بهترین خودروهای کوپه در بازار دسته دوم

بهترین خودروهای کوپه در بازار دسته دوم

بهترین گزینه برای دریفت زدن، لایی کشیدن و تزئین بدنه با قیمتی بسیار پایین‌تر از استانداردهای این رنج مدل جی‌تی 86 تویوتا است که با موتوری 2000سی‌سی و تنفس طبیعی، 200 اسب بخار قدرت داشته و با وزنی کمتر از 1230 کیلو، قادر به درنوردیدن سرعت 100 کیلومتری در زمانی کمتر از 7 ثانیه است.

کد خبر : ۴۳۸۸۶
بازدید : ۱۷۴۰۰

فرادید | از عصری که خودروهای کوپه آمریکایی ترند بازار ایران بودند، زمان زیادی می‌گذرد. از آغاز دهه 90 خورشیدی و با ورود دوباره محصولات اسپورت روز به ایران اما، این کوپه‌های کره‌ای و آلمانی بود‌ه‌اند که نقش اصلی را در بازار خودروهای وارداتی ایران در رده کوپه‌ها برعهده داشته‌اند و این بین گه‌گاه برخی بازیگران ژاپنی یا انگلیسی نیز برای مدتی بازی را به هم ریخته‌اند.

هشت دلاور !
به گزارش فرادید ، خرید خودروهای کوپه با اینکه بازار کم‌حجم و کوچکی دارد که مختص اقشار مرفه است اما گاه می‌توان با هزینه‌ای مناسب، خودرویی سریع و جذاب و خاص خرید که می‌تواند ضمن چشاندن طعم بی‌نظیر رانندگی هیجانی به سرنشینان، فضایی لوکس و مناسب را نیز در اختیار افراد قرار دهد. اینجا مروری داشته‌ایم به 8 کوپه مدرن حاضر در بازار ایران.

هیوندای کوپه ‌تی / تیبوران/ توسکانی

هشت دلاور !

خودروی ارزان‌قیمت و شکست‌خورده هیوندای در بازارهای جهانی، در اوایل ورود به ایران قیمتی حدود 40 میلیونی داشت و علاوه بر قیمت پایین، این فرم بدنه و رنگ‌های جذابی بود که باعث شد کوپه کره‌ای تیبوران بتواند در ایران حضوری موفقیت‌آمیز داشته باشد. کوپه ‌تی به لطف موتوری شش سیلندر و 170 اسب بخاری قادر بود تا در زمانی کمتر از8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد و تا 240 کیلومتر نیز سرعت بگیرد با اینحال عاشقان سرعت هرگز تیبوران را به دلیل گیربکس تنبل و شاسی ضعیفش یک کوپه واقعی نمی‌دانند. مدل‌های 2008 این خودرو هم‌اینک در بازار ایران قیمتی 60 میلیونی دارند.

کیا سراتو کوب 2014

هشت دلاور !

فقط فرم بدنه زیبایی دارد که طراحی مناسبی داشته و جوان‌پسند است با این‌حال موتور ضعیف، جعبه‌دنده نامناسب و ضعف سیستم ترمز باعث می‌شود تا کوب تنها در حد یک خودروی زیبا و نه یک کوپه اسپورت باقی بماند. کوب را می‌توان در مدل 2014 با قیمتی 100 تا 120 میلیونی خریداری کرد.

تویوتا جی‌تی86

هشت دلاور !

هم‌اینک با قیمت 100 تا 125 میلیون قابل خریداری است و بهترین گزینه برای دریفت زدن، لایی کشیدن و تزئین بدنه با قیمتی بسیار پایین‌تر از استانداردهای این رنج است. جی‌تی 86 که هم‌اینک در مدل 2017 تحت برند سوبارو تولید می‌شود، با موتوری 2000سی‌سی و طبیعی، 200 اسب بخار قدرت داشته و با وزنی کمتر از 1230 کیلو، قادر به درنوردیدن سرعت 100 کیلومتری در زمانی کمتر از 7 ثانیه است. خریداران این خودروی 4 نفره دو درب در ایران، اغلب رانندگان حرفه‌ای ورزش اتومبیلرانی هستند.

فولکس‌واگن بیتل کوپه

هشت دلاور !

گرچه لوکس‌تر از باقی رقبای خود است اما اینکه فکر کنیم بیتل سوسکی مدل 2015 حرفی برای گفتن در بین این رقبا ندارد یک ادعای بی‌اعتبار است! یک موتور 220 اسب بخاری کمک می کند تا راننده بیتل قدرت موتور را به کمک یک جعبه‌دنده دقیق دی‌اس‌جی به چرخ‌های جلو منتقل کرده و در کمتر از 6.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. کوپه 1250 کیلویی فولکس که گنجایش 4سرنشین دارد، هم‌اینک در مدل‌های 2015 از قیمتی 180 میلیونی برخوردار باشد.

هیوندای جنسیس کوپه

هشت دلاور !

موتور قدرتمند شش سیلندر و 3.5 لیتری جنسیس کوپه مهم‌ترین نکته درباره این خودروی کره‌ای پرفروش است. این موتور با وجود تولید حدود 320 اسب بخار قدرت، به دلیل وزن سنگین در بسیاری از مانورهای اسپورت، جنسیس را ضعیف‌تر از توان واقعی‌اش نشان می‌داد. در عین حال باعث می‌شود کوپه 160 میلیونی هیوندای در زمانی کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت برسد.

ب.ام.و زد4

هشت دلاور !

پسربچه زشت و اخموی خودروساز باواریا با اینکه فروشش در ایران به کمتر از 500 دستگاه در نسل جدید محدود شده اما یک کوپه اسپورت 2نفره تمام‌عیار با قیمتی کمتر از 250 میلیون است که با کمک موتوری 5/3لیتری، قادر است در کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تا بیش از 260 کیلومتر در ساعت نیز سرعت بگیرد.

لوتوس الیزه

هشت دلاور !

کوپه فرز، مسابقه‌ای و دو نفره الیزه ساخت لوتوس انگلستان از جمله سریع‌ترین خودروهایی بود که به تعدادی اندک وارد بازار شد و با قیمتی 400 میلیونی در مدل 220 کاپ، توانست نظرها را به خود جلب کند. الیزه با وزنی سبک‌تر از یک پراید، موتوری 4 سیلندر و تقویت‌شده داشت که این خودرو را قادر می‌ساخت در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. بهترین نکته در مورد الیزه اما لذتی بود که به دلیل شتاب بالا و اندازه کوچک عاید سرنشینانش می‌کرد.

پورشه 718 باکستر

هشت دلاور !

این عالی‌ترین خودرویی است که در رده محصولات نه چندان گران کوپه، توانست پای به بازار ایران بگذارد. باکستر اس که از نسل قبل و سال 2011 ورودش به ایران آزاد شد، در مدل 2017 با داشتن موتوری تخت، شش سیلندر و توربو که در کمتر از 5.4ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد، هم‌اینک 600 میلیون قیمت دارد.

منبع عکس اول : خودروبانک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید