوهای معروف معانی پنهان لوگوهای معروف


3. APPLE

"راب یانوف" طراح لوگوی معروف اپل، درباره رسیدن به این ایده گفت: "مقداری سیب خریدم، آن‌ها در کاسه‌ای قرار دادم و یک هفته مشغولِ کشیدن شکل آن‌ها بودم و سعی داشتم تصویر را به قسمت‌های ساده‌تری تقسیم کنم. وسط کار یک سیب را گاز زدم. و بعد ناگهان متوجه شدم "Bite" (به معنی گاز زدن) همانند اصطلاح بیت "Byte" در کامپیوتر است.

معانی پنهان لوگوهای معروف


4. Sony Vaio

دو حرف اول آرم یک موج را تشکیل می‌دهند که نماد آنالوگ است، درحالی‌که دو حرف آخر شبیه اعداد 1 و 0 هستند که نماد سیگنال دیجیتال‌اند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


5. Amazon

در نگاه اول، لوگوی آمازون چیز خاصی به نظر نمی‌رسد. اما با در نظر داشتن فلسفه شرکت طراحی‌شده است. فلش نارنجی شبیه به یک لبخند است، که نشان می‌دهد شرکت به دنبال رضایت مشتریان است. همچنین، این فلش از حرف a به z کشیده شده است که نشان دهد شرکت هر نوع محصولی را می‌فروشد.

معانی پنهان لوگوهای معروف


6. Baskin-Robbins

بخش‌های صورتی‌رنگ "BR" شماره 31 را نشان می‌دهند که نشان‌دهنده تعداد طعم‌های بستنی است که توسط شرکت فروخته می‌شد.

معانی پنهان لوگوهای معروف


7. Toyota

بسیاری از افراد لوگوی تویوتا را همانند یک کابوی با کلاه کابویی می‌دانند. اما درواقع نشان‌دهنده دهانه سوزن و نخی است که از آن رد شده است. این لوگو به گذشته شرکت اشاره دارد که تولیدکننده ماشین‌آلات بافندگی بود. درعین‌حال، بخش‌های مختلف لوگو حروف نام شرکت را نشان می‌دهند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


8. Continental

کانتیننتال تولیدکننده معروف لاستیک اتومبیل است که حرف اول لوگوی آن چرخ خودرو را نشان می‌دهند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


9. Formula 1

اگر با دقت به فضای خالی میان حرف "F" و خطوط قرمز نگاه کنید، عدد 1 را می‌بینید. خطوط قرمز آرم می‌خواهند به‌صورت گرافیکی نمادی از سرعت ماشین‌های فرمول 1 را نشان دهند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


10. Beats

این شرکت آمریکایی و سازنده تجهیزات صوتی، در لوگویش حرف "b" را دارد که همانند فردی است که هدفون به گوش دارد.

معانی پنهان لوگوهای معروف


11. Toblerone

این شرکت معروف شکلات در شهر "برن"، سوئیس، در لوگوی خود تصویر نیمرخ یک خرس را دارد. شهر برن به "شهر خرس‌ها" شهرت دارد.

معانی پنهان لوگوهای معروف


12. BMW

اغلب تصور می‌شود قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پره‌های هواپیماست و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حمل‌ونقل هوایی اشاره دارد. اما این لوگو بخشی از پرچم "باواریا" است، منطقه‌ای در آلمان که شرکت از آنجا نشأت گرفت.

معانی پنهان لوگوهای معروف


13. LG

لوگوی شرکت ال‌جی چهره یک فرد را نشان می‌دهد. شرکت ال‌جی این لوگو را نمادی برای حفظ روابط عادی و انسانی با مشتریان خود می‌داند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


14. Evernote

فیل‌ها به قدرت حافظه بالا شهرت دارند و می‌توانند چهره افراد و حوادث را به خاطر بسپارند. به همین دلیل "اورنوت" که یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری است، از تصویر فیل استفاده کرده است. اما گوش فیل اندکی تا شده است، درست همان‌طور که افراد گوشه کتاب را تا می‌کنند تا بدانند تا کجا مطالعه کرده‌اند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


15. Coca- Cola

در لوگوی معروف کوکا کولا، در فضای بین حرف "O" و "L" می‌توان پرچم دانمارک را دید. این تشابه کاملاً اتفاقی بوده و شرکت هرگز از این موضوع برای تبلیغ محصولش در کشورهای اسکاندیناوی استفاده نکرد.

معانی پنهان لوگوهای معروف


16. Pepsi

باورش سخت است، اما پپسی برای طراحی این لوگو و معانی مخفی در آن بیش از یک‌میلیون دلار هزینه کرد. طرحی جدید به موضوعات مرموز و مخفی مانند میدان مغناطیسی زمین، فنگ شویی، ژئودینامیک، نظریه نسبیت و نسبت طلایی اشاره دارد. طراح لوگو گفته به مونا لیزا، پارتنون و حتی رنه دکارت نیز اشاره دارد. رنگ‌های قرمز، سفید و آبی همیشه نماد پرچم آمریکا بوده‌اند.

معانی پنهان لوگوهای معروف


ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خیلی جالب بود ممنون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید