شورولت کوروت؛ ارزان ولی سریع و جسور

شورولت کوروت؛ ارزان ولی سریع و جسور

با توجه بیشتر به بدنه کوروت، چیزی که در گام نخست بسیار جالب توجه بوده دقت بسیار بالایی است که طراحان کوروت در ساخت حجم کلی بدنه به کار گرفته‌اند و جالب است که کار اند درایو برای این پروسه عنوان طراحی جز به جز را برگزیده است. هواکش‌های کنار، خطوط متعدد، رکاب‌های کناری، جلوپنجره تیز، چراغ‌های بومرنگی در کنار خم جذاب بخش عقب و کاپوت پر تلاطم جلو همه و همه از کار طاقت‌فرسایی خبر می‌دهد که طراحان شورولت روی فرم بدنه کوروت انجام داده‌اند و نتیجه خوبی نیز به دست آورده‌اند. جالب است که با وجود قیمت پایین کوروت، این خودرو در افکار عمومی محصولی به غایت گران به نظر می‌رسد و هیچکس از عامه فکرش را هم نمی‌کند که این سوپراسپورت آمریکایی فقط 50 هزار دلار قیمت دارد.

کد خبر : ۴۳۸۶۵
بازدید : ۵۶۶۲
ارزان ولی سریع و جسور
فرادید | وب‌سایت خودرویی کار اند درایو اخیرا در یک بررسی طولانی سعی کرده تا به طور کامل، مدل 2017 شورولت کوروت را مورد ارزیابی قرار داده و کوروت 2017 را محصولی سریع و پر قدرت اما ارزان نامیده که با بدنه‌ای مملو از خطوط، همچنان سنت‌های قدیمی طراحی خود را حفظ کرده است. این خودرو بیشترین ارزش ممکن را در مقایسه با ویژگی‌های فنی‌اش دارد و حتی از برخی محصولات بی‌ارزش بازار نظیر خودروهای فولکس‌واگن هم خریدش به‌صرفه‌تر است.

به گزارش فرادید، کوروت که رقیب مستقیم خودروهایی نظیر پورشه 911، لامبورگینی هوراکان، آستون مارتین ونتیج و مک لارن 540 سی است، با قیمتی که اغلب نصف یا یک سوم هر یک از این محصولات است، شتابی بالاتر و لذتی بیشتر را در حین رانندگی به سرنشینان خود منتقل می‌کند و در عین حال از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است. موتور فوق‌العاده قوی این خودرو یک قاتل حرفه‌ای برای شکار اتومبیل‌های سریع برقی است. با داشتن پیشرانه 455 اسب بخار هشت سیلندر و یک جعبه دنده 8سرعته این وضعیت نیز عجیب نیست مخصوصا که موتور 6.2 لیتری کوروت توان تولید 623 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. کوروت در این تست توانست شتاب بالای خود را به کار اند درایو نشان داده و در کمتر از 3.7 ثانیه سرعت 100 کیلومتر را درنوردید. بررسی‌ها نشان می‌دهد کوروت فاصله یک چهارم مایل را با سرعتی معادل 186 کیلومتر در زمان 12.3 ثانیه طی کرده و از جگوار اف تایپ، پورشه باکستر اس و ب.ام.و ام 3 سریع‌تر است.

با توجه بیشتر به بدنه کوروت، چیزی که در گام نخست بسیار جالب توجه بوده دقت بسیار بالایی است که طراحان کوروت در ساخت حجم کلی بدنه به کار گرفته‌اند و جالب است که کار اند درایو برای این پروسه عنوان طراحی جز به جز را برگزیده است. هواکش‌های کنار، خطوط متعدد، رکاب‌های کناری، جلوپنجره تیز، چراغ‌های بومرنگی در کنار خم جذاب بخش عقب و کاپوت پر تلاطم جلو همه و همه از کار طاقت‌فرسایی خبر می‌دهد که طراحان شورولت روی فرم بدنه کوروت انجام داده‌اند و نتیجه خوبی نیز به دست آورده‌اند. جالب است که با وجود قیمت پایین کوروت، این خودرو در افکار عمومی محصولی به غایت گران به نظر می‌رسد و هیچکس از عامه فکرش را هم نمی‌کند که این سوپراسپورت آمریکایی فقط 50 هزار دلار قیمت دارد.
ارزان ولی سریع و جسور
یک نکته مثبت دیگر درباره طراحی کوروت این است که نمونه کابریو این خودرو به لطف طراحی دقیق جنرال موتورز راننده را قادر می‌سازد تا در تنها 21 ثانیه سقف را حتی در سرعت‌های بالای 40 کیلومتر جمع کرده و از هوای مطبوع در سرعت‌های بالا لذت ببرد. با اینکه کابین فضای چندانی برای گنجاندن وسایل اضافی ندارد اما برای دو نفر به اندازه کافی جا دارد. طراحی داخلی نیز علیرغم همه انتقاداتی که به آن می‌شود کاربردی است و کابین مملو از سیستم‌های نوین اطلاعاتی، سرگرمی و ارتباطی است. داشتن اندروید اوتو، اپل کار پلی، پورت ایوایکس و یواس‌بی در کنار سیستم رهیاب جهانی و دستیار سیستم صوتی باعث شده تا به دلیل ارگونومی مناسب داشبورد، استفاده از کابین کوروت به لذتی بی بدیل منجر گردد.

مصرف سوخت خودرو بسته به حضور در معابر شهری یا جاده‌های بین شهری بین 9 تا 15 لیتر در نوسان است که واقعا بالاست با این حال نباید فراموش کرد که کوروت ZO6 شتاب و سرعت کم‌نظیر خود را مدیون همین موتور حجیم و پرمصرف است. در عین حال این خودرو در مقایسه با رقبای اروپایی وضعیت به نسبت بهتری دارد و میزان سوختی که به صورت ترکیبی مصرف می‌کند از آئودی تی‌تی آر.اس و ب.ام.و ام 3 بهتر و کمتر است.

طول، عرض و ارتفاع نمونه تارگای این خودروی اسپورت و سریع به ترتیب 4.48، 1.87 و 1.24 متر بوده در حالی که عرض مدل گرند اسپورت با حدود 8سانتی‌متر افزایش، به 1.95 رسیده است. این خودرو در واقع نسبت به سوپراسپورت‌های دو نفره هم‌رده طولی کمتر دارد. گرچه با این تفاسیر کوروت را می‌توان خودرویی در قد و قواره جگوار اف-تایپ دانست که با اختلافی فاحش نسبت به آئودی تی تی و پورشه باکستر اس، خودرویی است کوچک که تقریبا 20 سانتی‌متر از ب.ام.و ام 3 کوتاه‌تر است.
ارزان ولی سریع و جسور
ایمنی کوروت به لطف انواع و اقسام ترمز و بدنه‌ای مستحکم و سبک، یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و تقریبا می‌توان آن را ایمن‌ترین محصول این رده دانست. در عین حال هیچ یک از خودروهای تولید محدود اسپورت در این رده توسط موسسات ایمنی آزمایش نمی‌شوند گرچه محصولات اروپایی و به طور ویژه خودروهای آلمانی همچنان در رقابت تنگاتنگ با کوروت هستند و در این زمینه دست از تلاش برنداشته و به لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی د‌ارند. کوروت که در این بخش نمره کامل یا 5 ستاره را دریافت کرده، در بخش خدمات پس از فروش وضعیت متوسطی دارد و با اینکه همه محصولات هم‌رده به گارانتی‎‌های 4 و 5 ساله روی آورده‌اند، شورولت همچنان تنها تا 3 سال به خریداران کوروت گارانتی ارائه می‌کند که چندان مناسب نیست.
ارزان ولی سریع و جسور
در نهایت اینکه کار اند درایو در بحث نمره‌دهی به این خودرو سعی کرده بسیار دقیق عمل کند و با تقسیم‌بندی موارد مختلف، مجموعه در 9 بخش به نمره‌دهی پرداخته است. نمره این خودرو در بخش‌های طراحی بدنه، موتور و گیربکس، عملکرد فنی و سطح پایداری، ایمنی، سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی 5ستاره کامل بوده و در 4 بخش طراحی داخلی، کارایی اقتصادی موتور، خدمات پس از فروش و گنجایش و فضای سرنشینان به ترتیب 3.5، 3.5 ، 4 و 4 ستاره کسب کرده است تا در نهایت کار اند درایو به این اتومبیل اسپورت وحشی نمره کامل 5 ستاره بدهد.

در نهایت اینکه کار اند درایو پیشنهاد می‌کند در صورتی که تمایل دارید طعم تند یک سوپراسپورت واقعی را بچشید حتما نمونه استینگری یا ZO7 را امتحان کنید که با قدرت 650 اسب بخار تقریبا یک غول واقعی است و با پرداختی کمتر از 70 هزار دلار قابل خریداری است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید