قتل‌عام اعضای خانواده برادر به خاطر یک اختلاف

قتل‌عام اعضای خانواده برادر به خاطر یک اختلاف

مردی که به خاطر اختلاف قدیمی همسر برادر و برادرزاده‌هایش را کارد آجین کرده‌ بود، به وسيله مأموران پلیس بازداشت شد.

کد خبر : ۴۳۱۲۳
بازدید : ۱۳۳۶
قتل‌عام اعضای خانواده برادر به خاطر یک اختلاف

مردی که به خاطر اختلاف قدیمی همسر برادر و برادرزاده‌هایش را کارد آجین کرده‌ بود، به وسيله مأموران پلیس بازداشت شد.

به گزارش شرق، ساعت ٢١:٠٠ مورخ ٢٨ شهریورماه و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ وقوع یک جنایت در طبقه دوم یک منزل مسکونی در نعمت‌آباد - خیابان طالقانی به کلانتری ١٥٢ خانی‌آباد اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری ١٥٢ خانی‌آباد، عوامل آتش‌نشانی و اورژانس در محل و بازگشایی درِ خانه به وسيله عوامل آتش‌نشانی، جسد متعلق به یک دختر چهارساله به نام «آیلین» در کنار جسد مادرش به نام شب‌بو (٣٥ساله) درحالی‌که با جسم تیز و از ناحیه گلو دچار جراحت شدید شده بودند، کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در کنار اجساد، پیکر نیمه‌جان دیگر عضو خانواده به نام «آذین» (١١ساله) قرار داشت که از ناحیه سینه و دست مورد اصابت ضربات متعدد جسم تیز قرار گرفته بود؛ در شرایطی که آذین در شرایطی مناسبی قرار نداشت، اما در زمان انتقال به بیمارستان در اظهاراتش کوتاه عنوان کرد: «شب عمو [احمد] به خانه ما آمد و ما را با شمشیر زد».

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی از محل جنایت اطلاع پیدا کردند که درگیری شدیدی در محل جنایت رخ داده و در آن همسایگان مردی حدود ٥٠ساله را مشاهده کردند که به سرعت از محل جنایت خارج شده است. یکی از همسایگان که با ١١٠ تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من همسایه طبقه پایین هستم؛ دخترم به من اعلام کرد بچه‌های همسایه‌مان بیرون نمی‌آیند؛ با توجه به اینکه شب گذشته، حدودا ساعت چهار در منزل همسایه‌مان درگیری شدیدی رخ داده بود، به موضوع مشکوک شدم و بلافاصله آن را به ١١٠ اطلاع دادم». همسایه‌ای دیگر در اظهاراتی مشابه‌ عنوان کرد: «ساعت چهار مورخ ٢٨/٠٦/١٣٩٦ صدای جیغ‌زدن‌های دختران همسایه‌مان را می‌شنیدم که ناگهان صدای آنها قطع شد؛ هم‌زمان، از داخل پنجره فردی حدودا ٥٠ساله را مشاهده کردم که به سرعت از محل جنایت خارج و از محل دور شد».

با توجه به شواهد و دلایل به‌دست‌آمده از محل جنایت به‌ویژه اظهارات آذین ١١ساله مبنی بر ارتکاب جنایت از سوي عمویش، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی این شخص به نام «احمد» (متولد ١٣٤١) اقدام به دستگیری وی در ساعت ٣٠ دقیقه بامداد ٢٩/٠٦/١٣٩٦ در نزدیکی محل جنایت کردند و بلافاصله تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «مظنون پرونده در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده و این در حالی است که بررسی شواهد، دلایل و مستندات به‌دست‌آمده از محل جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و مظنون پرونده نیز با دستور بازپرس محترم پرونده و جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و درنهایت لب به اعتراف گشود».

عامل جنایت پاسگاه نعمت‌آباد که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود، در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان کرد: «از چندی‌پیش اختلاف شدیدی بین من و همسر برادرم ایجاد شده بود؛ موضوع را چندین نوبت با برادرم در میان گذاشتم اما او توجهی به حرف‌هایم نمی‌کرد تا اینکه تصمیم به قتل همسر برادرم گرفتم».

متهم در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «پس از تهیه کلید منزل برادرم، چندین شب محل سکونت برادرم را تحت نظر داشتم تا اینکه شب جنایت، وارد خانه برادرم شدم؛ همسر برادرم داخل اتاق خواب در حال استراحت بود که چاقو را زیر گردنش گذاشتم؛ قصد داشتم او را از اتاق خواب بیرون بیاورم که شروع به جیغ‌زدن کرد؛ «آذین» دختر ١١ساله برادرم از خواب بیدار و برای حمایت از مادرش با من درگیر شد؛ هر دو نفر آنها را با چاقو زدم؛ زمانی‌ که در حال ‌زدن چاقو به همسر برادرم بودم، یک ضربه چاقو نیز به گردن آیلین (دختر چهارساله) که خواب بود، اصابت کرد؛ پس از اطمینان از مرگ هر سه نفرشان به سرعت از خانه خارج شدم، به محل کارم رفتم و لباس‌هایم را تعویض کردم که پس از آن دستگیر شدم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید