مولر: تسلا قهرمان جدید جهان نیست!

مولر: تسلا قهرمان جدید جهان نیست!

با وجود همه انتقاداتی که درباره ایلان ماسک و شرکت تسلا اخیرا مطرح شده اما این کارآفرین امریکایی توانسته فرهنگ حاکم بر صنعت خودرو را به شکلی گسترده تغییر دهد به طوری که تا پیش از عرضه تسلا مدل اس به عنوان یک اتومبیل برقی بردبلند، اتومبیل‌های برقی تنها در زمین‌های گلف و یا در مسافت‌های بسیار کوتاه به کار گرفته می‌شدند.

کد خبر : ۴۴۶۶۹
بازدید : ۲۰۴۴

فرادید | مدیرعامل فولکس‌واگن نسبت به سطح اندک تولید و سود پایین شرکت تسلا انتقاد کرد. این مدیر آلمانی که شرکت متبوعش در حال پی‌ریزی یک برنامه گسترده برای تولید اتومبیل‌های سبز و الکتریکی است، اخیرا درباره ناتوانی شرکت تسلا در پاسخگویی به افرادی که بیش از 450 هزار سفارش را برای محصول مدل 3 تسلا به شرکت آمریکایی ارسال کرده‌اند، سخنان عجیبی را به زبان آورده است.

مولر : تسلا قهرمان جدید جهان نیست!

به گزارش فرادید، ماتیاس مولر با بیان اینکه چرخه تولید تسلا در چند وقت اخیر تنها با نقصان، اخراج کارگران و نیز زیان پیاپی همراه بوده بنابراین ممکن است این شرکت به زودی نتواند تعهداتش را برآورده سازد. برخی‌ها فکر می‌کنند تسلا قهرمان جدید جهان است اما واقعا مقایسه شرکتی که کل تولیدش به کمتر از 80 هزار دستگاه در سال می‌رسد با برندی که سالانه 11 میلیون دستگاه اتومبیل تولید می‌کند چندان عاقلانه نیست. مقایسه sود دو شرکت گویای همه چیز است، سود سالانه ما بالغ بر 13 تا 14 میلیارد یورو است ولی تسلا تنها به شکلی پیوسته ضرر می‌دهد و از تعداد کارگرانش می‌کاهد. بنابراین این شرکت واقعا بیش از آنکه یک سیب باشد، پرتقال است (اشاره به سیب شرکت اپل و موفقیت بالای مالی این شرکت در دو دهه اخیر ) و نمی‌تواند ذاتا رقیب ما باشد.

با وجود همه انتقاداتی که درباره ایلان ماسک و شرکت تسلا اخیرا مطرح شده اما این کارآفرین امریکایی توانسته فرهنگ حاکم بر صنعت خودرو را به شکلی گسترده تغییر دهد به طوری که تا پیش از عرضه تسلا مدل اس به عنوان یک اتومبیل برقی بردبلند، اتومبیل‌های برقی تنها در زمین‌های گلف و یا در مسافت‌های بسیار کوتاه به کار گرفته می‌شدند. بااینحال ظهور تسلا به عنوان یک برند معتبر و با کیفیت که در زمینه ساخت محصولات الکتریکی تبحر بالایی داشت باعث شده تا ذهنیت مردم نسبت به خودروی الکتریکی تغییر کند.

مولر : تسلا قهرمان جدید جهان نیست!

این موضوع و ابداعات پیوسته تسلا که برای خودروسازان دیگر قابل دسترسی نیست باعث شده تا مدیرعامل فولکس واگن برای فشار بر تسلا و کشاندن این شرکت به حاشیه، دست به دامان رسانه‌ها شود. ماتیاس مولر البته با احترام کامل از تسلا یاد کرده ولی به نوعی این شرکت را از دایره رقبای خود حذف کرده است. به نظر می‌رسد جنگ لفظی اخیر مدیرعامل فولکس‌‍‌واگن با شرکت تسلا را باید نشانه‌ای مهم از رابطه دو شرکت با هم دانست. گویا فولکس‌واگن تهدید بازار خود از ناحیه تسلا را جدی دیده ازینرو در حال پی‌ریزی یک جنگ روانی علیه ایلان ماسک و شرکت تسلا است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید