خواب نجاتبخش در آخرین مهلت

خواب نجاتبخش در آخرین مهلت

مادر افسر پلیس با حضور در دادسرای جنایی تهران، قاتل پسرش را بی هیچ قید و شرطی بخشید

کد خبر : ۴۳۹۷۱
بازدید : ۱۳۵۹
خواب نجاتبخش در آخرین مهلت
مرد جوان که در جریان یک تعقیب‌وگریز پلیسی برای فرار از دست مامور اقدام به تیراندازی مرگبار کرده بود، پس از ٣‌سال فرار دستگیر شد. این مرد که یکبار تا پای چوبه دار رفته بود، درحالی ‌که چند روز تا پایان مهلت اجرای حکمش نمانده بود، به ‌خاطر خواب مادر مقتول بخشیده شد.
ساعت ٣ بامداد ٢٨تیرماه‌ سال ٨٨ بود و تیمی از ماموران درحال گشتزنی در منطقه ایستگاه رباط‌کریم بودند که به خودروی پژو ٢٠٦ سفیدرنگی مشکوک شدند. در ادامه پس از دقایقی دستور ایست را برای راننده خودروی مرموز صادر کردند. راننده پژو بدون توجه به دستور پلیس پای روی پدال گاز خودرویش گذاشت تا از دست ماموران فرار کند.
همین کافی بود تا تعقیب و گریز پلیسی در منطقه اسلامشهر آغاز شود. ماموران لحظه به لحظه خودروی پژو ٢٠٦ را تحت‌نظر داشتند و این درحالی‌ بود که راننده جوان سعی داشت با حرکات مارپیچ با سرعت زیاد پا به فرار بگذارد تا این‌که تیم پلیسی پس از یک تعقیب و گریز موفق شدند خودروی پژو ٢٠٦ را متوقف کنند.
در این صحنه ماموران برای این‌که راننده خودرو مسیر فراری پیدا نکند، به سرعت وارد عمل شده و توانستند این مرد جوان را دستگیر کنند اما جوان دیگری که روی صندلی کناری راننده پژو ٢٠٦ نشسته بود، قبل از رسیدن ماموران با پای پیاده فرار کرد.
یکی از ماموران در مرحله به تعقیب مرد جوان دوید و چندبار دستور ایست را برای وی صادر کرد اما بی‌فایده بود تا این‌که مرد فراری با بیرون‌کشیدن اسلحه‌ای اقدام به تیراندازی مرگبار به سمت مامور جوان کرد.
مامور جوان در این صحنه هدف گلوله قرار گرفت و غرق خون روی زمین افتاد و مرد هفت تیرکش نیز پا به فرار گذاشت. لحظاتی بعد تیم‌های امدادی اورژانس در محل حاضر شدند و در همان بررسی‌های ابتدایی مرگ استوار علی احمدی اعلام شد. این درحالی بود که ماموران پلیس در بررسی خودروی پژو ٣ اسلحه با فشنگ‌های جنگی کشف کردند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این دو مرد در کار سرقت احشام فعالیت داشته‌اند.
دستگیری عامل شهادت مامور پلیس
تجسس‌های پلیسی برای دستگیری عامل شهادت مامور جوان ادامه داشت تا این‌که پس از گذشت ٣‌سال ماموران مرد ٤٢ساله‌ای به نام رضا را که در یک باند سرقت فعالیت داشت، دستگیر کردند.
دستگیری این متهم درحالی صورت گرفت که وی قصد فرار از دست ماموران را داشت که در یک تعقیب و گریز پلیسی در حلقه محاصره ماموران زمینگیر شد. رضا پس از دستگیری ادعا کرد که در باند سرقت هیچ نقشی نداشته و بی‌گناه است.
او زمانی که علت فرارش از دست ماموران را بیان کرد، مشخص شد که وی از ٣‌سال قبل به‌عنوان قاتل فراری تحت تعقیب است. این مرد در اعترافاتش گفت: «تیرماه‌ سال ٨٨ بود که همراه یکی از دوستانم در منطقه رباط‌کریم از دست ماموران فرار کردیم و پس از دستگیری همدستم وقتی یکی از ماموران به تعقیب من بود، برای رهایی از دست مامور جوان مجبور شدم به سمت او تیراندازی کنم که پس از فرار متوجه شدم مامور پلیس به کام مرگ فرو رفته است.
از همان زمان به خاطر قتلی که انجام داده بودم، فراری شدم تا این‌که مرا به‌عنوان یکی از اعضای باند سارقان دستگیر کردند. این درحالی بود که من سرقتی نکرده بودم و به خاطر این‌که تحت تعقیب بودم، از دست ماموران فرار کردم.»
بدین ترتیب صبح نخستین روز بهمن‌ماه ‌سال ٩٢ جلسه رسیدگی به این پرونده به ریاست قاضی اسلامی و ٤ قاضی مستشار برگزار شد. نماینده دادستان رضا را متهم به مباشرت در قتل مامور پلیس، نگهداری ٣ اسلحه کلت، جعل سند و مشارکت نگهداری اسلحه کلاشینکف اعلام کرد و سپس خانواده استوار علی احمدی خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند.
در ادامه رضا پشت تریبون دفاع قرار گرفت و گفت: «شب حادثه وقتی ماموران اسلحه کلاشینکف را در خودروی من پیدا کردند، خود را به پشت فرمان رسانده و از محل فرار کردم. ماموران پلیس نیز با یک دستگاه بنز به تعقیبم پرداخته و به سمت ما تیراندازی می‌کردند. بعد از ٥کیلومتر تعقیب و گریز در ورودی رباط‌کریم خودرو متوقف شد و به صورت پیاده به فرارم ادامه دادم. در حین فرار دو گلوله شلیک کردم که یکی از تیرها هوایی بود و گلوله دیگر را به سمت زمین شلیک کردم، من قاتل نیستم.»
بدین ترتیب متهم از سوی دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و به اتهام قتل عمد به قصاص نفس- اعدام- محکوم شد. خانواده مامور پلیس نیز خواستار اجرای حکم اعدام قاتل پسر ٣٨ساله‌شان شدند. رضا در صف اعدام قرار داشت و هر روز لحظه‌شماری می‌کرد تا روز اجرای حکم فرا برسد و شب‌ها کابوس چوبه دار می‌دید تا این‌که اوایل تیرماه روز اجرای حکم فرا رسید و رضا پای چوبه دار قرار گرفت.
عامل شهادت مامور جوان آماده مرگ شده بود. ابتدا نماینده دادستان حکم صادرشده را در برابر خانواده مامور جوان اعلام کرد که در این مرحله مادر مامور پلیس حالش بد شد و درحالی‌ که اشک می‌ریخت، اولیای دم اعلام مهلت کردند تا درخصوص اعدام قاتل پسرشان کمی بیشتر فکر کنند. مادر مامور پلیس چندی قبل اعلام کرد، اگر پسرش در مدت زمان ٢٠روز به خوابش بیاید و راضی به بخشیدن قاتلش باشد، رضا را خواهد بخشید و در غیراین‌صورت حکم صادرشده به اجرا درخواهد آمد.
رضا در گوشه زندان لحظه‌شماری می‌کرد و چند روز به پایان مهلت ٢٠روزه مادر مامور پلیس نمانده بود تا این‌که صبح دیروز مادر مامور شهیدشده به دادسرای امور جنایی تهران رفت و زمانی که وارد شعبه اجرای احکام شد، درحالی ‌که اشک می‌ریخت، از بخشیده‌شدن قاتل پسرش خبر داد. مادر این مامور پلیس درحالی ‌که اشک می‌ریخت، گفت: «خواب پسرم را دیدم و اعلام کرد که «مادر به رضای خدا رضایت بده و قاتل را ببخش»، به همین خاطر به دادسرا آمدم و قاتل پسرم را بدون هیچ شرط و دریافت پولی می‌بخشم.»
رضایت پدر و مادر استوار علی احمدی کافی بود تا وی از چوبه دار رهایی یابد و به‌ زودی از جنبه عمومی جرم به خاطر دیگر جرایمش از سوی جنبه عمومی جرم مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید