خواص گریپ فروت

خواص گریپ فروت

در اوایل سده هجدهم، پرورش گریپ فروت آغاز شده است. رشد آن به صورت خوشه‌ای مانند انگور انجام می‌گیرد به همین دلیل نام گریپ فروت را به آن داده اند. گریپ فروت‌ها دارای رنگ‌های متفاوت، زرد، سفید، صورتی و قرمز هستند؛ و حتی طعم‌های گوناگون تلخ و شیرین دارند.

کد خبر : ۴۴۸۶۷
بازدید : ۸۵۷۰
خواص گریپ فروت

فرادید | در اوایل سده هجدهم، پرورش گریپ فروت آغاز شده است. رشد آن به صورت خوشه‌ای مانند انگور انجام می‌گیرد به همین دلیل نام گریپ فروت را به آن داده اند. گریپ فروت‌ها دارای رنگ‌های متفاوت، زرد، سفید، صورتی و قرمز هستند؛ و حتی طعم‌های گوناگون تلخ و شیرین دارند.

به گزارش فرادید به نقل از مدیکال نیوز تودی، گریپ فروت میوه‌ای است با پوسته‌ای سالم و روشن که می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهد و حتی در مواقعی با داشتن رژیم غذایی سالم و متفاوت می تواند سبب کاهش وزن فرد نیز شود. آب میوه، پوست و پالپ این میوه دارای خواص بسیاری می‌باشند.
بیشتر بخوانید| چهار ماده جادویی برای سیگاری‌ها
در این مقاله مزایای سلامتی گریپ فروت ذکر شده که بخشی از مجموعه مقالات مگان وِیر، متخصص تغذیه مرکز اطلاع رسانی MNT می باشد.

حقایقی درباره گریپ فروت
• گریپ فروت نتیجه پیوند پرتقال و دارابی است.
• دارای خواص درمانی فراوانی برای پوست، فشار خون، سلامت قلب می‌باشد.
• حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است.
• این میوه را باید در جای خنک و خشک، دور از نور خورشید نگهداری کنید تا کامل رسیده شود.

مزایای گریپ فروت
گریپ فروت میوه‌ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی و منبعی عالی از ویتامین‌های آ و ث می‌باشد.

یکی از مدرسین پزشکی دانشگاه هاروارد می‌گوید، گریپ فروت دارای شاخص گلوکز ۲۵ است.

بسیاری از مطالعات توصیه می‌کنند که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند گریپ فروت می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین بیان شده است که استفاده از گریپ فروت، باعث ارتقا وضعیت سلامتی و انرژی فرد می‌شود.

۱) کاهش وزن
برخی افراد ادعا می‌کنند که گریپ فروت یک میوه معجزه گر برای از دست دادن وزن است. اگرچه، مطالعات اخیر در این باره چیز زیادی را عنوان نکرده اند.

با این حال مطالعات نشان می‌دهند، که مصرف گریپ فروت در تنظیم کردن فشار خون و سطح چربی، بسیار تاثیر گذار عمل می‌کند.

فشار خون و سطح چربی هردو عواملی هستند که با چاقی ارتباط دارند، اگرچه، مطالعات بیشتری در خصوص فواید بلند مدت این میوه برای کنترل وزن نیاز است.

۲) سکته مغزی
به گفته انجمن قلب امریکا، خوردن مقادیر بالایی از فلاونوئید‌ها ممکن است خطر سکته مغزی ایسکمیک را در زنان کاهش دهد. فلانوئید‌ها ترکیباتی هستند که در مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت یافت می‌شوند.

بر طبق داده‌ها، خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک برای افرادی که مقدار زیادی از مرکبات را مصرف می‌کردند ۱۹ درصد کمتر از کسانی بود که این میوه را مصرف نمی‌کردند.

۳) فشار خون و سلامت قلب
گریپ فروت ترکیبی از مواد مغذی از جمله فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین ث و کولین است، که به حفظ سلامت قلب کمک بسیاری می‌کنند.

مطالعه‌ای بیان می‌کند، افرادی که ۴۰۶۹ میلی گرم پتاسیم در روز مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی که میزان کمتری از پتاسیم را مصرف می‌کنند، ۴۹ درصد کمتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند.

طبق یافته‌های ملی مواد غذایی ایالت متحده امریکا (USDA)، یک گریپ فروت با قطر ۳ تا ۵ .۳ اینچی حاوی ۱۳۹ میلی گرم پتاسیم است. مصرف گریپ فروت، گزینه‌ای عالی برای کمک به افزایش پتاسیم در بدن است.

بالا رفتن میزان پتاسیم در بدن ارتباطی مستقیم با پایین آوردن میزان فشار خون دارد، و این تن‌ها به دلیل اتساع عروق می‌باشد، که با گسترش شریان‌ها همراه هستند.

۴) سرطان
گریپ فروت یک منبع غذایی غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث است. در نتیجه باید بیان داشت که آن‌ها می توانند به مقابله با رادیکال‌های آزادی که به تشکیل سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند، بپردازند. چندین مطالعه نشان می‌دهند که، لیکوپن‌ها می‌توانند باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات شوند.

۵) گوارش
گریپ فروت، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آب و فیبر، از یبوست جلوگیری می‌کند و همچنین به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک بسیاری می‌کند.

۶) هیدراته
گریپ فروت حاوی ۹۱ درصد آب است، که این خاصیت باعث می‌شود تا یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها باشد. گریپ فروت‌ها حاوی الکترولیت‌های فراوانی هستند که این خاصیت آن‌ها را به میان وعده‌ای مناسب تبدیل کرده است، تا مانع کم آبی بدن شوند.

۷) پوست

گریپ فروت‌ها به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های فراوان، به شکل خوراکی یا موضعی بر روی پوست مصرف می‌شوند، در نهایت می‌توانند به مقابله با آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه‌ی خورشید و آلودگی بپردازند. خواص این میوه باعث می‌شود تا چین و چروک‌ها کاهش یابند و بافت پوست نیز بهبود یابد.
ویتامین ث نقش مهمی در تشکیل کلاژن پوست دارد. ویتامین آ و هیدراتاسیون منظم برای یک پوست سالم مورد نیاز هستند که گریپ فروت هر دو آن‌ها را برای پوست فراهم می‌کند.

با این حال، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مجله Clinical Oncology منتشر شده بود نشان می‌داد، که مصرف مقادیر زیادی از آب میوه‌های مرکبات ممکن است فرد را در معرض خطر ابتلا به ملانوما قرار دهد. ملانوما، مرگبارترین گونه سرطان پوست است.

البته تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است، اما ارتباط این خطر با مصرف این میوه به دلیل ترکیبات بالایی است که در گریپ فروت موجود است، که باعث ایجاد حساسیت بیشتر پوست نسبت به خورشید می‌شوند. با این حال، آن‌ها در نتیجه گیری اینگونه بیان داشتند که:

" ما توصیه نمی‌کنیم که افراد میزان مصرف مرکبات خود را کاهش دهند -، اما افرادی که مقدار زیادی از گریپ فروت و یا آب-پرتقال مصرف می‌کنند، باید بیشتر احتیاط کنند، همچنین برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار نگیرند. "

خواص گریپ فروت

۸) پیشگیری از آسم
خطر ابتلا به آسم برای افرادی که مواد مغذی بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر است. یکی از این مواد مغذی، ویتامین ث است که در گریپ فروت یافت می‌شود.


طبق داده‌های تغذیه‌ای USDA امریکا، یک فنجان گریپ فروت صورتی، قرمز و یا سفید رنگ حاوی:
• ۷۴ کالری
• ۲۳. ۰ گرم چربی
• ۰ گرم سدیم
• ۰ گرم کلسترول
• ۵۸ .۱۸ گرم کربوهیدرات
• ۴۵ .۱ گرم پروتئین
مصرف روزانه یک فنجان گریپ فروت، ۱۳۲ درصد از ویتامین ث، ۴۳ درصد از ویتامین آ، ۵ درصد از کلسیم، و ۳ درصد از منیزیم، مورد نیاز هر فرد را تامین می‌کند.

گریپ فروت همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامن‌های زبر می‌باشد، که عبارتند از:
• ویتامین‌ای
• ویتامین ب ۱
• ویتامین ب ۲
• ویتامین ب ۳
• اسید فولیک
• پانتوتنیک اسید یا ویتامین ب ۵
• فسفر
• منگنز
• روی
همچنین باید خاطر نشان کرد که گریپ فروت‌ها دارای مزایای آنتی اکسیدانی هستند که حاوی لیکوپن، بتا کاروتن و ترکیبات گیاهی هستند.

گریپ فروت‌های صورتی و قرمز رنگ حاوی مقادیر بیشتری از ترکیباتی که در بالا ذکر شد، هستند و میزان آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به گریپ فروت‌های سفید و یا زرد دارند. همچنین مقادیر بیشتری از ویتامین آ را ارائه می دهند.

مصرف گریپ فروت
روش‌های بسیاری برای اطمینان از مقدار مناسب گریپ فروت‌ها در رژیم غذایی وجود دارند.

گریپ فروت را در صورتی که کاملا رسیده بودند استفاده کنید.

گریپ فروت‌ها را در دمای معمولی اتاق و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

درحالی که بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در فصل زمستان به سختی یافت می‌شوند، دسترسی به گریپ فروت و بسیاری دیگر از مرکبات در این فصل به سادگی امکان پذیر است.

خواص گریپ فروت

ملاحظات و خطرات
در صورت مصرف دارو، از خوردن گریپ فروت اجتناب کنید، زیرا آن‌ها دارای قابلیت اتصال آنزیمی می‌باشند.

این بدین معنی است که می‌توانند باعث شوند دارو سریعتر به جریان خون منتقل شود. در بسیاری موارد ممکن است خطرناک باشد. داوهای استاتین و داروهای روانپزشکی، تن‌ها برخی از داروهایی هستند که از گریپ فروت تاثیر می‌پذیرند.

افراد مبتلا به عفونت‌های کلیوی نیز در مصرف گریپ فروت باید بسیار محتاطانه عمل کنند. پتاسیم بیش از حد برای افرادی که دچار بیماری کلیوی هستند، مضر است. اگر کلیه‌ها قادر به حذف پتاسیم اضافی از خون نباشند، ممکن است منجر به مرگ فرد شوند.

افرادی که مبتلا به بیماری ریفلاکس معده (GERD) هستند، ممکن است در هنگام مصرف گریپ فروت، علائمی مانند سوزش معده را تجربه کنند که این به دلیل اسیدیته موجود در این میوه است. البته، واکنش‌های فردی متفاوت هستند.

منبع: medicalnewstoday
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید