بهترین نقلی‌های دنیا

بهترین نقلی‌های دنیا

این مجله ادعا می کند تمایل خریداران به مدل های کوچک تنها به دلیل علاقه آنها به یک اتاق خاص نیست، بلکه تلاش جالب توجه برندها در ساخت انواع و اقسامی از خودروها در اندازه کوچک باعث شده تا نگاه ها به سمت خرید یک اتومبیل اقتصادی و مقرون به صرفه اما زیبا جلب شده و به سمت خرید یک هاچ بک کوچک یا یک کراس اوور کوچک تمایل پیدا کنند

کد خبر : ۴۱۹۰۶
بازدید : ۲۹۰۰
فرادید | با اینکه کلاس خودروهای هاچ بک به دلیل شباهت ظاهری فراوان با کراس اوورها در معرض کاهش شدید قرار داشته و پیوسته تولید این قبیل خودروها نزولی است، با این حال هنوز هم بسیاری از علاقمندان و خریداران خودرو به این اتاق علاقه وافری دارند و چند برند معتبر نیز با حضور در این رده، همچنان به تولید بهترین هاچ بک های بازار مشغول اند. این بین مجله اروپایی اوتو ورلد با بررسی بیش از 100مدل مختلف در این کلاس سعی کرده تا به معرفی ده مدل از بهترین خودروهای کوچک در بازارهای مختلف اقدام کند.
پولو، نقل مجلسی!
به گزارش فرادید، نگاهی به این گزارش نشان می دهد در بین ده خودروی برتر دو دستگاه کراس اوور کوچک نیز حضور دارند در حالی که علیرغم سلطه اروپایی ها در این کلاس پررقابت و فشرده، ژاپنی رشد بسیار خوبی را تجربه کرده اند و چند برند مشهور این کشور در فهرست نهایی جایگاه برجسته ای را به خود اختصاص داده اند. در واقع مزدا و سوزوکی در بین ده خودروی اول قرار دارند و خودروهایی از نیسان و تویوتا نیز در میان 25 خودروی برتر حضور داشته اند. جالب است بدانید که در بازاری مثل بازار انگلستان این خودروهای کوچک و هاچ بک ها هستند که گوی سبقت را انبوه مدل های کوپه، سدان، لیموزین و اس یو وی ربوده اند و پیوسته فروش بالاتری را به خود اختصاص می دهند.
پولو، نقل مجلسی!
این مجله ادعا می کند تمایل خریداران به مدل های کوچک تنها به دلیل علاقه آنها به یک اتاق خاص نیست، بلکه تلاش جالب توجه برندها در ساخت انواع و اقسامی از خودروها در اندازه کوچک باعث شده تا نگاه ها به سمت خرید یک اتومبیل اقتصادی و مقرون به صرفه اما زیبا جلب شده و به سمت خرید یک هاچ بک کوچک یا یک کراس اوور کوچک تمایل پیدا کنند. در عین حال در یک دهه اخیر در بازار اروپا همواره پرفروش ترین خودروها به محصولات رده سوپر مینی متعلق بوده و اوپل کورسا، مینی کوپر، فورد فیستا، فولکس واگن پولو و پژو208 از جمله محصولات پرفروشی بوده اند که در دامنه گسترده ای از سوی خریداران انتخاب شده است. این شما و این ده خودروی برتر سال در بخش اتومبیل های کوچک (small car) به انتخاب مجله اوتو ورلد.
رتبه ده : مزدا سی.ایکس3
به لطف کیت تجهیزات اضافی مزدا برای مدل سی.ایکس3، این کراس اوور کوچک اتومبیلی ایده آل برای استفاده در مسیرهای شهری و حتی غیرشهری است. البته گونه تک دیفرانسیل و دیزلی این خودروی ژاپنی در بین باقی تریم ها بیشترین اقبال را با خود همراه کرده است اما گونه های بنزینی که به موتور اسکای اکتیو مجهزند بهترین انتخاب برای یک رانندگی مفرح و لذتبخش بوده و به خوبی ویژگی های همیشگی مزدا یعنی رانندگی اسپورت و هندلینگ مناسب را به راننده می چشاند. این خودرو آشکارا در مقایسه با رنو کپچر و نیسان جوک خودروی بهتری است و به معنی دقیق کلمه یک سوپر مینی مفرح است.
پولو، نقل مجلسی!
گرچه موتورهای 1.5 و 2 لیتری این خودرو در سه سطح قدرت 104، 118 و 148 اسب بخار به هیچ برای رانندگی اسپورتی با یک کراس اوور کافی نیست اما خب تعادل و پایداری خوب شاسی در کنار یک اتاق زیبا و کم صدا، موتور و گیربکس هماهنگ، و نیز وزن پایین باعث شده تا استفاده روزمره از سی.ایکس3 خودرویی جذاب در استفاده های روزمره باشد. گرچه امکانات مزدا در تیپ اس.ای شامل کروز کنترل، صفحه 7اینچی لمسی، شش کیسه هوا و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که چندان هم چشمگیر نیست اما علیرغم وجود ترمز اضطراری هوشمند و سیستم جلوگیری از خروج خط، ضعف اصلی سی.ایکس3 همچنان در بخش ایمنی بدنه است که در تست های موسسه یورو انکپ (Euro ncap) تنها 4ستاره از مجموع 5 ستاره را کسب کرده است.
رتبه 9 : سیتروئن سی3
طراحی رادیکال بدنه در کنار تازگی و نیز موتورهای بسیار کارا باعث شده تا سی 3 در کل اروپا و حتی خارج از این بازار به یک محصول محبوب تبدیل شود. این خودرو به لطف موتور پیور تِک گروه پژو سیتروئن، یک اقتصاددان واقعی برای خانواده هاست. نسل سوم سی3 هم بنا به تجربه بسیاری از مجلات بهترین سی3 ساخته شده در طول 15 سال اخیر و از ابتدای قرن 21 است که توانسته به خوبی نبض بازار را در اختیار بگذارد.
پولو، نقل مجلسی!
جالب است بدانید که عمده خریداران فکر می کنند این اتومبیل یک محصول از نوع کراس اوور است مخصوصا با ارتفاع بلند اتاق و ضربه گیرهای بزرگ کناری اما سی3 یک هاچ بک اصیل با لذت رانندگی مناسب و رانندگی بی دردسر است. نکته بامزه در مورد این خودرو انتخاب انواع و اقسامی از رنگ ها برای سقف، آینه های جانبی، پایین سپرهای جلو و عقب، و نیز ضربه گیرهای کناری است که باعث می شود سی3 ظاهر بسیار پویایی به خود بگیرد. در مجموع قیمت مناسب و سهولت استفاده از سی3 در شهر بهترین دلیل برای انتخاب ماست.
پولو، نقل مجلسی!

رتبه 8 : فرود فیستا
این مدل فورد پرفروش ترین خودروی بازار انگلستان است و در عین حال در آلمان و برخی دیگر از بازارها بسیار محبوب است. موتور به کار رفته در این خودرو از نوع اکوبوست بوده و با حجم یک لیتر، در سال 2017 عنوان بهترین موتور جهان در رده موتورهای کوچک و کم حجم را از آن خود کرده است. این موتور به حدی کارا است که در عین مصرف تنها 4 لیتر در هر صد کیلومتر، به وضوح از هندلینگ بالا و صدای اندک برخوردار بوده و به شدت تجربه خوبی را در سفرهای روزمره عاید راننده می کند.
پولو، نقل مجلسی!
موتور فیستا که 123 اسب بخار قدرت دارد، در هر صد کیلومتر تنها 87 گرم آلایندگی تولید می کند و به معنی واقعی کلمه یک خودروی سبز و پاک است.همین عامل نیز در کنار کیفیت ساخت خوب باعث شده تا فیستا از دو رقیب قدر خود یعنی پژو 208 و رنو کلیو پیش افتاده و به یکی از خودروهای پرفروش فورد تبدیل شود. داشتن تجهیزاتی نظیر ترمز خودکار، اتاق کم صدای عایق شده، هفت ایربگ و سیستم صوتی به روز و با کیفیت از دیگر دلایل ما برای انتخاب فیستا از سوی مجله اوتو ورلد است.
پولو، نقل مجلسی!

رتبه 7 : مزدا 2
دو دلیل عمده باعث شد تا این ژاپنی به این لیست راه یابد. یکی هندلینگ اسپورتی و عالی، و دیگری طراحی بدنه و اتاق بسیار زیبا. مزدا 2 به رغم حضور اوپل کورسا، فورد فیستا، پژو 208 و آئودی ای1 در بسیاری از بازارهای جهان رتبه نخست فروش را به دست آورده و بهترین خودروی بازار انگلستان نیز شناخته شده است. به لطف ورن کم، شاسی مستحکم، یک جعبه دنده سریع و دقیق، موتور مجهز به تکنولوژی اسکای اکتیو و نیز فضای بزرگ تر اتاق نسبت به نسل قبل، مزدا 2 خودرویی ایده ال از هر جهت است.
پولو، نقل مجلسی!
شاید باور نکنید اما موتور 1.5 لیتری مزدا ضمن تولید 104 اسب بخار قدرت، تنها 3 لیتر سوخت مصرف می کند و در هر 100 کیلومتر چیزی حدود 80 گرم مواد آلاینده تولید می کند. این موضوع مزدا 2 را به پاک ترین خودروی هاچ بک بازار اروپا تبدیل می کند تا باز هم هنز مزدا در زمینه ساخت خودروهای شهری و جذاب با نتیجه ای تحسین برانگیز پایان یابد. کار به همین جا ختم نمی شود و کابین مزدا 2 به لطف یک طراحی مینیمال، داشتن تکنولوژی هایی مثل هدآپ دیسپلی، صفحه لمسی 7اینچی، کیت تکنولوژیک کابین، ترمز خودکار و نیزکیفیت ساخت بالا، بهترین تجربه سفر را برای سرنشینان محقق می کند.
پولو، نقل مجلسی!
رتبه 6 : اشکودا فابیا
پرفروش ترین خودروی اشکودا اتومبیلی ایده آل است. این خودروی چک تبار که از تکنولوژی آلمانی در حد تمام و کمال سود برده است، گرچه در بین رقبای خود بیشترین قیمت را دارد، اما به واقع خودرویی راحت، جادار و مناسب برای خانواده هاست. و به سهولت استفاده و کارایی بالا مشهور است.
پولو، نقل مجلسی!
سومین نسل فابیا خودرویی به غایت جادار با فضاسازی مناسب در اتاق و نیز صندوق است که حتی در گونه پایه هم امکاناتی بیش از خودروهای این کلاس را به خریداران ارائه می کند. در عین حال موتور 1.2 لیتری و توربوی این خودرو که با قدرتی معادل 120 اسب بخار در کنار گیربکس دی اس جی و دوکلاچه ساخت فولکس واگن به خوبی تجربه یک رانندگی سریع را به راننده ارائه می کند از دیگر نقاط قوت فابیا است که قابل ذکر است.
پولو، نقل مجلسی!

رتبه 5 : سوزوکی بالنو
این ژاپنی متفاوت با این سطح از امکانات خودروی واقعا ارزانی است که به خوبی و سهولت شما را در استفاده های شهری و بنی شهری یاری می کند. بالنو که بزرگ تر از اغلب خودروهای این کلاس است، در ظاهر خودروی چندان دلچسبی نیست اما در زیر پوسته محافظه کارانه بالنو ما شاهد یک موتور و گیربکس فوق العاده هماهنگ، شاسی و سیستم تعلیق بسیار راحت، و نیز اتاقی دلنشین و آرام هستیم.
پولو، نقل مجلسی!
موتور 1لیتری و بوستر جت این خودرو با کسب رکورد مناسب 11 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، از مصرفی بسیار کمی به میزان 4.5 لیتر، آلایندگی اندکی به میزان 90 گرم منتشر کرده و خودرویی دوستدار محیط زیست است. در عین حال به رغم فضای خوب اتاق و نیز داشتن امکاناتی نظیر رینگ و لاستیک 16 اینچی، صفحه لمسی 7 اینچی به همراه کیت فناوری، سیستم تهویه مطبوع پلاس به همراه سیستم کنترل آب و هوای اتاق، کروز کنترل انطباقی، این خودرو تنها 3 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی انکپ کسب کرده که رضایت بخش نیست.
رتبه 4 : اشکودا سیتی گو
کمتر خودرویی در اروپا وجود دارد که به اندازه سیتی گو از رانندگی مفرحی برخوردار باشد و کابینی راحت و آرام هم داشته باشد. به لطف یک موتور 1 لیتری کوچک و 74 اسب بخاری، این سوپر مینی چک تبار مصرف سوختی معادل 4لیتر داشته و به معنی دقیق کلمه محصولی اقتصادی است.
پولو، نقل مجلسی!
جالب است بدانید که اوتو اکسپرس سال گذشته این خودرو را به عنوان اتومبیل سال اروپا انتخاب کرده در حالی که برای مدل 2017 این خودرو باز هم با بهبودهایی مواجه شده و کیفیت ساخت بالاتری را از خود ارائه می کند. این خودرو که در بخش فنی و موتور با سئات می و فولکس واگن آپ وضعیتی یکسان دارد، اما سیتی گو تجربه بهتری از یک خودروی کوچک شهری با طول 3.56 متر ارائه می کند مخصوصا که در بخش صندوق هم گنجایش بالاتری داشته گرچه با شتاب صفر تا 100 معادل 13ثانیه، کم و بیش خودرویی کند است.
پولو، نقل مجلسی!

رتبه 3 : سیتروئن سی4کاکتوس
یک خودروی ارزان به معنی دقیق کلمه که ظاهری بزرگ دارد و در عین جاداری می تواند لذت رانندگی، زیبایی و ابهت، و نیز مصرف اقتصادی را به خریدارانش ارائه کند. با شیوه طراحی به کار رفته در کاکتوس، این خودرو تجربه ای جالب در استفاده و به کارگیری در شهر است و همه نگاه ها را به خودروی ارزان شما جلب می کند. سیتروئن ادعا کرده به کمک شیوه تفکر خلاق فضای اتاق و بدنه کاکتوس را طراحی کرده و همین عامل به دلیل اصلی موفقیت این خودرو در نبرد با رقبایی نظیر نیسان جوک و اشکودا یتی بدل شده است.
پولو، نقل مجلسی!
موتور به کار رفته در سی4 کاکتوس همان موتور برگزیده جهان در سال 2017 است که از گونه پیور تک 110 بوده و در دی اس3 نیز به کار رفته است. این موتور با مصرف سوخت 4 لیتر و انتشار کمتر از 85 گرم آلایندگی، خودرویی اقتصادی و سبز است که می تواند در محیط های خارج از جاده هم عملکردی مناسب داشته و تجربه آفرودی موزون و متعادل را برای شما به ارمغان آورد. در عین حال سی کاکتوس تنها خودروی این گروه است که در زمانی سریع و حدودا 9 ثانیه ای به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست می یابد. ایمنی کاکتوس هم مناسب بوده و در آزمایش های اخیر موسسه یوروانکپ، 4 ستاره را به دست آورده است.
پولو، نقل مجلسی!

رتبه 2 : مینی کوپر
اگر بخواهیم مینی را رد یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم این خودروی انگلیسی کلاسیک، مجموعه ای فشرده از یک خودروی سریع، جذاب، لوکس و خاص است که در نسل سوم و حاضر به خوبی بزرگ شده و توسعه یافته است. این خودرو به مدد یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ می تواند قدرتی بالا را به راننده تحویل داده و در عین حال تجربه خوبی از یک اتاق تکنولوژیک، مملو از امکانات و با طرحی خاص و متفاوت از کل طرح های موجود را به سرنشینان ارائه کند.
پولو، نقل مجلسی!
در مقایسه با کلاب من، مینی کوپر همچنان انتخاب بهتری است و از قضا فروش بیشتری نیز دارد. در واقع همه عادت دارند مینی را به صورت یک خودروی اسپورتی سه درب ببینند. اخیرا هم که با کمک ب.ام.و این مینی سه درب به شدت تند و چالک شده و جسم انگلیسی آن به خونی آلمانی و تند و تیز پیوند خورده است.
پولو، نقل مجلسی!

رتبه نخست : فولکس واگن پولو
همه آنچه در این نه خودرو وجود دارد را می توان یک جا رد فولکس پولو یافت. ممکن است این اغراق آمیز به نظر برسد اما حقیقت دارد. کیفیت ساخت بالا هم در بخش فنی و هم در بخش امکانات و تجهیزات در کنار یک طراحی کاربردی و دوست داشتنی کاری کرده تا پولو بهترین انتخاب ممکن در نزد خریداران باشد. این هاچ بک کوچک و آلمانی از چنان لذت رانندگی بالایی برخوردار است که تنها شاید برادر بزرگترش گلف در مرتبه ای بالاتر از آن قرار گیرد.
پولو، نقل مجلسی!
فولکس مدل پایه این خودرو را با انبوهی از امکانات غنی سازی کرده تا خریداران سخت پسند به بهانه نداشتن امکانات به سراغ مدل های کره ای نروند ازینرو پولو در مدل پایه به صفحه لمسی 5.4 اینچی، سیستم پخش مجهز به رادیو داب و تکنولوژی های مرتبط با اسمارت فون، شش کیسه هوا و کروز کنترل مجهز کرده است. در عین حال دامنه ای از موتورهای کم حجم و سبز در دسترس خریداران است تا در عین تجربه رانندگی اسپورت، داشتن یک خودروی اقتصادی چندان سخت نباشد.
پولو، نقل مجلسی!
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید