چرا آقای زشت در ایران محبوب است؟

چرا آقای زشت در ایران محبوب است؟

پریوس شمایی امروزی از خودروهای آینده است که برخلاف اجداد خود آلاینده نیستند، انرژی کمتری هدر می دهند و آرامش بالاتری را به سرنشینان خود القا می کنند. همه اینها در نهایت موجب می شود تا پریوس از مقام یک خودروی خاص به محصولی متعادل و معمول برای استفاده روزمره تبدیل شود

کد خبر : ۴۲۷۲۴
بازدید : ۲۲۶۸۴

چرا آقای در ایران خوب می فروشد - قسمت 2

فرادید | یکی از خریداران تویوتا پریوس که حدود 5 ماه است این خودروی ژاپنی را با تمام امکانات به قیمت 169 میلیون تومان خریداری کرده در مقام مقایسه با محصولات کره‌ای، این مدل هیبریدی تویوتا را یک اعجوبه‌ای تمام‌عیار می نامد. وقتی از او می‌پرسم واقعا هدف از خرید پریوس با این قیمت گزاف چه بوده، سریعا گارد می‌گیرد و مرا به همراه خیلی از نزدیکانش به ناآگاهی متهم می‌کند. او به طور قاطع عقیده دارد پریوس تنها یک خودرو نیست. سمبلی از کارایی، آینده‌نگری و زیبایی است که هم ایمن است و هم پیشرو. در عین حال و برخلاف باور عمومی، رانندگی لذتبخشی دارد.

به گزارش فرادید، این حدیث مکرر بسیاری از خریداران پریوس است که از اتومبیل خود انتظاری فراتر از یک ماشین دارند و تعدادشان کم هم نیست. آنگونه که مجله تجارت فردا درباره خودروهای هیبریدی و به طور خاص تویوتا پریوس نوشته، این خودرو در طول یک سال گذشته چیزی نزدیک به 2500 دستگاه فروش داشته و همین 4 ماهه نخست سال حدود 1100 درصد واردات سه مدل خودروی هیبریدی بازار یعنی تویوتا پریوس، هیوندای سوناتا هیبرید و لکسوس ان‌ایکس300 رشد داشته است. آیا اتفاق جدیدی رخ داده که بازار خودروی ایران را همانند اروپا و آمریکا به محصولات برقی و هیبریدی علاقمند کرده است؟ پاسخ مثبت است.

برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگتر بر روی تصاویر کوچک کلیک کنید

میل جدید خریداران ایرانی به خودرویی همانند پریوس البته دقیقا عین یک مشتری اروپایی نیست. قیمت سوخت آنجا یک کابوس واقعی است اما در ایران این کالای مکمل چندان گران نیست و با کیفیتی نه چندان مناسب کمتر از سی سنت در هر لیتر قیمت دارد. مسئله سوخت البته در خرید پریوس برای ناوگان تاکسی‌رانی قطعا مسئله سوخت و قیمت تمام‌شده مصرف بنزین یک عامل تعیین کننده است که بر بسیاری موارد دیگر ارجحیت دارد. این خودرو در این حوزه یک اعجوبه تمام عیار است که مصرف سوخت آن در هر صدکیلومتر کمتر از 3.5 لیتر است. با فرض مصرف سوخت 11 لیتری در هر 100 کیلومتر برای راننده یک تاکسی سمند و طی نمودن روزانه 250 کیلومتر مسافت، پریوس ماهانه و سالانه چیزی نزدیک به 2 و 24 میلیون تومان صرفه‌جویی برای هر راننده به ارمغان می‌اورد و در عین حال آلاینده کمتری به میزان یک سوم یک سمند تولید می‌کند.

در عین حال برای خریداران پریوس که قیمتی 140 تا 180 میلیونی دارد مسئله سوخت در اولویت نیست. مهم‌ترین نکته در بررسی خرید جاذبه پریوس است که خود را خودرویی پیشرفته، تکنولوژیک و فضایی نشان می‌دهد، چیزی شبیه یک گوشی پیشرفته و کمیاب که امکانات خاصی دارد. در عین حال برخی از خریداران پریوس به مجوز این خودرو برای ورود به طرح ترافیک به عنوان یک دلیل مهم برای خرید این خودرو اشاره می‌کنند. جالب است که پریوس خودرویی به شدت آرام است و به نظر می رسد از مرگ هم بی صداتر باشد به طوری که نشستن در کابین این خودروی ژاپنی موجب می شود گوش شما هیچ صدایی از بیرون اتاق حس نکند و از آن سو اگر کنار یک پریوس در حال کار بایستید به زحمت می توانید بفهمید این خودرو روشن است!

البته که نبود محصول هم‌رده و هم قیمت تویوتا در ایران یعنی مدل کورولا نیز باعث شده تا پریوس با خوش‌شانسی تمام به ترند یا مد بازار ایران تبدیل شود و خریداران بسیاری از بین لوکس‌سواران، طرفداران محیط زیست و عاشقان تکنولوژی بیابد. اتفاقی خوشایند که نبوغ تویوتا در طراحی یک محصول متفاوت را به خوبی نشان می‌دهد.

این خودرو با کسب نمره عالی یا ( top safety pick plus ) از آژانس بیمه ایمنی بزرگراه های آمریکا یک خودروی 5 ستاره در زمینه حفاظت از سرنشینان است و برخلاف ظاهر نحیفش، خودرویی به شدت مستحکم و پایدار است. در مجموع باید گفت پریوس شکلی امروزی از خودروهای آینده است که برخلاف اجداد خود آلاینده نیستند، انرژی کمتری هدر می دهند و آرامش بالاتری را به سرنشینان خود القا می کنند. همه اینها در نهایت موجب می شود تا پریوس از مقام یک خودروی خاص به محصولی متعادل و معمول برای استفاده روزمره تبدیل شود و فروشی مشابه تویوتا کورولا، هیوندای الانترا و محصولاتی از این دست را رقم بزند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید