ابر سیاست‌مدار بریتانیا!

ابر سیاست‌مدار بریتانیا!

گلادستون در سال 1809 در لیورپول انگلیس متولد شد. او سیاستمدار و دولتمرد انگلیسی، از حزب لیبرال مهم‌ترین نخست‌وزیر دوره ویکتوریا بود.

کد خبر : ۴۲۲۶۳
بازدید : ۵۶۸۲
پشت‌پرده استعمار ابر سیاست‌مدار بریتانیا
ویلیام گلادستون در مجلس عوام و قرآن روی میز
وحید محمود قره باغ* | مجلس عوام مملو از نمایندگان بود. نمایندگانی که برخی کلاه‌شان را به دست گرفته و نشسته بودند و برخی هم مشغول گفتگو با هم بودند.
مردی مسن که پالتوی سیاه رنگ بلندی به تن داشت، کتابی به دست گرفته و پشت میز قرار رفت و شروع به سخنرانی کرد. پس از اندکی سخن گفتن، کتاب را روی میز زد و گفت: مادامی که این کتاب در دست مسلمانان باشد و به آن عمل کنند، اروپا هیچگاه نمی‌تواند بر شرق اسلامی مسلط شود و خود نیز در آرامش و امنیت زندگی نخواهد کرد.
کشیشی که در مجلس حاضر بود با عصبانیت بلند شد؛ پیش آمد و کتاب را برداشت و آن را پاره کرد.
مرد خطاب به کشیش گفت: ای احمق! منظورم پاره کردن آن نبود بلکه باید آن را از صفحه قلب مسلمانان پاک کنیم و عمل به آن را از جامعه مسلمین از بین ببریم.

در نهایت با چهره ای که غرق تفکر بود گفت: قرآن می بایست نابود شود.
پشت‌پرده استعمار ابر سیاست‌مدار بریتانیا
ویلیام گلادستون، نخست‌وزیر اسبق انگلستان

آن مرد کسی نبود جز ویلیام گلادستون. گلادستون در سال 1809 در لیورپول انگلیس متولد شد. او سیاستمدار و دولتمرد انگلیسی، از حزب لیبرال مهم‌ترین نخست‌وزیر دوره ویکتوریا بود.
گلادستون بارها به عنوان نماینده به مجلس انگلستان راه یافت و ریاست دولت بریتانیای کبیر در چهار دوره در کارنامه او دیده می‌شود.
دوره ویکتوریا یا دوره ویکتوریایی، عصر اوج انقلاب صنعتی در امپراتوری بریتانیا بود. دوران ۶۴ ساله سلطنت او در تاریخ انگلستان همزمان با حداکثر گسترش مستعمرات انگلستان در جهان بود.
در نهایت این ابر‌سیاست‌مدار کهنه‌کار بریتانیا در 19 مه سال 1898درگذشت ولی نظراتش همچنان سرلوحه مردان سیاست بوده و به حیات خود ادامه می‌دهد.

بی‌تردید گلادستون در اقتدار این امپراتوری و سلطنت نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. معاصران این شخصیت سیاسی را بیشتر با نام پیر خردمند می‌شناسند. نظر او راجع به جایگاه قرآن در بین مسلمانان قابل تامل است.
گاه دشمنان ما قرآن را بهتر از ما درک کرده و می‌کنند.
*کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید