شاسی‌بلندهای میلیاردی در خیابان‌های تهران

شاسی‌بلندهای میلیاردی در خیابان‌های تهران

با وجود اینکه لکسوس خودرویی قدیمی‌تر است اما سطح راحتی اتاق و البته کیفیت مواد کابین، امکانات موجود و نیز سطح پرستیژ آن بالاتر است گرچه این موارد به بهای قیمت بسیار بالا و دوبرابری این خودرو در مقایسه با مدل کاملا جدید لندکروزر 2017 تمام شده است. البته شتاب و هندلینگ لکسوس در مقایسه با تویوتا واقعا بهتری است و راحت‌تر بودن اتاق هم کاملا محسوس است. با این حال عاشقان این دو غول کمیاب با کمال میل حاضر به پرداخت رقم‌های بالا برای سوار شدن به دو اس‌.یو.وی برجسته ساخت ژاپن هستند.

کد خبر : ۴۴۶۷۳
بازدید : ۲۸۵۹۳

شاسی‌بلندهای میلیاردی در خیابان‌های تهران

فرادید | با اینکه این‌روزها در تهران نمی‌توان خودروهای چندان تازه و متفاوت را به واسطه انواع و اقسام تعرفه‌ها دید اما گاه به شکل اتفاقی ورق برمی‌گردد و شما با برخی از جذاب‌ترین اتومبیل‌های روز جهان به یکباره در کنار یکی از خیابان‌های پایتخت روبرو می‌شوید. این ملاقات اگر با 2 خودروی گران قیمت میلیاردی ساخت ژاپن یعنی تویوتا لندکروزر 2017 و لکسوس ال‎‌ایکس 570 باشد بسیار جالب‌تر است و می‌تواند سوژه خوبی برای یک گزارش جذاب باشد.

به گزارش فرادید ، این 2خودرو که در کنار لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس بنزجی کلاس بهترین آفرودرهای جهان هستند، به معنی واقعی کلمه مرد جاده‌های ناهموار بوده و در فهرست محبوب‌ترین خودروهای عاشقان طبیعت قراردارند. با این مقدمه به سراغ معرفی این دو مدل می‎‌رویم با این توضیح که مدت زیادی از معرفی و عرضه مدل 2017 لندکروزر زمان زیادی نمی‌گذرد. حدس فرادید این است که خودروی لندکروزر احتمالا به صورت شخصی و با مجوزهای خاص وارد کشور شده است .

لندکروزر 2017، اسپورت‌ و زیبا

طراحی این خودرو در مقایسه با مدل 2014، در قسمت جلو بسیار تغییر کرده به طوری‌که در نسخه 2017 شاهد کاپوت جدید با دو برآمدگی در میان آن، سپر و چراغ‌های جدید و جلوپنجره جدید با سه نوار طولی افقی هستیم. جلوپنجره نمونه سفارش اختصاصی با نام وی‌ایکس‌اس (SpecialEdition) (VX-S) در مقایسه با نمونه عادی دارای زیرسپرهای بزرگتر و البته مزین به کروم مجهز است که در کنار رکاب‌های بزرگ جانبی، رینگ‌های 20 اینچی ساخت فالکن و رینگ‌های دودی اسپورت، ظاهر زیبایی به لندکروزر 2017 داده است.

در قسمت عقب هم گرچه شاهد تغییراتی هستیم اما حجم آن کمتر بوده و فقط به تغییر فرم داخلی چراغ‌ها و استفاده از خطی کرومی در زیر آن‌ها بسنده شده است. البته اینجا هم بنا به ذات نسخه‌های سفارشی از کروم بیشتر و نیز تریم متفاوت‌ چراغ‌های عقب اس تفاده شده است. در عین حال از مهم‌ترین تغییرات فنی لندکروزر 2016 می‌توان به جایگزینی گیربکس 6 سرعته قبلی با نمونه‌ای 8 سرعته اتوماتیک اشاره کرد .

قابل‌توجه‌ترین نوآوری داخل کابین نیز وجود دو مانیتور 10 اینچی نصب‌شده برای سرنشینان ردیف دوم است.البته تغییرات کوچکی در سیستم‌های سرگرمی، رفاهی و ایمنی آن‌هم ایجادشده است؛ مانند قابلیت اتصال آی‌فون به سیستم چندرسانه‌ای، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم اجتناب از برخورد جلو. فضای اتاق نیز به شدت لوکس و گران‌ و تجملاتی طراحی شده و به کمک چرم جیر نارنجی رنگ و سیاه در کنار حاشیه‌دوزی‌های جذاب و البته چوب‌های مرغوب، سعی شده تا لندکروزر از ماهیت اقتصادی نسخه پایه دور شود .

اما خودروی ژاپنی گران‌قیمت این گزارش در بخش پیشرانه به یک موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری مجهز است که با قدرت 393 اسب بخار قدرت و نزدیک 500 نیوتن‌متر گشتاور دارد تا با کمک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار خود در زمانی کمتر از 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت تا بیش از 230 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. درباره قیمت این خودرو نمی‌توان به دقت اظهار نظر کرد اما با توجه به بهای 120 هزار دلاری این مدل، می‌توان چیزی در حدود 1میلیارد تومان قیمت برای نسخه سفاشی لندکروزر 2017 در ایران تعیین کرد .

لکسوس ال‌ایکس 570، خشن و قدرتمند

از دور به نظر یک لندکروز مدل 2014 بود ولی با نزدیک‌تر شدن به کناره خیابان، حدسم درست از آب درآمد. غول آهنی مشکی رنگی که همه را متحیر کرده بود، یک دستگاه لکسوس ال‌ایکس 570 تیونینگ شده بود که با داشتن رینگ‌های 22 اینچی مارک میشلن و قطعات تزئینی در جلو و عقب خودرو، نمایی مخوف داشت. صبر کنید تا درباره این خودروی عربی-ژاپنی اطلاعات بیشتری بگوییم .

این خودرو از موتوری ویژه که قدرتمندتر از نمونه‌های عادی است استفاده کرده و عملکرد فنی بالاتری در مقایسه با تویوتا لندکروز یا نمونه‌های عادی لکسوس ال‌ایکس570 دارد. این مهم به کمک هنسی، شرکتی که از طراحان اصلی موتور شورولت کوروت است و خود در زمینه ساخت اتومبیل‌های اسپورت مسابقه‌ای تبحر دارد حاصل شده و نتیجه بسیار خوبی داشته است. در واقع موتور 8 سیلندر و 5.7 لیتری این لکسوس پس از جراحی توسط هنسی و اضافه شدن یک سوپرشارژر قدرتمند به آن، حدود 70 تا 120 اسب بخار نیروی بیشتری تولید کرده تا در نهایت بیش از 450 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار به تمام چرخ‌های خودرو انتقال دهد. ارتقا فنی این اس یووی لوکس ژاپنی توسط یک تیونر آمریکایی باعث شده تا ال‌ایکس 570 سفارش کویت که وزنی حدودا 3تنی دارد در زمانی حدودا 6 ثانیه‌ای، به سرعت بیش از 96 کیلومتر در ساعت برسد و تا تندی 240 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد .

در کنار این ارتقا فنی، رینگ‌‌های دودی و لاستیک‌های 22 اینچی، سیستم روشنایی ال‌ای‌دی، رکاب‌های استیل جانبی، زیر سپرهای جلو و عقب، قاب کربنی مه‌شکن جلو در کنار صندلی‌های چرمی قرمرز رنگ، صندلی گرم و سردشونده، فرش‌های ابریشم کف اتاق و فرمان چرمی نیز باعث شده‌اند این ا‌س‌یوی قدرتمند، فضایی به شدت راحت و ظاهری کاملا خشن را به خود بگیرد. تغییر سیستم و نوع خروجی اگزوز در کنار فرم سپر عقب و اضافه شدن برخی جزئیات ریز به طراحی داخلی چراغ‌های عقب باعث شده تا انتهای خودرو به شکلی متفاوت از فرم همیشگی محصولات لکسوس درامده و چهره‌ای خشن به خود بگیرد.

قیمت این صخره‌نورد ژاپنی که ممکن است در صورت تمایل هنگام کورس گذاشتن با خودروهای کره‌ای و حتی آلمانی، آنها را در آینه محو کند بیش از 130 هزار دلار است و برمبنای پرس‌وجوهای فرادید، در بازار ایران و پس از یک کارکرد 10 تا 20 هزار کیلومتری، بیش از 2 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

نکته پایانی

با وجود اینکه لکسوس خودرویی قدیمی‌تر است اما سطح راحتی اتاق و البته کیفیت مواد کابین، امکانات موجود و نیز سطح پرستیژ آن بالاتر است گرچه این موارد به بهای قیمت بسیار بالا و دوبرابری این خودرو در مقایسه با مدل کاملا جدید لندکروزر 2017 تمام شده است. البته شتاب و هندلینگ لکسوس در مقایسه با تویوتا واقعا بهتری است و راحت‌تر بودن اتاق هم کاملا محسوس است. با این حال عاشقان این دو غول کمیاب با کمال میل حاضر به پرداخت رقم‌های بالا برای سوار شدن به دو اس‌.یو.وی برجسته ساخت ژاپن هستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید